چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات نظری اجرای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری اجرای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

  • پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان

    پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت دکتر رضائیان نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي سلول گرايي، زير بناي تحولات در…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک رفتار

    دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک رفتار پاورپوینت مدیریت استراتژیک رفتار پاورپوینت مدیریت رفتار پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته پاورپوینت مدیریت استراتژیک بازار پاورپوینت مدیریت استراتژیک بازاریابی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک رفتار جهت رشته مدیریت در قالب 46 اسلاید…

  • پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی و اعصاب بدن

    پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی و اعصاب بدن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی واعصاب بدن جهت رشته ايکس در قالب 159 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین

    دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین پاورپوینت اختلالات روانی چیست پاورپوینت اختلالات روانی کودکان پاورپوینت اختلالات روانی و جرم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلالات روانی و عوامل خطرآفرین جهت رشته روانشناسی…

  • مزایا و چالش های ثبت الکترونیکی اسناد

    مزایا و چالش های ثبت الکترونیکی اسناد کلمات کلیدی : ثبت الکترونیکی اسناد پایان نامه در مورد ثبت اسناد مزایا ثبت الکترونیکی اسناد جنبه های حقوقی ثبت الکترونیکی چالش های ثبت الکترونیکی اسناد پایان نامه در مورد ثبت الکترونیکی اسناد…

  • اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن

    اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن مدیریت ارتباط با مشتری محور پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مدیریت اهداف و دیدگاه های مختلف…

  • پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث سفر انرژی

    پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث سفر انرژی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث سفر انرژی در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات

    پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات سن ایچ رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات سن…

  • پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی

    پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 16 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " مطالعات فرهنگی دربازاریابی بین…

  • مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

    مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط متقابل 67 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط متقابل 67 صفحه فصل دوم پایان نامه روابط متقابل مبانی نظری روابط متقابل پیشینه تحقیق روابط متقابل پیشینه داخلی روابط متقابل پیشینه خارجی روابط متقابل پیشینه پژوهش روابط متقابل پیشینه نظری روابط متقابل ادبیات…

  • ماهیت مدارس هوشمند و پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران و جهان

    ماهیت مدارس هوشمند و پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران و جهان تحقیق در مورد مدارس هوشمند اهميت و نقش فناوري در آموزش تحقیق در مورد هوشمندسازی مدارس پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان جايگاه و نقش…

  • دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی

    دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی احداث ساختمان مسکونی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی احداث ساختمان مسکونی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 71 حجم : 23 مگابایت   بسم الله الرحمن الرحيم گزارش كارآموزي(2)…

  • پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - معرفی عدد گویا

    پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - معرفی عدد گویا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - معرفی عدد گویا به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • تفسیر معماری قدسی در مساجد امام و شیخ لطف الله اصفهان و بررسی نتایج آن

    تفسیر معماری قدسی در مساجد امام و شیخ لطف الله اصفهان و بررسی نتایج آن هویت معنوی معماری قدسی انگاره های قدسی معماری مسجد شیعی تفسیر معماری قدسی در مساجد امام و شیخ لطف الله اصفهان و بررسی نتایج آن…

  • دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی

    دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی پاورپوینت تیپ های شخصیتی پاورپوینت تیپ های شخصیتی یونگ پاورپوینت تیپ های شخصیتی هالند پاورپوینت تیپ های شخصیتی مردان پاورپوینت تیپ های شخصیتی زنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی  جهت رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت 30 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت 30 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه شخصیت شناسی پیشینه تحقیق شخصیت پیشینه روانشناسی شخصیت مبانی نظری شخصیت دانلود مبانی نظری شخصیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های شخصیت…

  • پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش

    پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش مكانيك جسم سيال نيروي شناوري…

  • دانلود پاورپوینت کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی

    دانلود پاورپوینت کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی پاورپوینت کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی پاورپوینت مقاله راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی پاورپوینت خلاصه کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت گزارشی از فعالیت‌ ها و برنامه‌ های شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

    پاورپوینت گزارشی از فعالیت‌ ها و برنامه‌ های شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پاورپوینت گزارشی از فعالیت‌ ها و برنامه‌ های شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو جهت رشته شیمی در قالب 20 اسلاید و با فرمت…

  • شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

    شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت سازمانهای مردم نهاد رابطه سازمانهای مردم نهاد و دولت روند شکل گیری سازمانهای مردم نهاد سازمانهای غیردولتی زیست محیطی ایران شکل گیری و نقش…

  • دانلود پاورپوینت مبانی و ملزومات ارزیابی بهسازی لرزه ای

    دانلود پاورپوینت مبانی و ملزومات ارزیابی بهسازی لرزه ای پاورپوینت مبانی و ملزومات ارزیابی بهسازی لرزه ای پاورپوینت مبانی ارزیابی بهسازی لرزه ای پاورپوینت روش های تحلیل سازه پاورپوینت راهکارهای بهسازی لرزه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی…

  • دانلود پاورپوینت کایزن

    دانلود پاورپوینت کایزن دانلود پاورپوینت کایزن پاورپوینت درباره کایزن فایل پاورپوینت کایزن پاورپوینت در مورد کایزن پاورپوینت هزینه یابی کایزن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کایزن جهت رشته مدیریت در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت انواع ارزشیابی

    دانلود پاورپوینت انواع ارزشیابی پاورپوینت انواع ارزشیابی پاورپوینت درباره انواع ارزشیابی پاورپوینت درباره ارزشیابی سنتی پاورپوینت درباره ارزشیابی توصیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع ارزشیابی  جهت ادبیات  در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • عوامل موثر بر طلاق عاطفی و تشریح نظریه های آن

    عوامل موثر بر طلاق عاطفی و تشریح نظریه های آن پایان نامه طلاق پایان نامه طلاق عاطفی نظریه های طلاق عاطفی عوامل موثر بر طلاق عوامل موثر بر طلاق عاطفی عوامل موثر بر اختلافات زناشویی تاثیرات طلاق بر کودکان و…

  •  مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

     مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC مبانی نظری سیستم ABC دانلود مبانی نظری سیستم ABC پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات نظری سیستم ABC فصل دوم پایان نامه سیستم ABC مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات و مبانی…

  • دانلود پاورپوینت زوج درمانی شناختی رفتاری

    دانلود پاورپوینت زوج درمانی شناختی رفتاری پاورپوینت زوج درمانی شناختی رفتاری پاورپوینت زوج درمانی شناختی رفتاری پیشرفته پاورپوینت کارگاه زوج درمانی شناختی رفتاری پاورپوینت اثربخشی زوج درمانی شناختی رفتاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زوج درمانی شناختی رفتاری جهت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف ز

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف ز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف ز به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این…

  • دانلود پاورپوینت تجربه نگاری و انتقال دانش

    دانلود پاورپوینت تجربه نگاری و انتقال دانش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تجربه نگاری و انتقال دانش جهت رشته مدیریت در 36 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تعریف…

  • دانلود پاورپوینت بهسازی لرزه ای دانشگاه تهران

    دانلود پاورپوینت بهسازی لرزه ای دانشگاه تهران پاورپوینت بهسازی لرزه ای دانشگاه تهران پاورپوینت بهسازی لرزه ای سازه های فولادی پاورپوینت بهسازی لرزه ای سازه های بتنی پاورپوینت بهسازی لرزه ای سازه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهسازی…

  • دانلود پاورپوینت کولر خودرو

    دانلود پاورپوینت کولر خودرو پاورپوینت کولر خودرو پاورپوینت کولر خودرو برقی پاورپوینت کولر خودرو سنگین پاورپوینت کولر خودرو چگونه کار میکند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کولر خودرو جهت رشته مکانیک در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx…

  • ترجمه اهمیت اعتماد الکترونیکی و بهبود عملکرد استراتژیک تجارت

    ترجمه اهمیت اعتماد الکترونیکی و بهبود عملکرد استراتژیک تجارت Pakistan SMEs e-Trust e-Marketing orientation Strategic business performance ، پاکستان ، SME ، اعتماد الکترونیکی ، سوگیری بازاریابی الکترونیکی ، عملکرد استراتژیک تجارت رفتن به سايت اصلي  چکیده انگلیسی  چکیده فارسی…

  • پاورپوینت سرطان های شایع زنان

    پاورپوینت سرطان های شایع زنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سرطان های شایع زنان جهت رشته ی پزشکی در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سرطان…

  • پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند

    پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ پاورپوينت در مورد هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ اعضای داخلی هارد دیسک چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟…