عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده ساز مدیریت ارتباط با مشتری
نحوه پیاده سازی crm
مراحل پیاده سازی crm
نمونه های موفق crm

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه  می باشد.

 

 

 

مقدمه

پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری

با پياده سازي يك استراتژي CRM سازمانها مي توانند برنامه هاي فروش ، بازاريابي و سرويس دهي در تمام نقاط تماس(لمس ) مشتري را بهبود بخشند.
اصطلاح نقاط لمس در CRM براي اشاره به راههاي مختلف تعامل شركتها و مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد. (الهی و حیدری، 1384)

 

نقاط تماس مشتري عبارتند از :‌
فرد به فرد  
تلفن و فكس
شبكه وب
پست مستقيم
پست الكترونيكي
در واقع CRM نياز به يك ديد همه جانبه به تعاملات نقاط تماس مشتري،‌ رفتارهاي خريد، عملكردها و علاقمندي مشتريان دارد. 
هزينه و زمان 

 

 

در سال 1999 مطالعات كپ گميني  و آي . دي. سي  به این نتيجه رسيد كه ميانگين مجموع سرمايه گذاري در CRM كه توسط شركتهاي اروپايي و امريكايي انجام شده است 1/3 ميليون دلار بوده است. بيش از 69 درصد شركتها كمتر از 5 ميليون دلار وبيش از 13 درصد شركتها بالاي 10 ميليون دلار هزينه كرده اند. بر اساس داده هاي گارتنرگروپ ، هزينه پياده سازي يك سيستم CRM به صنعت، اندازه پروژه ، و ابزارهاي مورد نياز بستگي دارد.ميانگين هزينه پياده سازي CRM مي تواند بين 15000 دلار تا 35000 دلار به ازاي هر استفاده كننده در يك پروژه سه ساله باشد.

 

 

 

 مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری 

همواره بايد اين نكته را در نظر داشت كه برخورداري از اطلاعات بيشتر و فناوري پيشرفته، به تنهايي ارزش نيست ارزش در دانش مشتري و نحوه استفاده شركت از دانش مشتري جهت مديريت بر روابط با مشتريان خلاصه مي شود. بر اساس نظرات نول  (Newell,2000)، دانش تنها خودCRM است. 
متأسفانه شركتهاي معدود مشتري را به دانش تبديل مي كنند و بنابراين شركتها، فرصت ايجاد ارزش به مشتريان خودرا از دست مي دهند. به هر حال CRM ابزاري است كه اگر به درستي استفاده شود، منافع ديگري به همراه خواهد داشت. اگرشركت داده هاي مشتري را به دانش تبديل كرده و سپس از اين دانش جهت برقراري رابطه استفاده كند وفاداري بوجود آمده و به دنبال آن سود خواهد بود. 

 

 

 

 

براساس نظرات سوئيفت (Swift,2001) شركتها منافع زيادي ازCRM بدست مي‏آورند. وي اظهار مي‏دارد كه منافع ناشي از CRM معمولا دريكي از دسته بندي‏هاي زير قرار مي گيرند: 
•    هزينه هاي پايين تصاحب مشتريان
•    عدم نياز به تصاحب خيلي عظيمي از مشتريان با نيت حفظ حجم يكنواخت كسب و كار
•    كاهش هزينه هاي فروش
•    سودآوري بيشتر مشتريان
•    حفظ مشتري و وفاداري بيشتر مشتري 
•    امكان ارزيابي سودآوري مشتري

 

 

 

 گري وباين  (2001) مزاياي حاصل از CRM را به شيوه ديگـري مطرح مي كنند مهمترين مزاياي CRM از ديدگاه ايشان عبارتند از :
•    پاسخ سريعتر به سوالات مشتري
•    افزايش كارايي از طريق خودكارسازي
•    فهم عميق تر مشتريان
•    افزايش فرصتهاي فروش و بازاريابي
•    شناسايي سودآورترين مشتريان
•    به دست آوردن بازخور از مشتريان كه منجر به توليدات و خدمات بهتر و جديدتر مي شود.
•    به دست آوردن اطلاعاتی كه مي تواند با سایر ذینفعان به اشتراك گذاشته شود.
•    بهبود توانايي سازمان براي جذب و حفظ مشتريان
•    بيشينه كردن ارزش طول عمر هر مشتري
•    بهبود سرويس دهي بدون افزايش هزينه سرويس(Gray & Byun,2001,p.26).

