مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با BSC
ارزیابی عملکرد شرکت با BSC
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مديريت آموزشي

ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن (BSC) بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

چکیده:
در این پژوهش سعی شده است با استفاده از روش کارت های امتیازی متوازن عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم بر اساس برنامه راهبردی آن ارزیابی شود.

 

 

به این منظور پس از مطالعه برنامه راهبردی، 12 هدف استراتژیک شرکت که در حکم CSF ها (شاخص های کلیدی موفقیت) می باشند تعیین و 24 هدف که منجر به تحقق این شاخص های می شوند شناسایی شدند. سپس این اهداف در قالب چهار بعد کارت امتیازی متوازن مورد بررسي در اين پژوهش (رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار) تقسیم بندی شدند و نقشه استراتژیک شرکت تدوین شد. به منظور ارزیابی این 24 هدف  با استفاده از استراتژی های خرد و شاخص های کمی مندرج در برنامه استراتژیک و ادبیات نظری موجود، مجموعا 117 KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شامل 74 سنجه (گویه پرسشنامه) و 43 شاخص کمی تدوین شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم به صورت کلی نسبتا مطلوب و متوازن است. 

 

 

 

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، برنامه راهبردی، شرکت شهرک های صنعتی استان قم

 

 

 

 

مقدمه
شاید بهترین نامی که بر محیط بیرونی سازمان های امروزی می توان گذاشت “دریای متلاطم” باشد. سازمان ها به دلیل نو آوری های فراوانی که در حوزه تکنولوژی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوسته است و همچنین تغییرات اقصادی، تعاملات سیاسی، مهاجرت های گسترده، تسهیل حمل و نقل، تجارت بین قاره ای و عواملی از این دست شبیه به کشتی هایی هستند که در دریایی مواج و مه آلود حرکت می کنند و از هر سویی با امواجی بلند و سهمگین رو برو می شوند  که آنها را به راحتی تا مرز واژگونی پیش می برد.

 

 

در چنین محیطی است که مدیران سازمان ها تلاش می کنند با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و همچنین تهدیدات و فرصتهای بیرونی این فضای مبهم را واضح تر کنند و با تدوین استراتژی ضمن انتخاب بهترین اهداف، راه هایی را انتخاب کنند که با کمترین هزینه سازمان را به ساحل امن این اهداف برساند. اما مسئله به تدوین استراتژی ختم نمی شود. در پژوهشی که چاران  و کالوین   بر روی عملکرد شرکت های بزرگ 7 کشور صنعتی دنیا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اگر چه دو سوم این شرکت ها دارای برنامه استراتژیک بودند اما کمتر از ده در صد آنها در دست یابی به این اهداف موفق بوده اند (نورتن و کاپلان،1388).

 

 

بنا بر تحقیقات نورتن و کاپلان در 70 درصد مواقع مشکل اصلی، استراتژیِ بد نیست بلکه اجرای بد است(همان). این ناکامی در اجرای استراتژی ها بیش از هر چیز ریشه در ناتوانی سازمان ها در تبدیل اهداف راهبردی به اهداف جزئی و عملیاتی، یک سو کردن سازمان در جهت این اهداف و ارزیابی عملیات سازمان به منظور دست یابی به ادراکی صحیح از عملکرد سازمان دارد. به عبارت دیگر بین استراتژی و عملکرد سازمان رابطه ای  به وجود نمی آید. مهمترین گام در مسیر برقراری رابطه بین این دو پس از تدوین استراتژی به دست آوردن درکی صحیح و کامل از عملکرد فعلی سازمان است. تا پس از فهم نسبت استراتژی و عملکرد فعلی ، ضعف های عملکرد در رابطه با استراتژی مشخص شود و در نهایت تبدیل استراتژی به عملکرد آسان تر شود.

 

 

چرا که در ارزیابی عملکرد مبنای ارزیابی از اهداف استخراج می شود و به این منظور باید اهداف کلی که در استراتژی ها ذکر می شوند را کمی و به اهداف عینی مشخص تبدیل کرد. آگاهی از وضعیت فعلی با ارائه بازخود مناسب، سازمان را در تجدید نظر و اصلاح فعالیت ها و حتی راهبرد ها توانمند می سازد. به این ترتیب تحقق استراتژی رابطه تنگاتنگی با ارزیابی عملکرد پیدا می کند چرا که ارزیابی عملکردی که مبتنی بر معیارهای صحیح باشد سازمان ها را در تحقق استراتژی یاری خواهد داد.

