ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

کلمات کلیدی :

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
پیشینه داخلی مدیریت دانش
پیشینه خارجی مدیریت دانش
پیشینه نظری مدیریت دانش
چارچوب نظری مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش می باشد. در بخش اول مبانی نظری مدیریت دانش تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق مدیریت دانش در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری تحقیق
   2-1- مقدمه 13
   2-2- دانش 13
   2-3- اطلاعات 14
   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14
   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15
     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16
     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17
     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17
     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18
     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18
     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19
     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19
     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19
     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20
   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20
   2-7- جریان دانش 20
   2-8- فرآیند دانش 21
     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21
     2-8-2- ذخیره‌سازی 21
     2-8-3- پردازش 21
     2-8-4- انتقال 21
   2-9- خصوصیات دانش 22
   2-10- منابع دانش 23
   2-11- دانش سازمانی 25
   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27
   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29
   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31
     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31
     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32
     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32
   2-15- هدف های مدیریت دانش 33
   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33
     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34
     2-16-2- فرایند 34
     2-16-3-  فناوری 34
   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34
   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37
     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37
     2-18-2- مدل بویسوت 34
     2-18-3- مدل نوناكا 35
     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40
     2-18-5- مدل فلاین 41
     2-18-6- مدل چو 42
     2-18-7- مدل استیو هالس 43
     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44
     2-18-9- مدل لیانج 45
   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47
     2-19-1- كسب دانش 47
     2-19-2-  اجاره دانش 47
     2-19-3- منابع متعهد 48
     2-19-4- هم جوشی 48
     2-19-5- تطابق 48
   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48
     2-20-1- نیاز به دانش 50
     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50
     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51
     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51
     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52
     2-20-6- ارزیابی دانش 52
   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53
   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57
     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57
     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58
   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63
   2-24- مدل نظری تحقیق 68

منابع

فهرست جدول ها
جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18
جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35
جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40
جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده 57 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده دانلود مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده دانلود پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده…

  • پاورپوینت نظریه نوروفیزیولوژیک یادگیری اولدینگ هب

    پاورپوینت نظریه نوروفیزیولوژیک یادگیری اولدینگ هب پاورپوینت نظریه نوروفیزیولوژیک پاورپوینت نوروفیزیولوژیک پاورپوینت نظریه اولدینگ هب پاورپوینت نظریه یادگیری اولدینگ هب پاورپوینت نظریه نوروفیزیولوژیک یادگیری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظریه نوروفیزیولوژیک یادگیری اولدینگ هب جهت رشته ی روان شناسی…

  • پاورپوینت فرهنگ سازمانی و ارتباطات مؤثر در سازمان مبتنی بر ارزش های اسلامی

    پاورپوینت فرهنگ سازمانی و ارتباطات مؤثر در سازمان مبتنی بر ارزش های اسلامی کلمات کلیدی : پاورپوینت فرهنگ سازمانی و ارتباطات مؤثر در سازمان مبتنی بر ارزش های اسلامی فرهنگ سازمانی و ارتباطات مؤثر در سازمان مبتنی بر ارزش های…

  • دانلود پاورپوینت ایمنی فردی

    دانلود پاورپوینت ایمنی فردی پاورپوینت در مورد ایمنی فردی پاورپوینت وسایل حفاظت فردی پاورپوینت بهداشت ایمنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایمنی فردی جهت رشته بهداشت در 40 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی معنویت

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی معنویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنویت مبانی نظری معنویت پیشینه تحقیق معنویت پیشینه داخلی معنویت پیشینه خارجی معنویت پیشینه پژوهش معنویت پیشینه نظری معنویت ادبیات نظری معنویت چارچوب نظری معنویت رفتن به…

  • فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی در دانشجویان

    فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی در دانشجویان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی مبانی نظری سازگاری اجتماعی در دانشجویان پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی در دانشجویان پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی در دانشجویان چارچوب…

  • دانلود پاورپوینت تقاطع

    دانلود پاورپوینت تقاطع پاورپوینت تقاطع غیر همسطح پاورپوینت تقاطع همسطح پاورپوینت انواع تقاطع پاورپوینت طرح تقاطع غیرهمسطح رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقاطع در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش  …

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت فرهنگی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت فرهنگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت فرهنگی مبانی نظری هویت فرهنگی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی پیشینه داخلی هویت فرهنگی پیشینه خارجی هویت فرهنگی پیشینه پژوهش هویت فرهنگی پیشینه نظری…

  • روش کلی برای تراریختی(انتقال) ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر

    روش کلی برای تراریختی(انتقال) ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر روش کلی برای تراریختی(انتقال) ژنتیکی پلی اتیلن گلیکولالقایی باکتری¬ها و مخمر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه خلاصه پلی اتیلن گلیکول (PEG) میتواند تراریختی ژنتیکی را در باکتری (اشرشیاکلی)…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه فصل دوم پایان نامه افسردگی معلمان زن مبانی نظری افسردگی معلمان زن پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن پیشینه داخلی افسردگی معلمان زن پیشینه خارجی افسردگی معلمان زن پیشینه پژوهش افسردگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت معرفی مدل AIDA

    پاورپوینت معرفی مدل AIDA رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی مدل AIDA جهت رشته مدیریت در قالب 28 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تکنیک آیدا یکی از تکنیک…

