بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

مدلهای وفاداری به برند
عوامل موثر بر وفاداری مشتریان
ابعاد رضایت مشتری
مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری
رضایتمندی و وفاداری مشتریان
دانلود پایان نامه رضایت مشتری
دانلود پایان نامه وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

 

 

 

 

چکیده

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).  

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010).اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

واژگان کلیدی:

رضایت مشتری

وفاداری مشتری

ابعاد و مدلها

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده  1

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

 

منابع و مآخذ 

 

 

 

فهرست جداول

جدول2-1-وفاداری از دیدگاه دیک و باس  24

جدول 2-2-وفاداری از دیدگاه رایلی و دیویس  25

جدول2-3- برخی از تعاریف وفاداری به برند در حوزه خدمت  29

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1- هرم وفاداری  23

شکل 2-2- مدل بلومر در مورد عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-3-مدل تکامل یافته بلومر در خصوص عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-4- مدل ECSI در مورد رضایت و وفاداری مشتری  27

شکل 2-5-آشنایی با مدل كانو  35

شکل2-6-مدل عدم تایید انتظارات  38

شکل2-7-مدل اندریاسن و لیندشتاد  39

شکل2-9- مدل ارزش ویژه برند آکر  43

شکل2-10-مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

شکل2-11-مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

شکل2-12-مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری  45

شکل2-13-شناخت برند  46

شکل14-1-مدل مفهومی تحقیق  47

 

 

 

  • پاورپوینت گذری بر تاریخچه کامپیوتر

    پاورپوینت گذری بر تاریخچه کامپیوتر پاورپونیت تاریخچه ی کامپیوترها پاورپونیت تاریخچه ی رایانه پاورپونیت تاریخچه ی پیدایش کامپیوتر پاورپونیت تاریخچه ی اختراع کامپیوتر دانلود پاورپوینت گذری بر تاریخچه ی کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گذری بر تاریخچه ی…

  • بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

    بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان…

  • بررسی فعل زیانبار و نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری

    بررسی فعل زیانبار و نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری تحقق مسئولیت مدنی شهرداری فعل زیانبار در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری شرایط لازم برای تحقق عمل زیانبار در شهرداری…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف ق

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف ق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف ق به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این…

  • پاورپوینت آشنایی با واكنش ‌های هسته ای و كاربرد آنها

    پاورپوینت آشنایی با واكنش ‌های هسته ای و كاربرد آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با واكنش ‌های هسته‌ای و كاربرد آن‌ها جهت رشته فیزیک در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت

    پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت پرسشنامه مدیریت استعداد دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد آرمسترانگ پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر پرسشنامه مدیریت استعداد اوهلی دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC

    پروپوزال ارزیابی عملکرد، رتبه بندی و تحلیل بهره‌وری در سازمان با الگویی ترکیبی DEA و BSC پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص…

  • پاورپوینت توزيع درآمد و توسعه اقتصادي

    پاورپوینت توزيع درآمد و توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت توزيع درآمد و توسعه اقتصادي توزيع درآمد و توسعه اقتصادي تحقیق توزيع درآمد و توسعه اقتصادي منحني لورنز ضريب جيني مقاله توزيع درآمد و توسعه اقتصادي عوامل مؤثر برتوزيع نابرابر…

  • جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات

    جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات جزوه دست نویس درس روش تحقیق در عملیات محمدرضا مهرگان رفتن به سایت اصلی جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات 36 صفحه pdf بر اساس کتاب…

  • پاورپوینت تعریف پارک شهری و هدف از ایجاد پارک

    پاورپوینت تعریف پارک شهری و هدف از ایجاد پارک پاورپوینت تعریف پارک شهری پاورپوینت پارک چیست پاورپوینت مفهوم پارک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف پارک شهری و هدف از ایجاد پارک جهت رشته عمران و شهرسازی در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری فصل…

  • پاورپوینت آشنایی با مفهوم خوشه های صنعتی

    پاورپوینت آشنایی با مفهوم خوشه های صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم خوشه های صنعتی جهت رشته کاریابی و کارآفرینی در قالب 16 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند مبانی نظری بسط برند دانلود مبانی نظری بسط برند پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات نظری بسط برند فصل دوم پایان نامه بسط برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت فعالیت جسمانی در میانسالان

    پاورپوینت فعالیت جسمانی در میانسالان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فعالیت جسمانی در میانسالان جهت رشته ی پزشکی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فعالیت…

  • پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری های حسابداری (جلد اول) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان

    پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری های حسابداری (جلد اول) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری های حسابداری (جلد اول) تألیف هندریسکن و ون بردا ترجمه پارسائیان با موضوع مقدمه اي بر حسابداري: روش شناسی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی…

  • پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی

    پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی پالمر پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی پرسشنامه اندازه گیری هوش هیجانی جدیدترین پرسشنامه هوش هیجانی دانلود پرسشنامه…

  • پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت

    پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت جهت رشته صنایع در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت روان شناسی تجربی

    پاورپوینت روان شناسی تجربی پاورپوینت روش های تجربی در روان شناسی پاورپوینت روان شناسی تجربی چیست پاورپوینت درباره روان شناسی تجربی پاورپوینت درمورد روان شناسی تجربی پاورپوینت مبانی روان شناسی تجربی پاورپوینت آزمایش های روان شناسی تجربی رفتن به سايت…

  • اهمیت و نقش فناوری در آموزش

    اهمیت و نقش فناوری در آموزش نقش فناوری در آموزش اهمیت فناوری در آموزش جایگاه فناوری در آموزش و پرورش تحقیق کامل در مورد فناوری در آموزش موانع و مشکلات استفاده از در آموزش و پرورش رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت آشنایی با بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری CBPT

    پاورپوینت آشنایی با بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری CBPT رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری CBPT جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 33 اسلاید و با فرمت ppt به صورت…

  • دانلود پاورپوینت در مورد Stent

    دانلود پاورپوینت در مورد Stent پاورپوینت آشنایی با استنت پاورپوینت در مورد استنت پاورپوینت تاریخچه Stent پاورپوینت عوارض جانبی Stent رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت در مورد Stent جهت رشته پزشکی در 38 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پروتکل درمانی برنامه آموزشی به کارکنان کتابخانه ملی

    پروتکل درمانی برنامه آموزشی به کارکنان کتابخانه ملی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پکیج آموزشی آموزش به کارکنان کتابخانه ملی پروتکل درمانی آموزش به کارکنان کتابخانه ملی…

  •  بررسی نظریه ها و ابعاد عدالت سازمانی

     بررسی نظریه ها و ابعاد عدالت سازمانی ابعاد عدالت سازمانی پایان نامه عدالت سازمانی پایان نامه در مورد عدالت سازمانی نظریه های مربوط به عدالت سازمانی عوامل موثر بر عدالت سازمانی بررسی عوامل موثر بر عدالت سازمانی استقرار عدالت در…

  • جایگاه مصلحت در قانونگذاری

    جایگاه مصلحت در قانونگذاری جایگاه مصلحت در تقنین قوانین جایگاه مصلحت در قانونگذاری دانلود پایان نامه مصلحت حقوق كیفری در پرتو مصلحت جرم انگاری از دیدگاه اسلام دیدگاههای مختلف در خصوص تعیین مجازات دانلود پرووژه مصلحت در حقوق کیفری رفتن…

  • پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت از دکتر حافظ نیا

    پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت از دکتر حافظ نیا پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت پیام نور پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت بازرگانی پاورپوینت جزوه روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت حافظ نیا رفتن به…

  • ارزش افزوده اقتصادی و فاکتورهای کلیدی مورد توجه آن

    ارزش افزوده اقتصادی و فاکتورهای کلیدی مورد توجه آن ارزش افزوده اقتصادی پایان نامه ارزش افزوده اقتصادی ظهور ارزش افزوده اقتصادی و تعاریف آن فاکتورهای کلیدی مورد توجه ارزش افزوده اقتصادی تاثير تحقيق و توسعه بر ارزش افزوده اقتصادي كشور…

  • پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

    پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه بازاریابی پرسشنامه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارائه ی یک مدل بازاریابی مبتنی بر شبکه های…

  • بررسی مرور زمان کیفری در حقوق ایران

    بررسی مرور زمان کیفری در حقوق ایران مرور زمان کیفری تفسیر موسع مرور زمان در نظام حقوقی مرور زمان کیفری در حقوق ایران مبانی حقوق کیفری در اسلام ابهامات مرور زمان کیفری در حقوق ایران نقصهای مرور زمان کیفری در…

  • نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر

    نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده این مقاله…

  • پاورپوینت عرفان های دروغین

    پاورپوینت عرفان های دروغین پاورپوینت عرفان های دروغین چیست؟ دانلود پاورپوینت عرفان های دروغین پاورپوینت عرفان های کاذب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عرفان های دروغین جهت رشته ی الهیات در قالب 16  اسلاید و با فرمت pptx به…

  • ویژگی ها و عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

    ویژگی ها و عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تاثیر انگیزش بر پیشرفت تحصیلی تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت تحصیلی تعریف مفهومی انگیزش پیشرفت تحصیلی مولفه های انگیزش…

  • بررسی عوامل موثر بر رشد مالی شرکتهای دانش بنیان در ایران

    بررسی عوامل موثر بر رشد مالی شرکتهای دانش بنیان در ایران پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی شرکت ها پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت ها عوامل موثر بر رشد مالی عوامل موثر…

  • پاورپوینت دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش

    پاورپوینت دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش جهت رشته ی حسابداری در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

    دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتریان دانلود پاورپوینت درباره مدیریت ارتباط با مشتری پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری جهت رشته مدیریت در قالب 24…