 

 

 

 

مسئله پژوهش:ارزیابی عملکرد از دیر زمان مسئله اصلی مدیران بوده است و از زمانی که ونیزی های قرن پانزدهم دفترهای دوبل حسابداری را ابداع کردند تا دهه90 میلادی قرن بیستم، اصل تعیین سود و کنترل جریان نقدی از عوامل اصلی اندازه گیری عملکرد بودند. اما رفته رفته زمزمه های انتقاد به این روش ارزیابی عملکرد آغاز شد. ویلیان دورانت موسس شرکت جنرال موتورز به این حقیقت اشاره کرد که سود نتیجه فعالیت های حسابداری نیست بلکه پیامد یک جریان هزینه می باشد که در تمام سازمان وجود دارد. در ادامه شرکت های دیگری همچون Big Blue , IBM ,Quest با دقت نظر بیشتری به این مسئله پرداختند و به این ترتیب عملکرد سازمانی توجهات فراوانی را در تحقیقات مدیریت به خود اختصاص داد(هیس ،1980 به نقل از شایگان، 1386).

 

 

با این حال اگر چه به نظر نورتن و کاپلان در سیر پیشرفت سیستمهای ارزیابی عملکرد سازمان ها، عمده توجه به معیارهای مالی بوده است(کاپلان و نورتون،1996). اما با افزایش سطح رقابت و نیاز به کارایی هر چه بیشتر سازمان ها، ظهور جهانی سازی و پیشرفت بی سابقه تکنولوژی به خصوص در زمینه اطلاعات و ارتباطات، رفته رفته معیارهای مالی برای هدایت و ارزیابی عملکرد سازمان ها ناکافی شناخته شدند( باچا و همکاران، 2001). چرا که معیارهای عملکرد مالی که به صورت سنتی از آنها استفاده می شد و در ابتدای عصر صنعتی به خوبی پاسخگو بودند، در محیط اقتصادی فعلی کارایی لازم را ندارند. برای مثال کارکنان انگیخته و صاحب دانش، فرآیند های اجرای داخلی کارا و قابل پیش بینی، محصولات جدید با کیفیت عالی و مشتریان وفادار و راضی در محیط کسب و کار رقابتی امروز بسیار حیاتی هستند و بنابر این اندازه گیری چگونگی بکارگیری این دارایی ها توسط مدیران بسیار مهم است(کانگ ،2008).

 

 

 تاکید صرف بر معیارهای مالی به منظور ارزیابی عملکرد، موجب توجه افراطی مدیران به اهداف کوتاه مدت اقتصادی می شود که روی دیگر این سکه بی توجهی به منافع بلند مدت سازمان است (کاپلان و نورتون،1996). به علاوه کاپلان و نورتن با تحقیقاتی که انجام داده اند متوجه شدند که بسیاری از راه های اصلاح عملکرد در کوتاه مدت با توجه به شاخص های مالی از قبیل کاهش نیرو و کاهش هزینه های آموزش، تحقیق و توسعه، بازایابی و خدمات مشتریان می توانند در آینده سلامت سازمان را دچار مخاطرات جدی کنند (باقری،1389). بنابر این معیارهای مالی با بی توجهی به منافع بلند مدت که در استراتژی ها مورد تاکید قرار می گیرند می توانند شکاف بین استراتژی و مدیریت عملکرد را منجر شوند. این یکی از مهمترین نواقص سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی است. به علاوه با توجه به این که ارزیابی های سنتی عموما بر اهداف کوتاه مدت سازمان و عملکرد گذشته متمرکز می شوند، بیشتر وسایلی برای کنترل محسوب می شوند(مظفری 1389). این موارد از جمله مشکلاتی هستند که معمولا  اثر بخشی اکثر سیستم های ارزیابی را دچار مشکل کرده و صاحب نظران را به رفع مشکلات موجود و طراحی سیستم های جدید ترغیب نموده اند(همان). در فضای کسب و کار امروز مدیریت عملکردی سودمند است که همچون یک فرآیند سیستماتیک بررسی نتایج فعالیت-ها، جمع آوری و تحلیل اطلاعات عملکرد در جهت اهداف برنامه ریزی شده، استفاده از اطلاعات عملکرد برای شکل دادن به تصمیم گیری در برنامه ها و اختصاص منابع عمل کند و بتواند با مشخص کردن اهداف حاصل شده و ناکام مانده، عملکرد سازمان را توصیف نماید و یادگیری سازمانی را ارتقا بخشد (USAID2004).

