سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیدهسیاست شرکت بیمه ایران در سال های اخیر گسترش شبکه فروش بود، وطی چند سال گذشته شاهد پذیرش تعداد زیادی نماینده دربازار بودیم که با معیارها و اصول بیمه‌گری و با کارکردهای بیمه آشنایی لازم رانداشتند. آسیب‌شناسی این وضعیت نشان داد، ضمن رعایت صلاحیت‌های مذکور در آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی( آیین نامه شماره 57 شورای‌عالی بیمه) لازم است شرکت‌های بیمه نیز در جذب نماینده برای خود برنامه، معیار و موازینی از نظر تعداد و از نظر توانمندی داشته باشند. بنابراین ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه ضروری به نظر می رسید، تا در پذیرش نمایندگی های جدید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 

 

روش هایی که تاکنون برای ارزیابی شرکت های بیمه در کشور استفاده شده است، براساس مدل های سنتی DEA بوده است. براساس مدل سنتی  کارایی شرکت ها بدون در نظرگرفتن خروجی های نامطلوب  (بد) صـورت گرفته و کل سیـستم را با ورودی ها وخروجی هایش مطلوب  (خوب ) مورد ارزیابی قرارداده اند. به همین علت در این پژوهش از روش تحلیل پوششی داده ها با خروجی نامطلوب استفاده می شود، تا مشخص شود که چه عاملی باعث عملکرد ضعیف شبکه فروش شرکت های بیمه می شود تا با ایجاد تغییرات لازم، بهبود عملکردشان فراهم گردد و مدیران شرکت های بیمه در انتخاب شبکه فروش آن را در نظر داشته باشند. 

 

 

تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. از نظر نوع، جزء تحقیقات توصیفی- تحلیلی می باشد. در این پژوهش عملکرد شصت نمایندگی درجه سه بررسی شده و در مورد نمایندگی های بیمه ناکارا علت عملکرد ضعیف آنها، پیگیری شده است. همچنین برای ارزیابی کارایی این نمایندگی ها از تکنیک DEA و مدل  CCRورودی محور با خروجی نامطلوب استفاده شده است.

 

 

هدف از این پژوهش سنجش کارایی نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران با  استفاده از تکنیک DEA  و خروجی نامطلوب می باشد.
 

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.          

 

                                                                                                         
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

 

اندازه گیری کارایی و تغییرات آن در طی زمان می تواند از یک سو در ارزیابی مواردی چون: کیفیت به کارگیری منابع، سطح بازدهی فعالیت ها، وضع موجود و ضعف ها و نارسایی های آن از برنامه های تدوین شده و از سوی دیگر در کشف روش های بهبود بهره وری و کارایی، اصلاحات مورد لزوم و این که کدام عامل تولید باید تقویت شده و یا ترکیب صحیح خود را بیابد و تخصیص منابع چگونه باید صورت پذیرد، بسیار مؤثر واقع شود. با توجه به اهمیت استراتژیک بهبود بهره وری و کارایی برای هر سازمان، اندازه گیری این دو فاکتور به مدیریت این امکان را می دهد که نقاط ضعف موجود و نیز روش های بهبود را شناسایی کرده و با استفاده از فرصت های بالقوه و استفاده مطلوب تر از منابع، نتایج فعالیت ها را در اسرع وقت در جهت بهبود بهره وری و کارایی کلی سیستم هدایت نماید. در شرکت های بیمه می توان با بهره گیری بهینه از نیروی انسانی و منابع سرمایه ای، به بالاترین کارایی دست یافت. شاید یکی از مهم ترین اثرات افزایش کارایی شرکت های بیمه، تأثیر بر نرخ حق بیمه ها و کاهش آن باشد که خود منجر به ارزان تر شدن بیمه نامه ها و استتقبال هر چه بیشتر مردم از پوشش های بیمه ای خواهد بود (ابراهیمی قوام آبادی 1389ص2). 

 

 

نمايندگان و كارگزاران بيمه و بازاريابان آنها شبكه فروش صنعت بيمه را تشكيل مي دهند و در حقيقت بازوان اجرايي شركت هاي بيمه جهت فروش بيمه مي باشند. توانايي و بالندگي شبكه فروش، شكوفايي فروش، از نظر كمي و كيفي را بدنبال خواهد داشت و ضعف آن نيز موجب پريشاني عرضه بيمه در جامعه خواهد بود. به جرات مي توان گفت يكي از عواملي كه باعث ایجاد مشکل در زمينه رسيدن به سطح مطلوبی از فروش بیمه نامه و تركيب فروش خدمات بيمه اي در صنعت بیمه شده است، نارسايي و رشد نيافتگي شبكه فروشندگي حضوري در بازار بيمه ايران است.

