مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه بازاریابی رابطه مند
دانلود مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند
ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند
فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق در مورد بازاریابی رابطه مند
مبانی نظری در مورد بازاریابی رابطه مند
دانلود پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری بازاریابی رابطه مند :

 

مفهوم بازاریابی رابطه مند

در اوایل سال (1983) واژه بازاریابی رابطه مند برای اولین بار مطرح شد.  بازاریابی رابطه مند  هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.(منصوری،1375،ص 26)

 

 

بازاریابی رابطه مند تمام گامهایی که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری،تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزشهای قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمانهای فعلی شناخته می شود و سازمانهای پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.

 

 

 تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت را پیدا کرد.بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از او (شرکت) خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزشهای بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت ،توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود. (میر جعفری، 1388،23)

 

 

 

بازاریابی رابطه مند تلاش برای جلب مشارکت مشتریان ،تامین کنندگان و سایر ذینفعان در فعالیتهای بازاریابی و توسعه شرکت است.
بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ ونگهداری آنهاست. در بین گروههای ذینفع، مشتــری مهمترین بوده و بازاریابی رابطه مند مشتري را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگر چه در ترازنامه شرکتها جایی ندارد اما درحقیقت از همه آن اقلام مهمتــر است. بازاريابی رابطه مند، صرفاً به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت موردتقاضای بازار هدف، دراختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجدداً در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست دهد. 

 

 

پيشرفت بازاریابی رابطه‌مند در بازار نوین امروز با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت می‌گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت‌ مشتری سنجیده می‌شود. با توجه به فرهنگ‌های مختلف شیوه‌های حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خون‌گرم و مهربان در آن زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت می‌دهند. اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقات‌ها، دعوت‌های رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسم‌ها‌، شرکت در مراسم‌های‌ مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوش‌حسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.(رجایی ،1391،ص 12)

 

 

 عمل ایجاد پیوند و وفاداری محکم با مشتریان، بازاریابی رابطه مند نامیده شده است. سه رویکرد برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح شده است. اولین رویکرد عبارت است از افزایش منافع مالی برای مشتریان. در هر حال این منافع مالی می‌تواند توسط رقبا تقلید شود و هیچ گونه تمایزی را به طور دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

 

دومین رویکرد این است که علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی اعطا کرد. رویکرد سوم عبارت است از اضافه کردن پیوند های ساختاری به منافع مالی‌ و اجتماعی . (حدادی،1388،301)بازاریابی رابطه مند از جمله استراتژی هایی است که شرکتهای کامیاب امروز برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره برداری می کنند و می توان استفاده مطلوب از آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار در دنیای تجارت امروز دانست. در حالی که تا مدتی پیش تمرکز برای جذب مشتریان جدید عمده ترین سیاست سازمانها بود، اما امروز سیاست های راهبردی و تجاری برای حفظ و بهبود وفاداری و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان متمرکز شده است. مشتریان ماندگار عمدتاً خرید های خود را گسترش می دهند و همانطور که ذکر شد هزینه فروش به این گونه مشتریان بسیار پایین تر از مشتریان جدید یا بالقوه است و مشتریان ماندگار به صورت پیوسته، سازمان را به دیگران توصیه می کنند. چنین به نظر می رسد که در دنیای تجارت امروز توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سهم عمده ای در حفظ و نگهداری مشتریان کنونی و در نتیجه سودآوری شرکت داشته باشد و می تواند برای شرکت به عنوان مزیت رقابتی پایدار به شمار آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی دانلود مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی ادبیات نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی فصل…

  • اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند و آنالیز شکست در برخی از اتصالات جوشی و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری و کاهش تنش پسماند و بروز شکست در یک اتصال

    اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند و آنالیز شکست در برخی از اتصالات جوشی و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری و کاهش تنش پسماند و بروز شکست در یک اتصال اندازه گـیری و پیش بینی تنش پسماند آنالیز شکست در…

  • پاورپوینت راهنمای مواد کامپوزیتی

    پاورپوینت راهنمای مواد کامپوزیتی پاورپوینت مواد کامپوزتی پاورپوینت کامپوزیت پاورپوینت درمورد مواد کامپوزیتی دانلود پاورپوینت راهنمای مواد کامپوزیتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت راهنمای مواد کامپوزیتی جهت رشته معماری در قالب 98 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

  • پاورپوینت طرح توجیهی آرد سوخاری

    پاورپوینت طرح توجیهی آرد سوخاری پاورپوینت درمورد آرد سوخاری پاورپوینت تولید آرد سوخاری پاورپوینت طرح تولید آرد سوخاری پاورپوینت درباره آرد سوخاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طرح توجیهی آرد سوخاری جهت رشته ی کارآفرینی در قالب 31 اسلاید…

  • پاورپوینت جایگذاری بتن بدون قالب بندی

    پاورپوینت جایگذاری بتن بدون قالب بندی پاورپوینت جایگذاری بتن پاورپوینت تحقیق راجب جایگذاری بتن بدون قالب بندی جایگذاری بتن بدون قالب بندی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جایگذاری بتن بدون قالب بندی جهت رشته معماری در قالب 43 اسلاید…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی

    دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی پاورپوینت مدیریت مهندسی پیام نور دانلود پاورپوینت درمورد مدیریت مهندسی پاورپوینت آماده مدیریت مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی جهت رشته مدیریت در 272 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آموزشی عدد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزشی عدد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی عدد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی در قالب 6 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه:  …

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد شرکت…

  • پاورپوینت ریشه های تفکر سیستمی

    پاورپوینت ریشه های تفکر سیستمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ریشه های تفکر سیستمی جهت رشته مدیریت در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       برای شناخت سیستم…

  • پاورپوینت درمان اختلالات شخصیت از دیدگاه کلونینجر

    پاورپوینت درمان اختلالات شخصیت از دیدگاه کلونینجر پاورپوینت درمان اختلالات شخصیت از دیدگاه کلونینجر تحقیق درمان اختلالات شخصیت از دیدگاه کلونینجر نظریه کلونینجر موانع درمان اختلالات شخصیت اصول کلی درمان اختلال شخصیت ابعاد سرشتی منش ابعاد منش دیدگاه کلونینجر اصول…

  • پاورپوینت تحلیل پوششی داده ها

    پاورپوینت تحلیل پوششی داده ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحلیل پوششی داده ها جهت رشته گوناگون در قالب 79 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تحلیل پوششی…

  • ارزیابی مقررات عوامل عمومی تشدید مجازات در دوره های مختلف قانونگذاری

    ارزیابی مقررات عوامل عمومی تشدید مجازات در دوره های مختلف قانونگذاری عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات سیر تحول عوامل عمومی تشدید مجازات تشدید مجازات…

  • سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی

    سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی اشتغال زنان سیاست های اشتغال اشتغال زنان در حقوق بین الملل اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران سیاست های اشتغال زنان در ایران دانلود مقالات…

  • پاورپوینت آشنایی با سیمای معاد در قرآن

    پاورپوینت آشنایی با سیمای معاد در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سیمای معاد در قرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 34 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوينت گردشگری سلامت:چالشی نو

    پاورپوينت گردشگری سلامت:چالشی نو پاورپوینت گردشگری سلامت پاورپوينت گردشگری سلامت:چالشی نو پاورپوینت انواع گردشگری دانلود پاورپوینت گردشگری سلامت پاورپوینت در مورد پاورپوینت گردشگری سلامت پاورپوینت در مورد گردشگری سلامت:چالشی نو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت گردشگری سلامت:چالشی نو رشته…

  • تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس

    تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس دانلود پایان نصب ترانس شهری دانلود پایان برق رسانی شهری دانلود پایان احداث شبکه های شهری تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس دانلود پایان نامه برق قدرت دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه فصل دوم پایان نامه عواطف نوجوانی مبانی نظری عواطف نوجوانی پیشینه تحقیق عواطف نوجوانی پیشینه داخلی عواطف نوجوانی پیشینه خارجی عواطف نوجوانی پیشینه پژوهش عواطف نوجوانی پیشینه نظری عواطف…

  • تقسیم بندی و انواع هوش از دیدگاه گاردنر و اشترن برگ

    تقسیم بندی و انواع هوش از دیدگاه گاردنر و اشترن برگ عوامل موثر بر هوش انواع هوش از دیدگاه گاردنر پایان نامه هوش و هوش های چندگانه ماهیت هوش از دیدگاه  های مختلف نظریه های روانشناسی هوش نظریه هوش های…

  • دانلود پاورپوینت معماری موزه

    دانلود پاورپوینت معماری موزه پاورپوینت معماری موزه ها پاورپوینت درمورد معماری داخلی موزه پاورپوینت طرح معماری موزه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری موزه جهت رشته معماری در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده 60 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده پیشینه رفتار خرید مصرف کننده…

  • دانلود پاورپوینت طرح جامع مشهد

    دانلود پاورپوینت طرح جامع مشهد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طرح جامع مشهد جهت رشته عمران در 35 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         قرارداد طرح جامع مشهد…

  • پاورپوینت مدیریت مالی و تجزیه و تحلیل مخاطره و بودجه بندی سرمایه ای

    پاورپوینت مدیریت مالی و تجزیه و تحلیل مخاطره و بودجه بندی سرمایه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مالی و تجزیه وتحلیل مخاطره و بودجه بندی سرمایه ای جهت رشته ی حسابداری در قالب 82 اسلاید و با…

  • دانلود پاورپوینت تعاریف و مفاهیم اولیه موجودی

    دانلود پاورپوینت تعاریف و مفاهیم اولیه موجودی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعاریف و مفاهیم اولیه موجودی جهت رشته حسابداری در 16 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       كميتي…

  • فصل دوم پایان نامه نظریه های سازگاری اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه نظریه های سازگاری اجتماعی مبانی نظری نظریه های سازگاری اجتماعی پیشینه تحقیق نظریه های سازگاری اجتماعی پیشینه پژوهش نظریه های سازگاری اجتماعی چارچوب نظری نظریه های سازگاری اجتماعی فصل دوم پایان نامه نظریه های سازگاری اجتماعی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد مالی بانک 28 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد مالی بانک 28 صفحه فصل دوم پایان نامه رویکرد مالی بانک مبانی نظری رویکرد مالی بانک پیشینه تحقیق رویکرد مالی بانک پیشینه داخلی رویکرد مالی بانک پیشینه خارجی رویکرد مالی بانک پیشینه پژوهش رویکرد…

  • پاورپوينت آشنایی با روش تحقيق و پايان نامه نويسی جلسه 4

    پاورپوينت آشنایی با روش تحقيق و پايان نامه نويسی جلسه 4 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با روش تحقيق و پايان نامه نويسی جلسه 4 جهت رشته پایان نامه و مقالات در قالب 19 اسلايد و با فرمت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ناسازگاری زناشویی مبانی نظری ناسازگاری زناشویی پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی پیشینه داخلی ناسازگاری زناشویی پیشینه خارجی ناسازگاری زناشویی پیشینه پژوهش ناسازگاری زناشویی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی

    پاورپوینت ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی جهت رشته پزشکی در قالب 42 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • پاورپوینت وجوه نقد،سرمایه و سود

    پاورپوینت وجوه نقد،سرمایه و سود پاورپوینت سرمایه کم و سود زیاد پاورپوینت سرمايه گذاري سودآور و مطمئن پاورپوینت سرمایه گذاری پر سود و مطمئن پاورپوینت ساختار سرمایه و مدیریت سود پاورپوینت وجوه نقد، سرمایه و سود رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت بیماری سیاه زخم

    پاورپوینت بیماری سیاه زخم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماری سیاه زخم جهت رشته ی پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سياه زخم بيماری…

  • پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری

    پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی

    پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی پاورپوینت بررسی آثار بهرام شیردل دانلود پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی جهت رشته معماری در قالب…

  • پاورپوینت آشنایی با مدیریت سیستمهای بازاریابی و فروش

    پاورپوینت آشنایی با مدیریت سیستمهای بازاریابی و فروش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مدیریت سیستمهای بازاریابی و فروش جهت رشته مدیریت در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • ماهیت و انواع عزت نفس و تشریح عزت نفس در دوره نوجوانی

    ماهیت و انواع عزت نفس و تشریح عزت نفس در دوره نوجوانی کلمات کلیدی : مولفه های عزت نفس کوپر اسمیت مولفه های اساسی عزت نفس نظریه عزت نفس روزنبرگ نظریه عزت نفس کوپر اسمیت نظریه عزت نفس نظریه عزت…

  • پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار

    پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار ذينفعان نظام مهندسي نرمافزار اجزاي نظام مهندسي نرمافزار تاريخچه اقدامات مرتبط…