 

 

 برای رسیدن به این منظور سیستم های ارزیابی عملکرد متعددی در صنایع مختلف ابداع شده اند که یکی از محبوب ترین آنها کارت های امتیازی متوازن (BSC) است. در این شیوه چشم انداز و استراتژی سازمان به معیارهای عملکرد در 4 جنبه مالی، مشتریان، فرآیندهای کسب و کار داخلی و یادگیری و رشد کارکنان تبدیل می شود (کِیر ،2004). به این ترتیب نه تنها معیارها عینیت بیشتری پیدا می کنند و تمامی جنبه های سازمان را شامل می شوند بلکه ارتباط بین این بخش ها در عملکرد مشخص می شود، دیدگاه همگان در رابطه با اهداف واضح تر و یکسان تر می شود و در نهایت ارزیابی علاوه بر نقش کنترلی، نقش ارشادی گرفته و دقیقا به مدیران نشان می دهد که برای دست یابی به اهداف در کدام قسمت ها دچار مشکل هستند و چه اصلاحاتی مورد نیاز است.

 

 

شركت شهركهاي صنعتي استان قم به عنوان يكي از شركت‌هاي تابعه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، هم اكنون دارای 5 شهرك صنعتي مصوب و يك مجتمع فناوري اطلاعاتIT است که اهداف استراتژیک ویژه ای را برای خود در نظر گرفته است. این سازمان در زمینه ايجاد و توسعه شهركها و نواحي صنعتي، اهداف توسعه امكانات زيربنايي و حفظ محيط زيست را برای خود در نظر گرفته است و در رابطه با توانمند سازی واحدهای صنعتی کوچک به دنبال توسعه سرمايه گذاري صنايع كوچك، توسعه بازار داخلي و خارجي،توسعه شبكه ها و خوشه هاي صنعتي، ارتقا بهره وري واحدهای صنعتی، توسعه مديريت منابع انساني واحدهاي صنعتي و حمايت از كارآفريني، ارتقا فناوري در واحدهای صنعتی و توانمند سازي نهادهاي اجتماعي صنعتي است. همچنین به منظور تعالي سازماني، شرکت شهرکهای صنعتی استان قم قصد دارد به توسعه منابع انساني شركت، بكارگيري فناوري روز در شركت و توسعه منابع درآمدي شركت دست یابد.

 

 

بنا بر نکات بیان شده این پژوهش در صدد است نشان دهد تا چه میزان عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم مبنی بر اهداف استراتژیک سازمان در  ابعاد چهار گانه (رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی،مشتریان و مالی)کارت امتیازی متوازن، مطلوب و متوازن است.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم    11
الف: مقدمه    13
ب: مبانی نظری پژوهش    13
2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد    13
2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:    13
2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:    14
2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد    15
2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها    16
2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها    18
2-1-5-1: جایزه دمینگ    18
2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج    18
2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی    19
2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن    19
2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن    19
2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن    20
2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن    22
2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن    24
2-2-4-1: بعد مالی    24
2-2-4-2: بعد مشتریان    26
2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:    30
2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری    32
2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن    33
2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن    34
2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن    35
2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن    37
2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد    39
2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی    40
2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن    43
2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن    45
2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن    46
2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن    47
ج: پیشینه تجربی پژوهش    49
2-3-1: تحقیقات داخلی    49
2-3-2: تحقیقات خارجی    51
د: چارچوب نظری تحقیق    52
2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن    53
2-4-2: معرفی شرکت شهرک های صنعتی استان قم و نقشه استراتژی آن     54