 

 

 

 عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري

مديريت ارتباط با مشتري به عنوان يك ضرورت استراتژيك براي تمامي سازمانها مي باشد. چرا كه اجراي موثر آن مي‏تواند سبب افزايش رضايت مشتري، وفاداري و جذب آنها و درنتيجه فروش بيشتر و تكرار خريد گردد. بعضي از سازمانها در اجراي  CRM مشكل دارند، چرا كه نگرش آنها به اين مقوله صرفاً تكنولوژيكي است، يعني استراتژيهاي مديريت ارتباط با مشتري را با تكنولوژي CRM يكی مي دانند در حالي كه CRM مسئله تكنولوژيكي نيست بلكه مسئله‏اي كاري است كه ابزار تكنولوژي اطلاعات بايد به آن اختصاص داده شود، طراحي شود و با عمليات ها و استراتژي هاي كاري هماهنگ شود.نرخ شكست پروژه هاي CRM بیش از% 65 مي‏باشد. پرواضح است كه توقف يا شكست اين پروژه‏ها اغلب در نتيجه عدم فهم اين مطلب است كه براي اجراي CRM چه فعاليتهايي نياز مي باشد. سيگالا درسال 2005،  عدم وجود چارچوبي براي اجراي موثر مديريت ارتباط با مشتري را باعث بوجود آمدن  چنين شكست هايي مي داند.

 

 

مشتريان بهترين دارائي يك سازمان هستند و تعداد رو به افزايش سازمان ها، اهميت مشتري محور شدن را در دنياي رقابتي امروز نشان مي دهد. همچنين سازمان-ها بايد دانايي درباره مشتريان، محصولات و خدمات را به صـورت درون سازمان(فانكشنهاي مختلف سازمان) و به صورت بيروني (نقاط تماس با مشتريان) ايجاد كنند. بنابراين مديران سازمان به سمت آگاهي يافتن نسبت به فاكتورهاي مهم موفقيت مديريت ارتباط با مشتريان خود كشيده مي-شوند.گامسون  در سال 2002، CRM را به عنوان يك قاعده ضروري براي سازمان ها، نيازمند توسعه و پيشرفت بيشتري مي باشد و در اين راستا، شناسايي ابعاد كليديCRM را بسيار مهم مي داند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) مقدمه    13
2-2) تعريف مشتري    13
2-2-1 ) انواع مشتريان    14
2-3) تاريخچه مدیریت ارتباط با مشتری    16
2-3-1) مفهوم و تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری    17
2-4) زمينه هاي ظهور مدیریت ارتباط با مشتری    20
2-5) مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-6) اصول مدیت ارتباط با مشتری    22
2-7) مفروضات اساسي مديريت ارتباط با مشتري    23
2-8) مراحل و فرآيندهاي مديريت ارتباط با مشتري    24
2-8-1 ) اجراي CRM    24
2-8-2 ) بهبود CRM    28
2-8-3) بهينه سازي كانالهاي ارتباطي    30
2-9) مدل اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    32
2-10) ابعاد تکنولوژیک مدیریت ارتباط با مشتری    37
2-10-1 ) CRM عملیاتی    37
2-10-2 )  CRMتحلیلی    38
2-10-3 ) CRM مشارکتی    38
2-11) پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری    38
2-12) مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری    39
2-13) عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري    41
2-14) الگوهای موجود در زمینه عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM    41
2-14-1 ) مديريت دانش    46
2-14-2) تكنولوژي اطلاعات    47
2-14-3 ) نقش مديريت ارشد    48
2-14-4 ) پرسنل    49
2-14-5 ) استراتژی    50
2-14-6 ) فرهنگ    51
2-14-7) مدیریت تغییر    53
2-15) مدیریت ارتباطات    53
2-16) حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد    53
2-17)  مدلهاي موجود در زمينه آمادگي مديريت ارتباط با مشتري    54
2-18) تصميم‌گيري با معيارهاي چندگانه    55
2-18-1 ) فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    56
2-18-1-1) اصول فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-18-1-2) مدل فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-19)روش تحليل شبکه (ANP)    62
2-19-1 )تفاوت‌هاي روش تحليل شبکه وروش تحليل سلسله‌مراتبي    67
2-19-2 ) مراحل روش تحليل شبکه    68

 

فهرست منابع   
منابع فارسی   
منابع لاتین    
 
 

 

 

 
فهرست جداول
جدول 2-1: برخی تعاریف ارائه شده از مدیریت ارتباط با مشتری    18
جدول 2-2: عوامل کلیدی موفقیت CRM از دیدگاه مندوزا و همکاران    44
جدول 2-3: عوامل توفیق مدیریت ارتباط با مشتری    45
جدول 2-4: ارزش گذاري شاخص‌ها نسبت به هم    59
جدول 2-5: شاخص تصادفي بودن RI    62
جدول 2-6: شاخص تصادفي بودن RI تا 15 معيار    62
جدول 2-7: مهم ترين کاربردهای روش تحليل شبکه    65
جدول 3-1- مقياس امتيازدهي نه درجه ساعتي    82
 
 

 

 
فهرست اشكال
شکل 1-1: مدل مفهومي تحقيق    9
شکل 2-1: هرم مشتري    15
شکل 2-2: اجزاي CRM    21
شکل 2-3: مثلث اجراي CRM    25
شکل 2-4: CRM در رسانه هاي چند گانه    26
شکل 2-5: مدل اجرائي CRM در سازمانها    32
شکل 2-6: نمايش گسترده فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    58
شکل 7-۲: ساختار سلسله‌مراتبي AHP و شبکه‌اي ANP    63
شکل 2-8: روش تحليل سلسله‌مراتبي وتحليل شبکه    67
شکل 2-9: روند نماي تصميم‌گيري در روش تحليل شبکه    68

 

 

  • دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی جانبازان

    دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی جانبازان کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی جانبازان دانلود پایان نامه خودکارآمدی جانبازان پایان نامه در مورد خودکارآمدی جانبازان موضوع پایان نامه در مورد خودکارآمدی جانبازان رفتن به سایت اصلی پایان…

  • پاورپوینت تأثیرات اینترنت بر اخلاق کاربران

    پاورپوینت تأثیرات اینترنت بر اخلاق کاربران پاورپوینت شبکه های مجازی چیست پاورپوینت شبکه های مجازی جدید پاورپوینت شبکه های مجازی پرطرفدار پاورپوینت شبکه های مجازی دوست یابی پاورپوینت شبکه های مجازی معروف پاورپوینت شبکه های مجازی قدیمی رفتن به سايت…

  • پاورپوینت معرفی پروژه پل صدر و هدف این پروژه

    پاورپوینت معرفی پروژه پل صدر و هدف این پروژه دانلود پاورپوینت معرفی پروژه پل صدر و هدف این پروژه پاورپوینت پروژه پل صدر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی پروژه پل صدر و هدف این پروژه جهت رشته عمران در…

  • پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی

    پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی عناصر تشکیل دهنده معماری ایران در دوره اسلامی میانسرا ایوان رواق گنبد شبستان ستوندار چهار صفه حجره مناره بادگیر رفتن…

  • مبانی نظری بیع الکترونیکی در حقوق ایران

    مبانی نظری بیع الکترونیکی در حقوق ایران کلمات کلیدی : مبانی نظری بیع الکترونیکی مبانی نظری در مورد بیع الکترونیکی پیشینه تحقیق بیع الکترونیکی پایان نامه بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تجارت الکترونیکی بیع است یا معاطات…

  • عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران

    عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت دانش در دانشگاه تهران وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه…

  • پاورپوينت تشریح مبلمان شهری

    پاورپوينت تشریح مبلمان شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت تشریح مبلمان شهری جهت رشته برنامه ریزی شهری در قالب 64 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مبلمان شهری…

  • دانلود پاورپوینت کنترل در یک نگاه

    دانلود پاورپوینت کنترل در یک نگاه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل در یک نگاه جهت رشته صنایع در 13 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       کنترل(Control):  فرآیند مقایسه…

  • پاورپوینت تصمیم گیری براساس اطلاعات هزینه های مربوط و اطلاعات استراتژیک شرکت

    پاورپوینت تصمیم گیری براساس اطلاعات هزینه های مربوط و اطلاعات استراتژیک شرکت پاورپوینت تصمیم گیری براساس اطلاعات هزینه های مربوط و اطلاعات استراتژیک شرکت تصمیم گیری براساس اطلاعات هزینه های مربوط و اطلاعات استراتژیک شرکت تحقیق تصمیم گیری براساس اطلاعات…

  • وارسی حقوقی و جرم شناختی عدم رعایت حجاب و پوشش

    وارسی حقوقی و جرم شناختی عدم رعایت حجاب و پوشش بدحجابی از نگاه حقوق جزا و جرم شناسی پوشش نامناسب افراد از نگاه حقوق جزا و جرم شناسی بررسی حقوقی عدم رعایت حجاب شرعى بررسی جرم شناختی عدم رعایت حجاب…

  • تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور

    تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور چاقی اضافه وزن غدد درون‌ریز مکمل یاری کلسیم دانلود مقالات رشته علوم تغذیه تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان…

  • پاورپوینت آموزشی علوم پنجم ابتدایی فصل 4 مبحث نور و رنگ

    پاورپوینت آموزشی علوم پنجم ابتدایی فصل 4 مبحث نور و رنگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی علوم پنجم ابتدایی فصل 4 مبحث نور و رنگ در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری

    پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری کلمات کلیدی : پاورپوینت تاریخچه و سیر تحول حسابداری تحقیق تاریخچه و سیر تحول حسابداری مراحل تکامل حسابداری فرا لوکا پاچیولی اصول کتاب پاچیولی آثار انقلاب صنعتی بر حسابداری کمیته هایAICPA انجمن حسابداران رسمی…

  • دانلود تحقیق تدریس و ویژگی های موثر بر آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تدریس و ویژگی های موثر بر آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تدریس و ویژگی های موثر بر آن با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت اصول مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی با استنباط از تجزیه و تحلیلSWOT

    پاورپوینت اصول مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی با استنباط از تجزیه و تحلیلSWOT کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اصول مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی با استنباط از تجزیه و تحلیل swot اصول مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی با استنباط از…

  • دانلود تحقیق درباره خودکارآمدی عمومی word

    دانلود تحقیق درباره خودکارآمدی عمومی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خودکارآمدی عمومی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب…

  • پاورپوینت روش های پیشگیری از بارداری

    پاورپوینت روش های پیشگیری از بارداری دانلود پاورپوینت روش های پیشگیری از بارداری پاورپوینت انواع روش های پیشگیری از بارداری پاورپوینت آموزش روش های پیشگیری از بارداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های پیشگیری از بارداری جهت رشته…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری تمرکز مالکیت (فصل دوم)

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری تمرکز مالکیت (فصل دوم) کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرکز مالکیت مبانی نظری تمرکز مالکیت پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت پیشینه داخلی تمرکز مالکیت پیشینه خارجی تمرکز مالکیت پیشینه پژوهش تمرکز مالکیت پیشینه نظری تمرکز مالکیت…

  • پاورپوینت معماری مسجد پایتخت ایتالیا

    پاورپوینت معماری مسجد پایتخت ایتالیا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مسجد پایتخت ایتالیا جهت رشته ی معماری در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مسجد…

  • عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی و پیامدهای آن

    عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی و پیامدهای آن کلمات کلیدی : علایم فرسودگی شغلی مدل های فرسودگی شغلی پیامدهای فرسودگی شغلی عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی بررسی مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون پایان نامه فرسودگی شغلی تحقیق…

  • دانلود پاورپوینت تئوری واحد همسایگی

    دانلود پاورپوینت تئوری واحد همسایگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تئوری واحد همسایگی جهت رشته عمران در 24 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در دوران پس از انقلاب…

  • مراحل 5 گانه مدل گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر

    مراحل 5 گانه مدل گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر فواید گروه درمانی تحقیق در مورد گروه درمانی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر مراحل تغییر گروه درمانی تاریخچه گروه درمانی تعریف گروه درمانی رفتن به سايت اصلي هدف از…

  • پاورپوینت داروهای مورد استفاده در CPR

    پاورپوینت داروهای مورد استفاده در CPR رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت داروهای مورد استفاده درCPR جهت رشته ی پزشکی در قالب 47 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه کیفیت ارتباط دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط ادبیات نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب مبانی نظری حجاب در مذهب پیشینه تحقیق حجاب در مذهب مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب پیشینه پژوهش حجاب در مذهب ادبیات نظری تحقیق حجاب در مذهب دانلود مبانی نظری…

  • پاورپوینت درباره باران

    پاورپوینت درباره باران پاورپوینت شکل گیری باران پاورپوینت در خصوص باران پاورپوینت درمورد باران پاورپوینت انواع باران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره باران جهت رشته ی هیدرولوژی در قالب 56 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

    پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج ابعاد هوش اخلاقی مهارت های اجتماعی اصول ضروری هوش اخلاقی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نظریه های پیشرفت تحصیلی مراحل آماده سازي مهارت هاي…

  • اوصاف معامله خرید و فروش دین و مقایسه آن با معاملات دیگر

    اوصاف معامله خرید و فروش دین و مقایسه آن با معاملات دیگر دانلود پایان نامه بیع دین دانلود پایان نامه معامله دین اوصاف و ویژگیهای معامله بیع وجوه تمایز معامله بیع با معاملات دیگر ویژگی معامله خرید و فروش دین…

  • پاورپوينت جوایز کیفیت چه هستند؟

    پاورپوينت جوایز کیفیت چه هستند؟ پاورپوينت جوایز کیفیت جوایز کیفیت پاورپوينت در مورد جوایز کیفیت چه هستند دانلود پاورپوينت جوایز کیفیت چه هستند دانلود پاورپوينت در مورد جوایز کیفیت چه هستند پاورپوينت جوایز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت جوایز…

  • پروپوزال طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

    پروپوزال طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان آزاد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه های آن 44 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه های آن 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن مبانی نظری احساس تنهایی و دیدگاه های آن پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی 69 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه اخلاق ترافیک شهروندی دانلود مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی ادبیات نظری اخلاق ترافیک شهروندی فصل دوم…

  • پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن

    پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن جهت رشته معماری در قالب 31 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت رمزنگاری کلید عمومی

    دانلود پاورپوینت رمزنگاری کلید عمومی پاورپوینت رمزنگاری کلید عمومی پاورپوینت رمزنگاری با کلید عمومی پاورپوینت الگوریتم رمزنگاری کلید عمومی پاورپوینت تاریخچه رمزنگاری کلید عمومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رمزنگاری کلید عمومی جهت رشته کامپیوتر در قالب 31 اسلاید…

  • چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش

    چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی عوامل موثر بر پذیرش…