مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.        

 

                                                                                                           
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   
   
    

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  
ب – منابع خارجی . 

 

 

  • پاورپوینت نانو ساختارها

    پاورپوینت نانو ساختارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نانو ساختارها جهت رشته ی علوم پایه در قالب 64 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نانوفناوری : علم طراحی،…

  • پاورپوینت تغییرات ساقه بر حسب شرایط محیطی

    پاورپوینت تغییرات ساقه بر حسب شرایط محیطی دانلود پاورپوینت تغییرات ساقه بر حسب شرایط محیطی پاورپوینت تغییرات ساقه پاورپوینت تاثیرات شرایط محیطی بر ساقه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تغییرات ساقه بر حسب شرایط محیطی جهت رشته کشاورزی و…

  • پاورپوینت تدوین استانداردها از دیدگاه مسایل سیاسی

    پاورپوینت تدوین استانداردها از دیدگاه مسایل سیاسی پاورپوینت تدوین استانداردها از دیدگاه مسایل سیاسی رفتن به سايت اصلي پاورپوینت تدوین استانداردها از دیدگاه مسایل سیاسی به تعداد 30 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان حسابداری   مقدمه تئوري‌ها…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی مبانی نظری بی تفاوتی پیشینه تحقیق بی تفاوتی پیشینه داخلی بی تفاوتی پیشینه خارجی بی تفاوتی پیشینه پژوهش بی تفاوتی پیشینه نظری بی تفاوتی ادبیات…

  • دانلود پاورپوینت توقعات از فضای شهری

    دانلود پاورپوینت توقعات از فضای شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت توقعات از فضای شهری جهت رشته عمران در 19 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       خیابان شهری مکان…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تعصب

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تعصب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعصب مبانی نظری تعصب پیشینه تحقیق تعصب پیشینه داخلی تعصب پیشینه خارجی تعصب پیشینه پژوهش تعصب پیشینه نظری تعصب ادبیات نظری تعصب چارچوب نظری تعصب…

  • پاورپوینت سرمایه در گردش

    پاورپوینت سرمایه در گردش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سرمایه در گردش جهت رشته ی حسابداری در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       خالص سرمایه گذاریهای…

  • پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن

    پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن پاورپوینت الگوی برج میلاد پاورپوینت داخل برج میلاد دانلود پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن پاورپوینت برج میلاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف…

  • فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset

    فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset دانلود پایان نامه چاپ افست فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset جریان کاری محصولات چاپی در روش Offset روش چاپ،تقسیم‌بندی محصولات چاپی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه مدیریت استراتژیک دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک ادبیات نظری مدیریت استراتژیک فصل دوم پایان نامه مدیریت استراتژیک مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک…

  • دیدگاه ها و نظریه های امنیت عاطفی

    دیدگاه ها و نظریه های امنیت عاطفی دیدگاه های امنیت عاطفی نظریه های امنیت عاطفی علل موثر بر امنیت عاطفی امنیت عاطفی در زندگی زناشویی امنیت عاطفی در بین همسران تحقیق در مورد امنیت عاطفی زوجین تحقیق کامل در مورد…

  • دانلود پاورپوینت طول قوس قائم

    دانلود پاورپوینت طول قوس قائم پاورپوینت طول قوس قائم پاورپوینت طول قوس قائم چیست؟ دانلود پاورپوینت طول قوس قائم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طول قوس قائم در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت ساخت سلول خورشیدی

    دانلود پاورپوینت ساخت سلول خورشیدی پاورپوینت ساخت سلول خورشیدی پاورپوینت درمورد ساخت سلول خورشیدی پاورپوینت آموزش ساخت سلول خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساخت سلول خورشیدی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC مبانی نظری سیستم ABC دانلود مبانی نظری سیستم ABC پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات نظری سیستم ABC فصل دوم پایان نامه سیستم ABC مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات و مبانی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه پژوهش مدل راهبردی کیفیت خدمات دانلود مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات ادبیات نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد انتقال به مرحله والدینی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد انتقال به مرحله والدینی مبانی نظری انتقال به مرحله والدینی پیشینه تحقیق انتقال به مرحله والدینی پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی پیشینه نظری انتقال به مرحله والدینی چارچوب نظری انتقال به مرحله…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حق الزحمه حسابرسی مبانی نظری حق الزحمه حسابرسی پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی پیشینه داخلی حق الزحمه حسابرسی پیشینه خارجی حق الزحمه حسابرسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل مبانی نظری ترک شغل ادبیات نظری ترک شغل چارچوب نظری ترک شغل فصل دوم پایان نامه ترک شغل دانلود مبانی نظری ترک شغل پیشینه ترک شغل پیشینه تحقیق ترک شغل پیشینه داخلی ترک…

  • پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان

    پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریسکن و ون بردا ترجمه پارسائیان با موضوع دارایی های جاری پاورپوینت فصل شانزدهم…

  • تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی

    تاثیر آرد سویا و دماهای متفاوت بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی پایان نامه تاثیر آرد سویا بر کیفیت طبخ ماکارونی پایان نامه تاثیر دماهای متفاوت بر کیفیت…

  • حل المسائل پژوهش عملیاتی

    حل المسائل پژوهش عملیاتی کلمات کلیدی : حل المسائل پژوهش عملیاتی رفتن به سایت اصلی حل المسائل پژوهش عملیاتی ( تحقیق در عملیات ) برنامه ریزی خطی و کاربردهای آن محمدرضا مهرگان هیلیر و لیبرمن - بردلی , هکس و…

  • مبانی نظری اینترنت اشیا

    مبانی نظری اینترنت اشیا کلمات کلیدی : مبانی نظری اینترنت اشیا ادبیات نظری اینترنت اشیا فصل دوم پایان نامه اینترنت اشیا دانلود مبانی نظری اینترنت اشیا پیشینه تحقیق اینترنت اشیا پیشینه داخلی اینترنت اشیا پیشینه خارجی اینترنت اشیا پیشینه پژوهش…

  • دانلود فصل ششم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان نظریه و اجزای آن

    دانلود فصل ششم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان نظریه و اجزای آن پاورپوینت مدیریت آموزشی پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی پاورپوینت  نظریه و اجزای آن فصل ششم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی رفتن به سايت اصلي دانلود فصل ششم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان نظریه و اجزای…

  • بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت

    بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت فولادهای پرمقاومت طراحی لرزه ای اتصالات شکل پذیری لرزه ای اتصالات شکل پذیری اتصالات از فولاد پرمقاومت بررسی شکل پذیری اعضای اتصالات ساخته شده از فولاد پرمقاومت دانلود پایان نامه…

  • بررسی تاثیر جنسیت دانشجویان در انگیزش و پیشرفت تحصیلی

    بررسی تاثیر جنسیت دانشجویان در انگیزش و پیشرفت تحصیلی جنسیت انگیزش تحصیلی پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه بررسی تاثیر جنسیت دانشجویان در انگیزش و پیشرفت تحصیلی تفاوتهای جنسیتی در انگیزش و…

  • پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع حسابداری نفت و گاز

    پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع حسابداری نفت و گاز پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع حسابداری نفت و گاز پاورپوینت فصل هفدهم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت کتاب…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد در برنامه ریزی استراتژیک

    دانلود پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد در برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت مدیریت دانش سازمانی دانلود پاورپوینت مدیریت دانش پاورپوینت درباره مدیریت دانش پاورپوینت سیستم مدیریت دانش پاورپوینت آموزشی مدیریت دانش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد دربرنامه…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی…

  • پاورپوینت آشنایی با اقتصاد و مدیریت صنعتی

    پاورپوینت آشنایی با اقتصاد و مدیریت صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اقتصاد و مدیریت صنعتی جهت رشته اقتصاد در قالب 97 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت مروری بر نظام فنی و اجرایی كشور

    پاورپوینت مروری بر نظام فنی و اجرایی كشور دانلود پاورپوینت مروری بر نظام فنی و اجرایی كشور پاورپوینت مروری بر نظام فنی و اجرایی كشور پاورپوینت مدیریت پاورپوینت دانشجویان مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مروری بر نظام فنی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نظریه اریک برن

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نظریه اریک برن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه اریک برن مبانی نظری نظریه اریک برن پیشینه تحقیق نظریه اریک برن پیشینه داخلی نظریه اریک برن پیشینه خارجی نظریه اریک برن…

  • رابطه دلبستگی و اختللات خاص در در ارتباطات والد و کودک

    رابطه دلبستگی و اختللات خاص در در ارتباطات والد و کودک انواع الگوهای ارتباطی الگوهای ارتباطی والد و کودک  ایجاد دلبستگی ایمن والد و کودک چرخه ایمن در در ارتباطات والد و کودک چرخه اضطرابی در در ارتباطات والد و…

  • پاورپوينت آشنایی با مفهوم و مدل های بن بست

    پاورپوينت آشنایی با مفهوم و مدل های بن بست پاورپوينت مدل های بن بست دانلود پاورپوينت مدل های بن بست پاورپوینت درباره پاورپوينت مدل های بن بست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با مفهوم و مدل هاي بن…

  • پروژه نهایی کارشناسی در رشته صنایع دستی با عنوان بررسی هنر منبت کاری و شیوه های اجرای آن

    پروژه نهایی کارشناسی در رشته صنایع دستی با عنوان بررسی هنر منبت کاری و شیوه های اجرای آن هنر صنایع دستی هنر منبت کاری دانلود پروژه نهایی کارشناسی در رشته صنایع دستی با عنوان بررسی هنر منبت کاری و شیوه…