فهرست منابع    
 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکرد ارتباطی ستیر

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکرد ارتباطی ستیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکرد ارتباطی ستیر مبانی نظری رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه داخلی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه خارجی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع ارزیابی عملکرد سرمایه گذاری

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع ارزیابی عملکرد سرمایه گذاری دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع ارزیابی عملکرد…

  • پاورپوينت موتور های پله ای

    پاورپوينت موتور های پله ای موتور های پله ای ppt پاورپوينت موتور پله ای چیست پاورپوینت موتور پله ای پاورپوینت در مورد موتور های پله ای دانلود پاورپوينت موتور های پله ای دانلود پاورپوينت در مورد موتور های پله ای…

  • عوامل موثر بر فرهنگ سازمان و نحوه تداوم و شکل گیری آن

    عوامل موثر بر فرهنگ سازمان و نحوه تداوم و شکل گیری آن عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی بررسی عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی عوامل موثر در تغییر فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی پایان نامه…

  • پاورپوینت فعالیت ها و پرسش های فصل چهارم علوم ششم ابتدایی

    پاورپوینت فعالیت ها و پرسش های فصل چهارم علوم ششم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فعالیت ها و پرسش های فصل چهارم علوم ششم ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ 74 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سیستم های تشخیص نفوذ دانلود مبانی نظری سیستم های تشخیص نفوذ پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ ادبیات نظری سیستم های تشخیص نفوذ فصل…

  • مبانی نظری تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی

    مبانی نظری تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی تشخیص نفوذ با داده کاوی تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی سیستم های تشخیص نفوذ بر پایه داده کاوی تشخیص نفوذ در شبکه با استفاده از داده کاوی تشخیص نفوذ با الگوریتمهای…

  • پاورپوینت مدیریت ترک در ساختمان

    پاورپوینت مدیریت ترک در ساختمان پاورپوینت مدیریت ترک در ساختمان پاورپوینت ترک در ساختمان پاورپوینت مدیریت خرابی ساختمان دانلود پاورپوینت مدیریت ترک در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت ترک در ساختمان جهت رشته معماری در قالب 15…

  • بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخص

    بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخص کلمات کلیدی : پایان نامه گیاه پالایی گیاه پالایی در ایران گیاه پالایی فلزات سنگین آلودگی خاک با فلزات سنگین  گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین گیاه…

  • دانلود پاورپوینت کانی

    دانلود پاورپوینت کانی پاورپوینت کانی ها پاورپوینت کانی شناسی پاورپوینت کانی های ملی پاورپوینت درباره کانی ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کانی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی و تشریح کامل رویکردها به خطای عامل سازمانی در سازمان

    بررسی و تشریح کامل رویکردها به خطای عامل سازمانی در سازمان رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی خطای عامل انسانی در سازمان بررسی رویکردها به خطای عامل انسانی در…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت اجتماعی دانلود مبانی نظری سلامت اجتماعی پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی پیشینه داخلی سلامت اجتماعی پیشینه خارجی سلامت اجتماعی پیشینه پژوهش سلامت اجتماعی پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری…

  • بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن

    بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن نظریه های تنیدگی تعریف نظری تنیدگی تعریف عملیاتی تنیدگی فیزیولوژی تنیدگی اثرات تنیدگی تحقیق درباره تنیدگی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی فیزیولوژی تنیدگی و اثرات آن می باشد.    …

  • پاورپوینت كلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن

    پاورپوینت كلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت كلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن جهت رشته ی روان شناسی و مشاوره در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه

    تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه اشعار کهن پارسی شاهنامه فردوسی شاهنامه طهماسبی پسران فریدون و دختران شاه یمن دانلود تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه خرید پایان نامه رشته ادبیات همکاری…

  • مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

    مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 54 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی و خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه نظری فرهنگ سازمانی ادبیات نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ…

  • دانلود پاورپینت ایین زندگی و انواع اخلاق

    دانلود پاورپینت ایین زندگی و انواع اخلاق پاورپوينت آيين زندگي دانلود پاورپوينت آيين زندگي دانلود پاورپوينت در مورد آيين زندگي رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آيين زندگي در قالب 209 اسلايد  با فرمت  pptx  به صورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی)

    پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی) پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی) پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم تحقیق نظارت حمایتی در هزاره سوم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مبانی نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب نظری اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب دانلود مبانی نظری اضطراب پیشینه اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری…

  • علل شکلگیری مطالبات معوق بانک صادرات و ارائه الگو برای وصول آن

    علل شکلگیری مطالبات معوق بانک صادرات و ارائه الگو برای وصول آن مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول مطالبات شناسایی عوامل مطالبات…

  • استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و نحوه سازگاری با آن

    استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و نحوه سازگاری با آن کلمات کلیدی : اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان علل اختلالات رفتاری در کودکان تعریف اختلالات رفتاری در کودکان تحقیق در…

  • فصل دوم پایان نامه ارشد cloud computing

    فصل دوم پایان نامه ارشد cloud computing کلمات کلیدی : مبانی نظری cloud computing دانلود مبانی نظری cloud computing پیشینه تحقیق cloud computing دانلود پیشینه تحقیق cloud computing پیشینه داخلی cloud computing پیشینه خارجی cloud computing پیشینه پژوهش cloud computing…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هوش معنوی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هوش معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت حسابداری سرمايه گذاريها

    پاورپوینت حسابداری سرمايه گذاريها دانلود پاورپوینت حسابداری سرمايه گذاريها پاورپوینت حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت پاورپوینت حسابداری سرمایه گذاری بلند مدت پاورپوینت حسابداری سرمایه گذاری در اوراق قرضه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری سرمايه گذاريها جهت رشته حسابداری…

  • پایان نامه رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن

    پایان نامه رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : عواملی موثر بر دوام زناشویی عوامل موثر بر رضایت زناشویی تعریف رضایت زناشویی با ذکر منبع رضایتمندی زناشویی تحقیق تعریف رضایت زناشویی در روانشناسی ابعاد رضایت زناشویی پایان…

  • نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران

    نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد و تحلیل تخیلی نقاشی نقاشان پیشگام معاصر ایران دانلود پایان نامه نقاشی…

  • ویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیک و جایگاه ایران و جهان در آن

    ویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیک و جایگاه ایران و جهان در آن پاورپوینت تجارت الکترونیک پاورپوینت تجارت الکترونیک پیام نور پاورپوینت کسب و کار تجارت الکترونیک پاورپوینت در مورد تجارت الکترونیکی دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت

    پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت درمورد مبانی سازمان ها و مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 281 اسلاید و…

  • پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر از جعفر تنها و مهدی یوسف خانی

    پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر از جعفر تنها و مهدی یوسف خانی پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم ها پاورپوینت جزوه مبانی کامپیوتر پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر یوسف خانی پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر جعفر…

  • آشنایی با مدارهای فرمان

    آشنایی با مدارهای فرمان مدارهای فرمان تاسیسات الکتریکی بهره برداری مطمئن مدارات کنتاکتوری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله برق رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی 53 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی 53 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خلاقیت سازمانی مبانی نظری بهره وری سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق بهره وری سازمانی فصل دوم پایان نامه خلاقیت…

  • پاورپوینت انواع بام سبز و بررسی آن در بابل قدیم

    پاورپوینت انواع بام سبز و بررسی آن در بابل قدیم پاورپوینت بام سبز دانلود پاورپوینت بام سبز پاورپوینت معماری بام سبز پاورپوینت درباره بام سبز پاورپوینت تحلیل بام سبز بام سبز در معماری پاورپوینت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی بام…

  • پرسشنامه ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

    پرسشنامه ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها پرسشنامه سیستم پاداش پرسشنامه اثر بخشی سیستم پاداش پرسشنامه سنجش اثر بخشی سیستم پاداش پرسشنامه استراتژی های پاداش پرسشنامه مدیریت پاداش کارکنان پرسشنامه ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو پرسشنامه شیوه…