  • پاورپوینت بیماریهای قابل انتشار بوسیله آب استخر

    پاورپوینت بیماریهای قابل انتشار بوسیله آب استخر پاورپوینت اب استخر برای پوست ضرر دارد پاورپوینت آب استخر و کلر پبیماریهای بیماریهای استخر پاورپوینت بیماری پوستی استخر پاورپوینت بیماری اب استخر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماریهای قابل انتشار بوسیله…

  • دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص

    دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص فرمت : .doc…

  • پاورپوینت امنیت در اینترنت

    پاورپوینت امنیت در اینترنت پاورپوینت رشته امنیت شبکه پاورپوینت شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه پاورپوینت سرویس های امنیتی در شبکه پاورپوینت تحقیق در مورد امنیت شبکه های کامپیوتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت امنیت در اینترنت جهت رشته…

  • پاورپوینت شهرسازی رنسانس

    پاورپوینت شهرسازی رنسانس پاورپوینت شهر سازی پاورپوینت رنسانس پاورپوینت شهرسازی رنسانس پاورپوینت در مورد شهر سازی رنسانس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شهرسازی رنسانس جهت رشته عمران و شهر سازی در قالب 44 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک 33 صفحه فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک مبانی نظری تفکر استراتژیک پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک پیشینه داخلی تفکر استراتژیک پیشینه خارجی تفکر استراتژیک پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک پیشینه نظری تفکر استراتژیک ادبیات…

  • دانلود تحقیق درباره دلبستگی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق درباره دلبستگی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دلبستگی  با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     انسان‏ها دارای سیستم رفتاری…

  • تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی

    تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی در داوری های بین المللی ماده ۵ بیانیه الجزایر دانلود مقاله داوری بازرگانی بین المللی دانلود مقاله حقوق حاکم بر ماهیت دعوی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله تعیین حقوق حاکم بر ماهیت دعوی…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت مشارکتی

    دانلود پاورپوینت مدیریت مشارکتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مشارکتی جهت رشته مدیریت در 24 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         مشاركت از لحاظ لغوي شركت دادن،با…

  • پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق

    پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق ساختمان مقره ها جنس مقره ها مقره های شیشه ای انواع مقره ها مقره اتکايي مقره های آویزی مشخصات فنی مقره اتکایی مشخصات فني مقره آويزي وظايف و ويژگي هاي…

  • پاورپوینت تهیه فولاد

    پاورپوینت تهیه فولاد پاورپوینت انواع فولاد پاورپوینت کاربرد فولاد پاورپوینت در مورد فولاد پاورپوینت نقطه ذوب فولاد پاورپوینت الیاژ فولاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تهیه فولاد جهت رشته مکانیک در قالب 13 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • پایان نامه بررسی حق الناس در روابط اجتماعی از نگاه قرآن

    پایان نامه بررسی حق الناس در روابط اجتماعی از نگاه قرآن پایان نامه حق الناس، اسلام، روابط اجتماعی رفتن به سایت اصلی چكیده هرچیز كه حقى از مردم در آن باشد، درحیطه حق الناس قرار مى‌گیرد. تاكید اسلام بر رعایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال های اضطرابی 66 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال های اضطرابی 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال های اضطرابی مبانی نظری اختلال های اضطرابی پیشینه تحقیق اختلال های اضطرابی پیشینه داخلی اختلال های اضطرابی پیشینه خارجی اختلال های اضطرابی…

  • پاورپوینت آموزشی طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها

    پاورپوینت آموزشی طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی طرح ریزی و ارزشیابی موجودی ها جهت رشته گوناگون در قالب 73 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پایان نامه تبیین رویکرد تفکر انتقادی

    پایان نامه تبیین رویکرد تفکر انتقادی پایان نامه تفکر انتقادی نظریه های تفکر انتقادی پرورش تفکر انتقادی در کودکان تفکر انتقادی از منظر قرآن و روانشناسی آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت اسلامی تفکر…

  • پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب در 211 اسلاید کاربردی به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر و فرمول های مربوطه

    پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب در 211 اسلاید کاربردی به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر و فرمول های مربوطه رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب در 211 اسلاید کاربردی به طور…

  • جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری

    جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری جرم حفاری غیر مجاز پایان نامه حفاری غیر مجاز دانلود پروژه حفاری غیر مجاز حفاری های غیرمجاز در جیرفت دانلود تحقیق حفاری های غیرمجاز حفاری های غیر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه فصل دوم پایان نامه سازگاری با دانشگاه مبانی نظری سازگاری با دانشگاه پیشینه تحقیق سازگاری با دانشگاه پیشینه داخلی سازگاری با دانشگاه پیشینه خارجی سازگاری با دانشگاه پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه…

  • پاورپوینت اجرای استراتژی (فصل هفتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

    پاورپوینت اجرای استراتژی (فصل هفتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت و…

  • جایگزین چربی - بررسی

    جایگزین چربی - بررسی جایگزین چربی بررسی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده کاهش چربی در رژیم غذایی هدف اصلی رژیم غذایی برای بسیاری از مصرف کنندگان است. جایگزین چربی ترکیبات گنجانیده شده به محصولات غذایی با ارائه برخی…

  • مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC

    مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC کلمات کلیدی : ارزیابی سطح چابکی سازمان چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی مدل های دستیابی به چابکی سازمانی مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ چابکی سازمان با کارت امتیازی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت درمانهای يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس

    پاورپوینت درمانهای يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمانهای يكپارچه نگر و التقاطی آرنولد لازاروس جهت رشته ی روان شناسی در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • دانلود تحقیق در مورد اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی docx

    دانلود تحقیق در مورد اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی  با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.  …