سیاست های ارزیابی عملکرد

سیاست های ارزیابی عملکرد

تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد
 سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آنها
انواع سیاست های ارزیابی عملکرد
 شاخص های ارزیابی عملکرد
تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد
مقاله سیاست های ارزیابی عملکرد
پایان نامه سیاست های ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق پایان نامه رشته مدیریت

سیاست های ارزیابی عملکرد

 

 

 

هدف از این تحقیق بررسی سیاست های ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

سیاست های ارزیابی عملکرد 
مقدمه 
در سال های اخیر سازمان ها توجه بیشتری به کارکنان و اعضای خود را آغاز نموده اند. و روش های بهسازی محیط کار و تشویش کارکنان را جستجو می نمایند. به باور توماس استوارت  (1997) این توجه از آنجا ناشی می شود که ” انسان ارزنده ترین سرمایه هوشمند” سازمان به شمار می آید. سازمان هایی که این سرمایه را از دست می دهند مانند این است که خون بدنشان را از دست داده اند. برای ارج نهادن به این سرمایه عظیم به مدیریت عملکرد و به ویژه سیاست های ارزیابی عملکرد نیاز داریم (جزئی،130:1388) که در این نوشتاربه مفاهیم مرتبط با سیاست های ارزیابی عملکرد پرداخته شده است. 

 

 تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد 
عملکرد سازمانی (OP)  را می توان شاخصی برای اندازه گیری میزان دستیابی خوب و موثر یک اقدام به اهداف تعیین شده تعریف کرد که می تواند بوسیله کارایی و اثر بخشی سازمان در دستیابی به اهداف، برآورد شود. سیاست های ارزیابی عملکرد تابع عملکرد منابع انسانی و تعامل آنها با منابع و امکانات و تکنولوژی موجود در سازمان می باشد (هو ، 2008). از سوی دیگر عملکرد منابع انسانی هم تابع انگیزشی و توانایی آنها است. توانایی منابع انسانی خود تابع دانش شغلی و مهارت کاربد دانش مذکور در انجام وظایف و فعالیت های شغلی است. انگیزش منابع هم خود، تابع نگرش آن ها و شرایط و موقعیتی است که در آن کار می کنند با توجه به این مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد را می توان به شکل زیر مفهوم سازی کرد. 
سیاست های ارزیابی عملکرد = تابع (عملکرد منابع انسانی ×امکانات و تجهیزات ×تکنولوژی )
عملکرد منابع انسانی = تابع ( توانایی × انگیزش)
توانایی= تابع ( دانش و مهارت)
انگیزش = تابع (نگرش ×موقعیت) (بزاز جزایری؛17:1387) .

بطور خلاصه، می توان گفت سازمان ها می توانند با بهبود نگرش و موقعیت کاری موجب انگیزش کارکنان و افزایش دانش و مهارت انجام کار در آن ها و از طریق بکارگیری امکانات و تکنولوژی مناسب عملکرد سازمانی را بهبود ببخشد و سیاست-های ارزیابی عملکرد را در راستای نظرات کارکنان و بهبود عملکرد در نظر بگیرند.
سازمانها برای حفظ حیات خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد نیاز دارند(بزاز جزایری؛17:1387). عملکرد هم به چگونگی انجام وظایف، فعالیت ها و نتایج حاصله از آن ها اطلاق می شود (عالم تبریز و همکاران؛187:1388). به اعتقاد اسکرمرهورن و همکارانش  عملکرد به کیفیت و مقدار موفقیت های کار فردی یا گروهی اشاره دارد (هو، 2008). آرمسترانگ   عملکرد را یک استراتژی می داند که مبتنی بر تجزیه و تحلیل عوامل اساسی موفقیت و سطوح عملکرد حاصله بر پایه آن عوامل است (بزاز جزایری؛17:1387) .

