مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد بیمه با استفاده از روش تلفیقی
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته بیمه

مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

*** یک فایل فوق العاده با کامل ترین سرفصل و با منابع جدید و بروز (لطفا فهرست پایین را مشاهده فرمایید )

 

فرآيند تحقيق:تحقیق حاضر تحت عنوان رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS می باشد. این پژوهش درصدد شناسایی و مقایسه عوامل مؤثر بر رتبه بندی شعب شرکت های بیمه می باشد. در مراحل اولیّه مطالعه و تحقیقات انجام گرفته پس از شناسائی شاخص های ارزیابی عملکرد در زمینه رتبه بندی شعب شرکت های بیمه، انواع مدل های ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با جمع بندی مدل های مطرح در پیشینه تحقیق و به خصوص با الهام از ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) مدل رتبه بندی شعب بیمه ای ارائه گردید. این مدل شامل چهار بعد اصلی مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری می باشد، که شاخص ها در هر یک از ابعاد دسته بندی گردیدند. سپس در این مطالعه محقّق با استفاده از اسناد آماری و پرسشنامه میزان اهمیّت شاخص ها و ابعاد مدل را با استفاده از نظر خبرگان مورد سنجش قرار داده و در نهایت با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه پرداخته شد. در نهایت با استفاده از آزمون های آماری مناسب به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته شد و نتایج ذیل حاصل گردید.

 

 

 

 

مدل ارزیابی عملکرد متوازن

یکی از مدل های بسیار مطرح و رایج در دو دهة اخیر در این زمینه، مدل ارزیابی عملکرد متوازن می باشد. در این مدل بر خلاف روش های سنتی که تنها بر روی شاخص های مالی شرکت ها تمرکز می کردند، سایر ابعاد عملکردی شرکت ها؛ همچون، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را نیز مد نظر قرار داده و به دیگر سخن به ارزیابی متوازنی از عملکرد شرکت ها می پردازد. استفاده از این مدل در صنعت بیمه می تواند رویکرد جامع و متوازنی را نسبت به ارزیابی شرکت ها، شعب و نمایندگی های مختلف، مطرح در این حوزه داشته باشد. از آنجا که عملکرد شعب مختلف یک شرکت بیمه ای برای هر شرکتی بسیار حائز اهمیّت است، استفاده از این مدل برای بررسی عملکرد شعب و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد شعب شرکت های بیمه بسیار حائز اهمیّت می باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر عملکرد شرکت های بیمه در شعب و دفاتر خود به سبک سال های گذشته یکنواخت بوده و هیچگونه نوآوری و تحرکی در جهت ترغیب مردم به استفاده از خدمات بیمه ای موجود انجام نگرفته است و همچنان شرکت های بیمه به سان گذشته مشغول به فعالیت می باشند، ضرورت دارد تا با ارائه و ابداع یک نوع مدل یا روش، کار را به سمت پیشرفته تر هدایت نمود، به نحوی که بتوان در فاصله کوتاهی آثار و مزایای آنرا مشاهده نمود. ضمن آنکه با توجه به وجود مراکز علمی و دانشگاهی گسترده در سطح کشور به ویژه پژوهشکده بیمه مرکزی، صنعت بیمه سال های قبل می بایست به این مهم نائل می گردید. بدون شک رتبه بندی و مقایسه عملکرد شعب مختلف شرکت های بیمه موجب رقابت بیشتر بین شعب و در نتیجه افزایش کارآئی و اثربخشی نهایی شرکت خواهد شد.

 

 

جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید. در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید.

 

 

 

 

تکنیک رتبه بندی  TOPSIS: 

تکنیک TOPSIS یا روش رتبه بندی از طریق سنجش با راه حل ایده آل، از شیوه های کلاسیک در زمینه تصمیم گیری با معیارهای چندگانه (کمّی و کیفی) است که در سال 1981 میلادی توسط هوانگ‎ و يون  ابداع گرديد. این تکنیک، روش مناسبی برای اولویت بندی بر اساس نزدیکی به جواب ایده آل می باشد. در اين روش m گزينه بوسيله n شاخص مورد ارزيابي قرار مي‎گيرند و هر مسأله را مي‎توان به عنوان يك سيستم هندسي شامل m نقطه در يك فضاي n بعدي در نظر گرفت. اساس این روش بر این مفهوم بنا شده که گزینه انتخاب شده باید کمترین فاصله را از راه حل (جواب) ایده آل مثبت  ( بهترين حالت ممكن، ) و بیشترین فاصله را از راه حل ایده آل منفی  (بدترين حالت ممكن،  ) داشته باشد.

 

از جمله مزایای این روش این است که در شرایطی که بعضی از معیارهای تصمیم گیری از نوع هزینه و هدف کاهش هزینه باشد و بعضی از معیارهای از نوع سود و هدف افزایش سود باشد، این روش به آسانی جواب ایده آلی را که ترکیبی از بهترین مقادیر دستیابی به همه معیارها می باشد، پیدا می کند.در فرآیند تصمیم گیری TOPSIS کلاسیک، رتبه ها و وزن های هر معیار مقادیر قطعی هستند. واقیت زیربنایی اين شیوه تصمیم گیری این است كه مطلوبيت هر شاخص باید به طور يكنواخت افزايشي و يا كاهشي باشد که در آن صورت بهترین مقدار از یک معیار نشان دهندة ایده آل مثبت و بدترین مقدار نشان دهندة ایده آل منفی است. TOPSIS فواصل را به طور همزمان از بهترین و بدترین جواب با توجه به نزدیکی نسبی به جواب بهینه در نظر می گیرد و اطلاعات اصلی معیارها را با توجه به وزن آن ها مورد توجه قرار می دهد. جواب وابسته به وزنی است که به وسیله تصمیم گیرنده به معیارها داده می شود. این روش در ضمن یافتن جواب، سایر پیشنهادات را نیز به ترتیب اولویت مرتب می کند (آذر و رجب زاده، 1381، ص 128-126).

 

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

 

 

مقدمه :

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45

2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53

2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84

2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106

2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124

2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153

 

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت مخاطب شناسی رمان های عاشقانه

    دانلود پاورپوینت مخاطب شناسی رمان های عاشقانه پاورپوینت مخاطب شناسی رمان های عاشقانه پاورپوینت بررسی مخاطب رمان های عاشقانه پاورپوینت مخاطب شناسی رمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مخاطب شناسی رمان های عاشقانه جهت رشته علوم اجتماعی در قالب…

  • بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر

    بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر انواع مدل های فرهنگ سازمانی مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های رایج فرهنگ سازمانی پایان نامه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های…

  • پاورپوینت كمک های اوليه در خونريزی و شوک

    پاورپوینت كمک های اوليه در خونريزی و شوک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت كمک های اوليه در خونريزی و شوک جهت رشته ی پزشکی در قالب 48 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت جانشین پروری

    دانلود پاورپوینت جانشین پروری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جانشین پروری جهت رشته مدیریت در 24 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در طول نیم قرن گذشته اوضاع اجتماعی…

  • پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان

    پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان جهت رشته آموزشی در قالب 234 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران

    بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران امور مالی شرکت کربن حسابداری شرکت کربن بررسی امور مالی شرکت کربن رفتن به سایت اصلی  با توجه به ماهیت کاری شرکت کربن ایران، تامین تکنولوژی و تجهیزات به کارگرفته شده جهت…

  • پاورپوینت اصول اوليه در تهيه FMEA

    پاورپوینت اصول اوليه در تهيه FMEA پاورپوینت اصول اولیه fmea پاورپوینت مروری بر فرایند fmea پاورپوینت خدمات fmea پاورپوینت روش تولید method رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول اوليه در تهيه FMEA جهت رشته آموزشی در قالب 57 اسلاید…

  • بررسی تزریق گاز به میادین نفتی به عنوان یكی از روشهای موثر ازدیاد برداشت

    بررسی تزریق گاز به میادین نفتی به عنوان یكی از روشهای موثر ازدیاد برداشت ازدیاد برداشت نفت با تزریق گاز ازدیاد برداشت از مخازن نفت با تزریق گاز تزریق گاز به میدان نفتی ازدیاد برداشت به كمك تزریق گاز تزریق…

  • بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی

    بررسی مالکیت متمرکز و تاثیرات آن بر حق‌الزحمه حسابرسی کلمات کلیدی : تمرکز مالکیت نهادی اهمیت تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت و عملکرد شرکت پایان نامه تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر…

  • پاورپوینت تاکی آریتمی ها

    پاورپوینت تاکی آریتمی ها پاورپوینت تاکی آریتمی های دهلیزی پاورپوینت تاکی آریتمی های فوق بطنی پاورپوینت تاکی آریتمی یعنی چه پاورپوینت تاکی آریتمی چیست پاورپوینت تاکی آریتمی پاورپوینت درباره تاکی آریتمی ها پاورپوینت درمورد تاکی آریتمی ها رفتن به سايت…

  • دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه

    دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه پاورپوینت برای درس تنظیم بودجه پاورپوینت در مورد تنظیم بودجه پاورپوینت تنظیم بودجه در حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس تنظیم بودجه جهت رشته حسابداری در 245 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص

    پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص دانلود پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص تحقیق در مورد پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص وانواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابدارى مشاركت هاى خاص جهت رشته حسابداری در…

  • بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی

    بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی پرورش ماهی استخر پرورش ماهی طراحی و ساخت مزارع آبی بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی دانلود پروژه شیلات دانلود پروژه رشته شیلات رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت

    اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت حمایت از حقوق بیمار Caring مراقبت Cooperation همکاری مفاهیم اخلاقی درپرستاری ارزش های اساسی اخلاقی در پزشکی ارزش های اساسی اخلاقی در…

  • پاورپوینت بررسی حمایت از اسرار تجاری در فضای مجازی از نظر حقوقی

    پاورپوینت بررسی حمایت از اسرار تجاری در فضای مجازی از نظر حقوقی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی حمایت از اسرار تجاری در فضای مجازی از نظر حقوقی پاورپوینت حقوق تجارت الکترونیک قانون آنتی تراست و اسرار تجاری تعریف اسرار تجاری…

  • پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز

    پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز آشنايي با اينكوترمز دسته‌بندي اصطلاحات اينكوترمز تحويل كالا در محل كار تحويل كالا در محل مقرر به حمل كننده (FCA) تحويل كالا در كنار كشتي (FAS) تحويل كالا روي عرشه…

  • بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل

    بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل حریم خصوصی دانلود پایان نامه حریم خصوصی بررسی حقوقی حریم خصوصی حریم خصوصی در حقوق ایران حدود حریم خصوصی در سطوح بین الملل بررسی حقوقی حریم خصوصی…

  • پاورپوینت آموزش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم - حکومت ساسانیان

    پاورپوینت آموزش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم - حکومت ساسانیان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم - حکومت ساسانیان به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه

    پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه دانلود پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه پاورپوینت درباره ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم…

  • پاورپوینت تیپ های شخصیتی با رویکرد نظریه مایزر - بریگز

    پاورپوینت تیپ های شخصیتی با رویکرد نظریه مایزر - بریگز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی با رویکرد نظریه مایزر - بریگز جهت رشته روانشناسی در قالب 78 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رایانش ابری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رایانش ابری مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری ادبیات نظری رایانش ابری فصل دوم پایان نامه رایانش ابری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت درباره گیاهان

    پاورپوینت درباره گیاهان دانلود پاورپوینت انواع گیاهان دانلود پاورپوینت درمورد گیاهان پاورپوینت دانه های گیاهان پاورپوینت گياهان مخروط‌دار پاورپوینت تفاوت گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره گیاهان جهت رشته ی گیاه شناسی و تجربی در قالب 25 اسلاید و…

  • اثرات فشار عصبی بر عملکرد کارمندان سازمان

    اثرات فشار عصبی بر عملکرد کارمندان سازمان انواع فشار عصبی کارمندان انواع استرس کارکنان سازمان تأثیرات استرس بر عملكرد كاركنان سازمان اثرات استرس بر عملكرد كارمندان اثرات فشار عصبی بر عملکرد کارکنان اثرات فشار عصبی بر عملکرد کارمندان سازمان دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه داخلی جرات ورزی پیشینه خارجی جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی پیشینه نظری جرات ورزی…

  • دانلود پاورپوینت نمودار مونتاژ محصول

    دانلود پاورپوینت نمودار مونتاژ محصول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمودار مونتاژ محصول جهت رشته صنایع در 16 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         مراحل مونتاژ يک محصول…

  • بررسی لزوم ساختار سرمایه و تاثیر ساختار سرمایه صنعت بر ارزش شرکت

    بررسی لزوم ساختار سرمایه و تاثیر ساختار سرمایه صنعت بر ارزش شرکت نسبت بدهی ساختار سرمایه بورس اوراق بهادار تهران تصمیمات تامین مالی شرکتها بررسی لزوم ساختار سرمایه تاثیر نسبت بدهی صنعت بر ارزش بازار شرکتها تاثیر ساختار سرمایه صنعت…

  • پاورپوینت آشنایی با ارتباطات سازمانی و خروج از مدیریت قارچی

    پاورپوینت آشنایی با ارتباطات سازمانی و خروج از مدیریت قارچی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ارتباطات سازمانی و خروج از مدیریت قارچی جهت رشته مدیریت در قالب 54 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • پاورپوینت آشنایی با تحول بنیادین در آموزش و پرورش

    پاورپوینت آشنایی با تحول بنیادین در آموزش و پرورش پاورپوینت تحول بنیادین در آموزش و پرورش پاورپوینت سند تحول بنیادین دانلود پاورپوینت سند تحول بنیادین دانلود پاورپوینت تحول بنیادین در آموزش و پرورش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی…

  • بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی

    بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی کلمات کلیدی : بیع شرط در فقه پایان نامه بیع شرط پیامدهای بیع شرط بیع شرط در فقه مذاهب اسلامی کاربرد بیع خیاری در بانکداری کاربرد بیع خیاری در بازارهای مالی مستثنیات ادله…

  • دانلود تحقیق درباره مبانی سمبولیسم word

    دانلود تحقیق درباره مبانی سمبولیسم word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مبانی سمبولیسم با فرمت docx در قالب 49 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان 99 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان 99 صفحه فصل دوم پایان نامه یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبانی نظری یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان پیشینه نظری یادگیری…

  • جزوه مطالعات انتقادی ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد دادگران

    جزوه مطالعات انتقادی ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد دادگران جزوه درس مطالعات انتقادی دکتر دادگران کتاب مطالعات انتقادی ارتباطات ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد…

  • ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پایان نامه ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پایان نامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش…

  • پاورپوینت درس روانشناسی شخصیت

    پاورپوینت درس روانشناسی شخصیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با درس روانشناسی شخصیت جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 174 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش    …

  • پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی

    پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی پاورپوینت بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در توسعه ورزش همگانی بررسی جایگاه و نقش حاکمیت در…