مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

CRM
eCRM
ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق مدیریت

رفتن به سایت اصلی

مدیریت ارتباط با مشتری

Customer Relationship Management

 

 

 

 

چکیده: 

مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند.در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند  بعنوان راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان  مطرح شود. در مدیریت ارتباط با مشتری ،مشتریان را بعنوان اجزاء خارجی در نظر نمی گیرند بلکه آن ها را بعنوان عضو داخلی  تجارت در نظر گرفته و هدف ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با آنها می باشد. بنابراین تماس زیاد با مشتری ، ،تعهد و ارائه خدمت از خصیصه های ضروری مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری یک پروسه ی مداوم شناسایی و خلق ارزش جدید با هر مشتری و سپس به اشتراک گذاشتن منفعت حاصل از آن در سراسر عمر شرکت است.

 

 

 

 

در دو دهه گذشته، فن آوری های جدید نقش حیاتی ای در زندگی انسان بازی کرده اند و تا حد زیادی شیوه زندگی او را تغییر داده اند. با انقلاب کسب و کارالکترونیک، چشم اندازهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز تغییر کردند.به کار گیری موثر فن آوری اطلاعات باعث شده است که در دهه اخیر ecrm ( مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ) به طور قابل توجهی در سطح جهانی به کار آید . استفاده از شبکه های اینترنتی ، مرکز ارتباط چند رسانه ای ، کامپیوتر و … باعث تاثیر زیادی در مدیریت ارتباط  مشتری و در نتیجه سرمایه گذاری فراوان شرکتها دراین زمینه شده است . یکی از ابعاد اساسی در این بحث بهبود کیفیت ارتباط با استفاده از فناوری اطلاعات مبتنی بر رویکردهای مشتری مداری است . 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

CRM

eCRM

ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی

 

 

 

 

 

مقدمه

با توجه به اهمیت روز افزون مشتریان برای سازمان ها، مدیریت ارتباطات اثربخش و کارا با مشتریان به مسئله اساسی و مهم برای سازمانها تبدیل گردیده است. مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد کسب و کاری است که از یک طرف با هدف افزایش سودآوری و در آمد برای سازمان و از طرف دیگر افزایش رضایت و وفاداری مشتریان ارائه شده است.مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه ای گسترده از ابزارها، فناوری ها و فرایند ها است که با هدف ارتقا، سطح رابطه با مشتریان و به منظور افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرند.هر سازمانی که با مشتری سر و کار دارد حتما سطحی از مدیریت ارتباط با مشتری را نیز داراست اما برخی از سازمان ها در این زمینه جلودار هستند. این سازمانها با بهره گیری و استقرار انواع مفاهیم، روش ها و ابزار ها مانند سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات ارزش بسیار بیشتری از روابط خود با مشتریان خلق می نمایند . 

 

 

 

 

كه باید در شركت اجرا شود CRM عدم توجه به اصول و مفاهیم بنیادی موجب می شود كه در بازار رقابتی مشتریان تجربه خوشایندی از رابطه با شركت بدست نیاورند و به سوی شركتهای دیگر و خدمات بهتر متمایل شوند. تحقیقات نشان داده است كه هزینه جذب مشتریان جدید به دلیل هزینه های بازاریابی و تبلیغات، بیشتر از هزینه های حفظ مشتریان است. به طور كلی تحقیقات نشان می دهد كه هزینه های جذب مشتریان جدید پنج برابر بیشتر از حفظ یا مدیریت مشتریان موجود است. این امر بدین معناست كه به جای متمایز ساختن محصولات، سازما نها باید مشتریان را بشناسند و از تاكید بر سهم بازار به سهم مشتری تغییر جهت دهند. با توجه به قانون20/80، 20% از مشتریان در 80% از فروش سازمان سهیم هستند. که این امر نشانگر لزوم حفظ روابط بلند مدت با مشتریان سود آور به منظور حداکثر سازی سود است. همچنین با توجه به اینکه در سال های اخیر، انتظار مشتریان بالا رفته است در شرایط کسب و کار مشتری گرای امروز مدیریت روابط با مشتری یک ضرورت است.