همچنین هو (2008) بیان می کند که سیاست های ارزیابی عملکرد تمامی روش های ارزیابی کیفی و کمی کارها است.
سیاست های ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدف ها و شیوه های اقتصادی توام با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد (اشنایدر و همکاران ، 2012).سیاست های ارزیابی عملکرد یک جریان بازخورد فعالیت ها و مقایسه آنها با معیارهای تعیین شده است که طی آن واحدها و عوامل انسانی از چگونگی عملکرد خود و تاثیر آن در کارایی سازمان و نظرات مسئولان در مورد نتایج بدست آمده بر اساس شاخص های معرفی شده اطلاع کسب می کنند.

 

 دلیل دیگری که می توان بیان داشت این است که ارزیابی و اندازه گیری سه امتیاز کلیدی را برای سازمان به ارمغان می آورد که عبارتند از :

1-    تسهیل در تعیین استراتژی و اهداف بلند مدت مشتری مدار
2-    تهیه اطلاعات برای پاسخ گویی به ذی نفعان 
3-    تأکید بر مشارکت عمومی کارکنان که هر کدام خود کلیدی برای پیشرفت و توسعه سازمانی هستند و می توانند بستر تغییرات سازمانی به سوی بهینگی باشند.
امروزه ما اطلاعات کمی در ارتباط با عملکرد سازمانی بویژه بخش عمومی و دولتی داریم و باید توجه داشت که ارزیابی عملکرد یک پدیده بسیار پیچیده است . دلیل اصلی آن است که بکارگیری آن هم برای مدیران و هم برای بخش های مورد ارزیابی یک معمای بزرگ خواهد بود. بویژه زمانی که پژوهش های اساسی در برنامه ها و نقش های استراتژیک سازمان دیده نمی شود (گومز و همکاران ، 2014).

 

 

 ارزیابی عملکرد سال های متمادی است که در بخش دولتی و خصوصی در اغلب کشورهای پیشرفته جهان و تعدادی از کشورها در حال توسعه بکار گرفته شده است . در این کشورها تصویب قوانین خاص ارزیابی عملکرد جزء الزامات محسوب می گردد. گذشته از پایگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حدود مرزی که بابت آن در نظر گرفته می شود، ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاه ها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواسته ها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد شرط پاسخگویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدف های پیشرفته و توسعه و برقراری نوعی تبادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می گردد. ارزیابی به عنوان یکی از عملکردها و وظایف مهم مدیریت نوین و حتی مدیریت کلاسیک مطرح بوده و هست و زمانی برنامه-ریزی و طراحی های انجام شده در مورد سازمان مثمر ثمر خواهد بود که مبنای یک نظام ارزیابی سنجیده شود و نواقص آن رفع شود.

 

امروزه یکی از بیماری های جدی مدیریت مخصوصا در کشورهای جهان سوم که به سمت صنعتی شدن و همچنین دنیای اطلاعاتی حرکت می کنند، عدم کنترل و ارزیابی برنامه ها، افراد و سازمان و برگزیدن سیاست های ارزیابی عملکرد نامناسب است (چیو و همکاران،2012). قبل از دهه 1980، فرایند ارزیابی عملکرد سازمانی از طریق محاسبه هزینه مشخص می شد که بر شاخص های مالی انتخابی مانند سود و بازگشت سرمایه تاکید داشت. به دلیل تمرکز تنها بر شاخص-های مالی، به این روش انتقادات قابل توجهی شد. منتقدان استدلال می کردند که تاکید بر شاخص های مالی ممکن است تنها به ترویج تفکر کوتاه مدت منجر شود. جانسون و کاپلان  (1987) از نخستین نویسندگانی بودند که در مورد روش سنتی مبتنی بر هزینه برای اندازه گیری عملکرد سازمانی انتقاد نموده بودند. 

 

در این فرایند، آ ن ها نیاز به روش اندازه گیری عملکرد یکپارچه را درک کرده اند. در این زمینه، مک نیر و ماسکونی  نیز نیاز به روش اندازه گیری عملکرد یکپارچه را بیان کرده اند. آن ها نیاز به هم ترازی معیارهای مالی و غیر مالی را درک کرده اند. در اواخر دهه 1980، برخی از چارچوب هایی که برای ارائه یک تصویر جامع تر از ارزیابی عملکرد تلاش می کردند در ادبیات شروع به  کار نمودند. در همین حال، انتقاد از روش ارزیابی عملکرد سنتی ادامه داشت. در پاسخ به انتقادات، تعداد زیادی از سیاست های ارزیابی عملکرد (PMSs) برای گسترش فرآیند اندازه گیری عملکرد مطرح شدند. این سیاست ها عبارتند از SMART، ماتریس ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن و سیستم ارزیابی عملکرد پویای جمعی و … (گومز و همکاران، 2014).

 

در پژوهش های متعددی بیان شده است که اولین مطالعات مربوط به ارزیابی عملکرد تحت چهارچوب CAPM توسعه یافت. از میان سیاست های ارزیابی عملکرد می توان به آلفای جنسن CAPM، نسبت شارپ و معیار ترینور اشاره نمود. برای مثال روش آلفای جنسن برای ارزیابی عملکرد مدیران است که به مدل های چند عاملی تعمیم داده می شود. در واقع، این ایده، یک مدل مرجع ارائه می دهد که به درستی میانگین بازده دارایی ها را توضیح می دهد. از این نظر، این روش برای ارزیابی سرمایه گذاری ها ضروری است. ارزیابی عملکرد مدیران یک مسئله بسیار رایج در ادبیات تجربی مالی است. این موضوع به دلیل پیامدهای آن اهمیت دارد (مورنو و رودریگز ، 2012). به منظور انتخاب سیاست های مناسب ارزیابی عملکرد، باید اول، اهداف ارزیابی، کاملا توسط مدیران پروژه تعریف شود (چیو وهمکاران، 2011).  

ایرس (1989) اشاره کرد که می توان با توجه به پرونده های حقوقی کارکنان استفاده از ارزیابی عملکرد را عامل تنزل رتبه، عدم ارتقا، فسخ اشتغال، یا اخراج کارکنان در نظر گرفت. در بررسی پیامدهای قانونی مرتبط با استفاده از ارزیابی عملکرد در اقدامات منابع انسانی، مارتین و بارتول (1991) تایید کرده اند که سازمان ها باید برای توجیه منطق خود از نحوه استفاده ارزیابی عملکرد جهت شناسایی افرادی که برای کوچک سازی انتخاب شده اند، آماده شوند (اشنایدر و همکاران،2012).

 

 

 

انواع سیاست های ارزیابی عملکرد 
با توجه به اهمیت عوامل نیروی انسانی، سرمایه، محصول و مدیریت می توان سیاست های ارزیابی را به صورت زیر دسته بندی نمود (یزدانی،85:1385): 
الف ) ارزیابی مالی : این ارزیابی توسط نسبت های مالی و یا گزارشات و روش هایی نظیر سود و زیان ، بودجه بندی ، تطابق بودجه ، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و .. صورت می گیرد. 

ب) ارزیابی منابع انسانی : این ارزیابی توسط روش هایی نظیر کارسنجی ، انتخاب اجباری ، قیاسی، ثبت وقایع حساس، مقایسه زوجی و … صورت می گیرد. 

ج) ارزیابی فرایندهای تولید: این ارزیابی توسط روش های زیر انجام می گیرد.
•    روش های آدام اسمیت 
•    کارسنجی تیلور
•    کنترل پروژه 
•    کنترل کیفیت آماری
•    مدل های برنامه ریزی کنترا تولید
د) ارزیابی فرایندهای مدیریت : این ارزیابی به روش های زیر صورت می گیرد.
    ایزو 9000-140000
    مدیریت بر مبنای هدف 
    مدیریت کیفیت جامع 
    جایزه مالکوم بالدریچ
    نظام مدیریت هوشین
    خودارزیابی
    کارت امتیازی متوازن
    مدل های بلوغ
    بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
    دیدگاه ذی نفعان
    مدل های کمی و ریاضی مانند تحلیل پوششی داده ها و …(یزدانی،85:1385). 

