بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • اثرات و پیامدهای عدالت سازمانی و عوامل موثر بر آن با تاکید بر توجه کارکنان به عدالت

    اثرات و پیامدهای عدالت سازمانی و عوامل موثر بر آن با تاکید بر توجه کارکنان به عدالت عدالت سازمانی عدالت سازمانی پایان نامه عدالت سازمانی ادراک شده تاریخچه عدالت سازمانی عدالت سازمانی در ورزش ضرورت عدالت سازمانی تحقیق درباره ی…

  • بررسی جایگزین های نوین مجازات حبس

    بررسی جایگزین های نوین مجازات حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های جایگزین حبس…

  • دانلود پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و ارتباط آن با رضایت از زندگی و شغل

    دانلود پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و ارتباط آن با رضایت از زندگی و شغل پاورپوینت هوش هیجانی در مدیریت پاورپوینت برای هوش هیجانی پاورپوینت در مورد هوش هیجانی پاورپوینت هوش هیجانی معلمان پاورپوینت رابطه هوش هیجانی معلمان با رضایت از…

  • پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان دعوای تصرف عدوانی و ممانعت و مزاحمت از حق

    پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان دعوای تصرف عدوانی و ممانعت و مزاحمت از حق اقامه‌ی دعوا آیین دادرسی مدنی دعوای تصرف عدوانی ممانعت و مزاحمت از حق دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان دعوای تصرف عدوانی…

  • بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی

    بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی قاعده اسقاط حق اعتراض به آراء دادگاهها اعتراض به آراء مراجع قضایی انوع حق اعتراض به آراءدادگاهها بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی دانلود پایان نامه اعتراض به آراء دادگاهها…

  • مطالعه سیر تاریخی سیستمهای امنیتی تجربه شده در منطقه خلیج فارس

    مطالعه سیر تاریخی سیستمهای امنیتی تجربه شده در منطقه خلیج فارس طرحهای امنیتی منطقه خلیج فارس نظام امنیت ایرانی سیستم امنیتی خلیج فارس بررسی پیشینه و سرگذشت طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس مطالعه سیر تاریخی سیستمهای امنیتی تجربه شده…

  • طرحهای توجیهی کسب وکار

    طرحهای توجیهی کسب وکار طرح توجیهی کسب و کار کارآفرینی اشتغال کسب درآمد رفتن به سایت اصلی اگربرای راه اندازی و کسب کار  نیاز به طرح توجیهی  با تمامی رعایت استانداردها دارید فایل حاضر دارای کسب و کارهای گوناگون میباشدکه…

  • پاورپوینت آشنایی با هورمون انسولین

    پاورپوینت آشنایی با هورمون انسولین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با هورمون انسولین جهت رشته پزشکی در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اولین بار…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه نظری…

  • بررسی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی

    بررسی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA) مدل جايزه ملي دمينگ مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج  محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني تحقیق مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مقاله مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی رفتن…

  • دانلود پاورپوینت اصول کارورزی در روانشناسی تربیتی

    دانلود پاورپوینت اصول کارورزی در روانشناسی تربیتی پاورپوینت اصول کارورزی در روانشناسی تربیتی پاورپوینت کارورزی روانشناسی پاورپوینت روانشناسی تربیتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول کارورزی در روانشناسی تربیتی جهت رشته روانشناسی در قالب 16 اسلاید و با فرمت…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر درک مصرف کنندگان از پرداخت های الکترونیکی بانک

    پرسشنامه عوامل موثر بر درک مصرف کنندگان از پرداخت های الکترونیکی بانک پرسشنامه پرداخت های الکترونیکی پرسشنامه پرداخت های الکترونیکی بانک پرسشنامه درک مصرف کنندگان از پرداخت های الکترونیکی بانک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه عوامل موثر بر درک مصرف…

  • موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان

    موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان تجارت الکترونیک بانکداری الکترونیک کسب و کار الکترونیک موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان شناسایی و رتبه بندی موانع پذیرش و توسعه بانکداری الکترونیکی دانلود مقالات مدیریت بازرگانی دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی…

  • تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

    تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک دانلود تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک تحقیق در مورد تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در دانش آموزانی…

  • کاربردهای شبکه عصبی در OCR (نسخه آپدیت شده + فایل ارائه )

    کاربردهای شبکه عصبی در OCR (نسخه آپدیت شده + فایل ارائه ) پیش پردازش شبکه عصبی تشخیص نوری کاراکتر بازشناسی شناسه های دستنویس کاربردهای شبکه عصبی در OCR شناسایی کاراکتر با شبکه عصبی دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانلود…

  • اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان

    اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان اصول استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان اهمیّت و حجّیت قرآن از دیدگاه شیخ طوسی مبانی و پایه استنباط در میان فقهای شیعه و سنی اهمیت…

  • پاورپوینت بهداشت بیمارستانی

    پاورپوینت بهداشت بیمارستانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت بیمارستانی جهت رشته ی پزشکی در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سازمان بهداشت جهانی ، مهمترین…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانشجوی سیگاری 47 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانشجوی سیگاری 47 صفحه فصل دوم پایان نامه دانشجوی سیگاری مبانی نظری دانشجوی سیگاری پیشینه تحقیق دانشجوی سیگاری پیشینه داخلی دانشجوی سیگاری پیشینه خارجی دانشجوی سیگاری پیشینه پژوهش دانشجوی سیگاری پیشینه نظری دانشجوی سیگاری ادبیات…

  • پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار

    پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار پاورپوینت پایپینگ پاورپوینت سیستم پایپینگ پاورپوینت مهندسی پاورپوینت مهندسین تازه کار پاورپوینت درمورد سیستم پایپینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار جهت رشته مکانیک در قالب 29…

  • انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب

    انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب بهمن ماه 1357 انقلاب اسلامی ایران تحولات بعد از پیروزی انقلاب دانلود پایان نامه رشته تاریخ انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب دانلود پایان نامه تاریخ دانلود پایان…

  • پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی

    پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی پرسشنامه افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک doc پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه پرسشنامه افسردگي بك تست افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت اضطراب امتحان

    پاورپوینت اضطراب امتحان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اضطراب امتحان جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست: اضطراب امتحان چیست؟ چه مواردی…

  • بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران

    بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران اتوماسیون بهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه شده مدیریت…

  • پاورپوینت مفاهیم و اصول برنامه ریزی استراتژیک (فصل اول کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

    پاورپوینت مفاهیم و اصول برنامه ریزی استراتژیک (فصل اول کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل…

  • پاورپوینت تطابق تکنیک های سیستم عامل با نسل های کامپیوتر

    پاورپوینت تطابق تکنیک های سیستم عامل با نسل های کامپیوتر دانلود پاورپوينت سیستم عامل  دانلود پاورپوينت درمورد سیستم عامل  رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت سیستم عامل  جهت رشته نرم افزار  در قالب 17 اسلايد و با فرمت pptx به…

  • مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه

    مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه دانلود مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه معرفی روستای قوهه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی بررسی ویژگیهای جمعیتی روستای قوهه سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

  • بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن

    بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن روانی بتن بتن پلاستیک دیوار آب بند بتن پلاستیک دانلود پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک کنترول تراوش آب از پی سد روشهای اجرایی دیوارهای آب بند روش طرح اختلاط…

  • پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی

    پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی خرید پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار پروپوزال داده کاوی در پیش بینی خطای نرم افزار پروپوزال…

  • پاورپوینت کتاب شیمی عمومی 1 از دکتر نوروز اصل

    پاورپوینت کتاب شیمی عمومی 1 از دکتر نوروز اصل پاورپوینت کتاب شیمی عمومی 1 دکتر نوروز اصل پاورپوینت کتاب شیمی عمومی 1 پیام نور پاورپوینت کتاب شیمی عمومی 1 پاورپوینت کتاب شیمی عمومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب…

  • دانلود پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش

    دانلود پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت آموزش ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت درمورد ترسیم فنی از نما تا برش پاورپوینت آموزش و تحلیل ترسیم فنی از نما تا برش رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • پاورپوینت تصویر سازی استریوگرافی و حل چند مسئله پراش

    پاورپوینت تصویر سازی استریوگرافی و حل چند مسئله پراش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تصویر سازی استریوگرافی و حل چند مسئله پراش جهت رشته گوناگون در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله

    فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه پژوهش سبک های مقابله پیشینه نظری سبک های مقابله…

  • پاورپوینت حسابداری شهرداری ها

    پاورپوینت حسابداری شهرداری ها پاورپوینت حسابداري شهرداري ها پاورپوینت حسابداری شهرداری ها مقاله پاورپوینت سیستم حسابداری شهرداری ها پاورپوینت آموزش حسابداری شهرداری ها پاورپوینت دستورالعمل حسابداری شهرداری ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری شهرداری ها جهت رشته حسابداری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داخلی و خارجی کمال گرایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داخلی و خارجی کمال گرایی فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…