 

 

 

 

 

 

 

اجرای اثر بخش استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مستلزم وجود فرهنگ سازمانی مشتری گرا می باشد.امروزه بسیاری از شرکت ها، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی را به منظور ارتباط یهتر با مشتریان به کار میگیرند این در حالتی است که مدیریت ارتباط با مشتری  موفق چیزی بیش از ارتباط ساده با مشتریان به معنای پیگری رفتار مشتریان و به کارگیری داده ها برای حداکثر سازی سودآوری و وفاداری در سراسر چرخه زندگی از جذب تا حفظ مشتری است. ریچارد تیل نشان داد که افزایش 5درصدی حفظ مشتری میتواند تاثیر30 تا 95 درصدی بر ارزش فعلی خالص و تاثیر مشابه بر سود شرکت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مدیریت ارتباط با مشتری 1

چکیده: 2

مقدمه 3

تعریف: 6

تاریخچه CRM 6

انواع مشتریان 11

اهداف CRM 12

مزایای ارتباط با مشتری: 12

انواع فناوری CRM 13

الف)CRMعملیاتی 14

ب)CRM  تحلیلی 14

ج)CRM عملیاتی 14

مراحل اجرای CRM 15

نرم فزار CRM 15

نتایج استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری 17

مدیریت ارتباط با مشتری در محیط مجازی   E-CRM 18

ریشه اصلی ECRM  تعریف و تمایز 18

تعریف ECRM 19

تفاوت بین CRM  و ECRM 20

اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی : 21

انواع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی 21

مزایای استفاده از ECRM  به صورت کاربردی نسبت به بازاریابی رسانه ای سنتی: 22

نقش اینترنت در ECRM 23

تاثیر بهبود کسب و کارهای اینترنتی در پیاده سازی ECRM 25

مراحل پیاده سازی ECRM 26

منافع اقتصادی حاصل از کاربرد ECRM 26

چالشهای موجود در مسیر ECRM 28

نتیجه گیری 31

منابع و ماخذ 32

 

 

  • پاورپوینت فناوری تولید زعفران

    پاورپوینت فناوری تولید زعفران دانلود پاورپوینت فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش کشت و تولید زعفران پاورپوینت چگونگی زراعت و تولید زعفران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فن آوری تولید زعفران جهت رشته کشاورزی در…

  • بررسی سلامت روان در نظریه های روانکاوی و نظریه های شناختی

    بررسی سلامت روان در نظریه های روانکاوی و نظریه های شناختی سلامت روان در روانشناسی پایان نامه سلامت روانی سلامت روان در نظریه های روانکاوی سلامت روان در نظریه های شناختی مشخصه‌هاي سلامت رواني و شخصيت سالم رفتن به سايت اصلي هدف از…

  • پاورپوینت آموزه های الهی درس دوازدهم ایستگاه معما

    پاورپوینت آموزه های الهی درس دوازدهم ایستگاه معما پاورپوینت درس دوازدهم ایستگاه معما دانلود پاورپوینت درس دوازدهم ایستگاه معما پاورپوینت درباره درس دوازدهم ایستگاه معما رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزه های الهی درس دوازدهم ایستگاه معما جهت رشته…

  • مبانی نظری تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی

    مبانی نظری تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی اخلاق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در سازمان مبانی نظری معنويت در سازمان پیشینه تحقیق معنويت در سازمان پیشینه داخلی معنويت در سازمان پیشینه خارجی معنويت در سازمان…

  • پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه باورهای معرفت شناختی پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر تفسیر پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر دانلود پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر پرسشنامه باورهای معرفت شناختی شومر(EQ)…

  • پاورپوینت اصول كنترل ، بازرسی و تحويل تاسيسات و تجهيزات مكانيكی

    پاورپوینت اصول كنترل ، بازرسی و تحويل تاسيسات و تجهيزات مكانيكی دانلود پاورپوینت اصول كنترل ، بازرسی و تحويل تاسيسات و تجهيزات مكانيكی پاورپوینت اصول كنترل تاسيسات و تجهيزات مكانيكی پاورپوینت اصول بازرسی و تحويل تاسيسات و تجهيزات مكانيكی پاورپوینت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 2 مبانی نظری عزت نفس مباني نظري عزة نفس مبانی نظری درباره عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس و خودپنداره پیشینه عزت نفس…

  • پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه راه

    پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه راه پاورپوينت کودکان با موضوع توشه راه دانلود پاورپوينت کودکان با موضوع توشه راه پاورپوینت درباره کودکان با موضوع توشه راه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری فصل…

  • فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان ها فصل سوم مدیریت دانش در سازمان فصل سوم استقرار مدیریت دانش در سازمان فصل سوم پیاده…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه

    پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه کلمات کلیدی : پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه تحقیق مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه موضوع هزینه هزینه های مستقیم و…

  • بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

    بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر تنوع کاربرد…

  • بررسی داوری قراردادی با تاکید بر داوری در تجارت الکترونیک و بیان قواعد آن

    بررسی داوری قراردادی با تاکید بر داوری در تجارت الکترونیک و بیان قواعد آن اصول حقوقی تجارت الکترونیک داوری قراردادی داوری در تجارت الکترونیک قواعد حقوقی داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری اینترنتی…

  • پاورپوینت آموزش تدریس فارسی دوم دبستان - زیارت

    پاورپوینت آموزش تدریس فارسی دوم دبستان - زیارت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس فارسی دوم دبستان - زیارت به کودکان کلاس دوم ابتدایی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث سد و نیروگاه بر رودخانه كارون در استان چهار محال و بختیاری

    ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث سد و نیروگاه بر رودخانه كارون در استان چهار محال و بختیاری بیولوژی ماتریس لئوپلد چك لیست سنجشی اثرات زیست محیطی احداث سد و نیروگاه ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث سد و نیروگاه بر رودخانه…

  • پروپوزال شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

    پروپوزال شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پروپوزال رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت…

  • پاورپوینت کار درمانی

    پاورپوینت کار درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کار درمانی جهت رشته ی پزشکی در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       کار درمانگرها به مردم کمک…

  • مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل

    مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها مبانی نظری آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل مبانی…

  • پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری

    پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه بازاریابی و فروش پرسشنامه خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی بر خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر فروش در خلق ارزش برتر برای…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش ریاضی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش ریاضی مبانی نظری آموزش ریاضی پیشینه تحقیق آموزش ریاضی پیشینه داخلی آموزش ریاضی پیشینه خارجی آموزش ریاضی پیشینه پژوهش آموزش ریاضی پیشینه نظری آموزش ریاضی…

  • پاورپوینت آشنایی با HDSL در شبکه تلفن سيار

    پاورپوینت آشنایی با HDSL در شبکه تلفن سيار پاورپوینت HDSL در شبکه تلفن سيار دانلود پاورپوینت HDSL در شبکه تلفن سيار پاورپوینت درباره HDSL در شبکه تلفن سيار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با HDSL در شبکه تلفن…

  • دانلود تحقیق سلامت روانی افراد جامعه با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سلامت روانی افراد جامعه با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سلامت روانی افراد جامعه با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1

    گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1 سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک 1 فروش گزارش کار…

  • دانلود تحقیق درباره حافظه حسی و ادراک word

    دانلود تحقیق درباره حافظه حسی و ادراک word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی حافظه حسی و ادراک با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات…

  • انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران

    انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران سانترفیوژ انرژی هسته ای اورانیوم غنی شده استراتژی انرژی هسته ای ایران تفاوت راكتور های آب سنگین و سبك دانلود مقاله انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

    پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اشپنگلر پاورپوینت زندگی نامه اسوالد اشپنگلر پاورپوینت درمورد بیوگرافی اسوالد اشپنگلر دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر جهت رشته فلسفه و منطق در قالب…

  • پاورپوینت تحلیل معماری بنای عالی قاپوی اصفهان

    پاورپوینت تحلیل معماری بنای عالی قاپوی اصفهان پاورپوینت بنای عالی قاپوی اصفهان پاورپوینت عالی قاپو اصفهان پاورپوینت در مورد کاخ عالی قاپو اصفهان دانلود پاورپوینت کاخ عالی قاپو اصفهان پاورپوینت کاخ عالی قاپو اصفهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت تحولات ساختاری ساختمان های بلند (برج های پتروناس)

    پاورپوینت تحولات ساختاری ساختمان های بلند (برج های پتروناس) پاورپوینت برج هاي پتروناس پاورپوینت برج هاي پتروناس مالزي پاورپوینت برج های پتروناس معمار پاورپوینت برج های دوقلوی پتروناس پاورپوینت برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور مالزی پاورپوینت برج های دوقلو پتروناس…

  • پاورپوینت اخلاق پژوهش

    پاورپوینت اخلاق پژوهش کتاب دانلود پاورپوینت اخلاق رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت اخلاق پژوهش نوشته احمدحسین شریفی 18 اسلاید

  • پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر

    پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر پاورپوینت دانلود شبیه سازی کامپیوتری پاورپوینت شبیه سازی کامپیوترها پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر و کاربرد آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر جهت رشته کامپیوتر در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx…

  • فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

    فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی زنان پیشینه تحقیق سرسختی زنان تاریخچه سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی مبانی نظری سرسختی روانشناختی زنان دانلود فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری و پیشینه…