در اینجا برخی از سیاست های ارزیابی عملکرد توضیح داده شده است.
•    روش ارزیابی عملکرد یکپارچه
تاکید محققان بیشتر بر ترویج رویکرد مورد به مورد برای ارزیابی عملکرد سازمانی در مقابل تئوری یکنواخت ناشی از چارچوب ها بود. بنابراین ادبیات ارزیابی عملکرد، برخی از دستورالعمل ها و ویژگی های مربوط به سیستم های ارزیابی عملکرد یکپارچه را بیان می کند که به شرح زیر است (گومز و همکاران،2014): 
    باید اطلاعات غیر مالی مربوطه، بر اساس عوامل کلیدی موفقیت  هر کسب و کار منعکس شود. 
    باید به عنوان ابزار تبیین استراتژی و نظارت بر نتایج کسب و کار پیاده شود.
     باید بر اساس اهداف سازمانی، عوامل حیاتی موفقیت، نیازهای مشتری باشد و باید بر هر دو جنبه مالی و غیر مالی نظارت داشته باشد. 
    باید اساسا به صورت پویا با توجه به استراتژی تغییر کند .
    باید نیازهای مربوط به شرایط خاص را رفع کند و باید بلند گرا بوده و همچنین به سادگی درک و اجرا شود.
    باید با سیستم  های پاداش مرتبط باشد. و
     معیارهای مالی و غیر مالی باید در چارچوب استراتژیک هم تراز و متناسب باشند (گومز و همکاران،2014).

 

 

 

 

فهرست مطالب

سیاست های ارزیابی عملکرد
2-2-1) مقدمه    
2-2-2) تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-3) سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آن-ها    
2-2-4) انواع سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-5) شاخص های ارزیابی عملکرد    

 پیشینه تحقیق
2-3-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشو
2-3-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور    

منابع

 

  • ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان

    ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان دانلود پایان نامه بهره وری بهره وری كاركنان عوامل موثر در بهره وری كاركنان ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان بهره وری كاركنان كارخانه‌ آسفالت سازی سازمان مهندسی عمران شهر…

  • دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx

    دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اخلاق کاری با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       اخلاق را…

  • پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند

    پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ پاورپوينت در مورد هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ اعضای داخلی هارد دیسک چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی 29 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی 29 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی مبانی نظری ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه داخلی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه خارجی ذهن آگاهی روانشناختی…

  • مقاله خواستگاری

    مقاله خواستگاری ازدواج زناشویی دانلود مقاله خواستگاری مفهوم خواستگاری و جایگاه آن در اسلام سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی fileina پایان نامه…

  • پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه

    پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی سیر تاریخی ادبیات کودک در سوریه تحول در نویسندگی…

  • پروژه مالی مبلمان

    پروژه مالی مبلمان دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی مبلمان دانلود پروژه مالی رشته حسابداری پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان مبلمان رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان مبلمان  …

  • دانلود تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه با فرمت ورد

    دانلود تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی طرحواره ناسازگار با فرمت docx در قالب 55 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی پیشینه…

  • پاورپوینت سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت

    پاورپوینت سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت پاورپوینت سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت تحقیق سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت مقاله سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت سیستم‌های نوين اطلاعاتی مدیریت تعریف سیستم اطلاعاتی ساختار کلی یک سیستم اطلاعاتی انواع سیستم های اطلاعات سیستم‌های اطلاعاتی درهرم سازمانی…

  • پاورپوینت مصور و جامع آناتومی قلب

    پاورپوینت مصور و جامع آناتومی قلب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مصور و جامع آناتومی قلب جهت رشته پزشکی در قالب 66 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو

    جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو جهانی شدن آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل موثر در…

  • پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت

    پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت درمورد مبانی سازمان ها و مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 281 اسلاید و…

  • پاورپوینت معرفی سدهای ایران - قسمت پنجم

    پاورپوینت معرفی سدهای ایران - قسمت پنجم پاورپوینت انواع سدها دانلود پاورپوینت درباره سد دانلود پاورپوینت سد سازی پاورپوینت در مورد سد پاورپوینت سدخاکی مخزنی سنبل رود رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی سد های ایران-قسمت پنجم جهت رشته…

  • پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36) با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36) با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : دانلود پرسشنامه sf 36 پرسشنامه کیفیت زندگی پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی (sf-36) دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36)…

  • پروپوزال تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

    پروپوزال تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی…

  • پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین

    پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی ثمن شناور در بیع بین المللی در کنوانسیون وین ثمن شناور حالات مختلف وجود ثمن شناور علل پذیرش ثمن شناور سیستم های حقوقی فاقد…

  • خصوصیات و ویژگی های جرم قاچاق انسان به لحاظ سازمان یافتگی و فراملی بودن آن

    خصوصیات و ویژگی های جرم قاچاق انسان به لحاظ سازمان یافتگی و فراملی بودن آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان ویژگی های جرم قاچاق انسان…

  • زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن

    زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن زمانبندی در ابر زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری زمانبندی در رایانش ابری پروپوزال زمانبندی کار در محاسبات ابری الگوریتمی بهینه برای زمانبندی کارها…

  • دانلود پاورپوینت حسابداری میانه 2

    دانلود پاورپوینت حسابداری میانه 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری میانه 2 جهت رشته حسابداری در 392 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تا پايان قرن هيجدهم ميلاديواحدهاي…

  • پاورپوینت استرس و اضطراب

    پاورپوینت استرس و اضطراب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استرس و اضطراب جهت رشته ی روان شناسی در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        استرس و…

  • پاورپوينت گروه های خبری

    پاورپوينت گروه های خبری پاورپوينت گروه های خبری پاورپوینت گروه خبری دانلود پاورپوینت گروه های خبری پاورپوینت درباره گروه های خبری دانلود پاورپوینت در مورد گروه های خبری پاورپوینت در مورد گروه های خبری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی)

    دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی) کلمات کلیدی : پرسشنامه ی تسهیم دانش پرسشنامه اشتراک دانش دانلود پرسشنامه اشتراک دانش پرسشنامه اشتراک دانش چناماننی پرسشنامه به اشتراک گذاری دانش پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چنارانی روایی…

  • مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و تعیین میزان همپوشانی میان آنها در بازیابی اطلاعات کشاورزی

    مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و تعیین میزان همپوشانی میان آنها در بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش مقایسه موتورهای کاوش و ابر موتورهای کاوش و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

  • پروپوزال شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما

    پروپوزال شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه…

  • دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای

    دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای ارزیابی زیست محیطی دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای پایان نامه ارزیابی زیست…

  • پاورپوینت کتاب و درس بازاريابي و مديريت بازار

    پاورپوینت کتاب و درس بازاريابي و مديريت بازار بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته پاورپوینت pdf پاورپوینت مدیریت بازاریابی و فروش مدیریت بازاریابی پاورپوینت ppt پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و…

  • تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری

    تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری اقسام داور چگونگی تعیین داور آثار رأی داوری مفهوم رأی داوری محتوا و اوصاف رأی داوری انگیزه‌های داوری در تاریخ حقوق اسلام مزایای داوری در مقایسه…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط

    پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه مشتری گرایی پرسشنامه گرایش به کارآفرینی پرسشنامه ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه گرایش کارآفرینانه تعریف گرایش به کارآفرینی پرسشنامه استاندارد گرایش…

  • مفهوم قرارداد اختیار معامله

    مفهوم قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله تعریف لغوی از قرارداد اختیار معامله  تعریف اصطلاحی از قرارداد اختیار معامله ابزارهای مالی قابل معامله در بورس ایران…

  • مبانی نظری ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد

    مبانی نظری ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد مدیریت استراتژیك تغییر موضوعات تغییر در سطح استراتژیك ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر افزایش عملکرد با استراتژیک تغییر استفاده از الگوی مناسب استراتژیک تغییر برای افزایش…

  • پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

    پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی خواص سنگها سنگهای تزئینی سنگهای قیمتی تجارت جهانی سنگ فن آوری های استخراج سنگها حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی سیستم همکاری در فروش…

  • دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان جرایم علیه اشخاص

    دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان جرایم علیه اشخاص جرم جرایم علیه اشخاص حقوق جزای اختصاصی دانلود پایان نامه جرایم علیه اشخاص دانلود پایان نامه کارشناسی حقوق دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوقی دانلود پایان نامه…