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد شبکه فروش بیمه مطرح است، که شبکه فروش با چه میزان ودرجه ای از کارایی عمل می کند؟

 

 

از سال 1978، تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری(DMU) با ورودی ها و خروجی های مشابه بکار برده می شود. نتایج حاصل از این تکنیک نشان می دهد که چطور DMU ها در مقایسه با همدیگر در تبدیل ورودی ها به خروجی ها عمل می کنند(Kao & Hwang, 2008).  روش هایی که تاکنون برای ارزیابی شرکت های بیمه در کشور استفاده شده است، براساس مدل های سنتی DEA بوده است. براساس مدل سنتی  کارایی شرکت ها بدون در نظرگرفتن خروجی های نامطلوب  (بد) صـورت گرفته و کل سیـستم را با ورودی ها وخروجی هایش مطلوب  (خوب ) مورد ارزیابی قرارداده اند. به همین علت در این پژوهش از روش تحلیل پوششی داده ها با خروجی نامطلوب استفاده می شود، تا مشخص شود که چه عاملی باعث عملکرد ضعیف شبکه فروش شرکت های بیمه می شود تا با ایجاد تغییرات لازم، بهبود عملکردشان فراهم گردد و مدیران شرکت های بیمه در انتخاب شبکه فروش آن را در نظر داشته باشند. 
 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه .3                                                           
1-2-    بیان مسئله 4
1-3-    اهمیت  و ضرورت تحقیق5
1-4-    اهداف تحقیق8
1-5-    مدل تحقیق 9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق 10 
1-7- سوالات تحقیق 12
1-8- روش تحقیق.12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات .12
1-8-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 12
1-9-  قلمرو تحقیق 13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.13

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   

 

   
    
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه . 45
3-2- روش تحقیق  46
3-3- جامعه آماری . 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات  47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون  48
3-6-2- روش کارایی متقاطع . 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق .49
3-7-1- ورودی ها .49
3-7-2- خروجی ها .49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه . 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها 53
3-8-1- روش اول مدل BCC  خروجی محور .53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان .54

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل .58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی 58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
.65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری .71

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی 75 
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق 77
5-4- بحث و نتیجه گیری . 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق .85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه . 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه . 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه  مرکزی . 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده . 87
5-7- محدودیت ها. 87

 

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  89
ب – منابع خارجی . 92

پیوست ها 
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن   94

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA.38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها( )و خروجی های( )،نماینده  بیمه50 
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول 59                                                          
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول . 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول 62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان 66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم  66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم 68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم 69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه  72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی  76 
جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا .78 
جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی 78 
جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم.79 

 

 

فهرست اشکال

شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده  8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی 11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها22  

 

 

  • فصل دوم پایان نامه روانشناسی با موضوع شادکامی

    فصل دوم پایان نامه روانشناسی با موضوع شادکامی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق شادکامی پیشینه ی تحقیق شادکامی پیشینه پژوهش شادکامی دانلود پایان نامه شادکامی پایان نامه های شادکامی پایان نامه در مورد شادکامی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی…

  • بررسی رضایت شغلی و سلامت روانی آموزگاران مدارس عادی و غیرانتفاعی شهرستان بم

    بررسی رضایت شغلی و سلامت روانی آموزگاران مدارس عادی و غیرانتفاعی شهرستان بم رضایت شغلی،سلامت روانی،شهرستان بم رفتن به سایت اصلی چکیده رضایت‌شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است، رضایت‌شغلی عاملی است که باعث افزایش کارایی و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش اجتماعی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه نظری هوش اجتماعی ادبیات…

  • ادبیات و پیشینه پژوهش مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 93 صفحه

    ادبیات و پیشینه پژوهش مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 93 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش ادبیات نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش فصل دوم…

  • مقاله کامل نظریه برچسب زنی

    مقاله کامل نظریه برچسب زنی نظریه برچسب زنی مقاله نظریه برچسب زنی محورهای اصلی نظریه برچسب زنی نظریه برچسب زنی در منابع اسلامی راهکارهای پیشگیری از برچسب زنی نظریه برچسب زنی در جرم شناسی نظریه برچسب زنی doc رفتار برچسب…

  • دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی

    دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی goal programming پاورپوینت درمورد برنامه ریزی آرمانی برنامه ریزی آرمانی پاورپوینت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه ریزی آرمانی جهت رشته مدیریت در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx …

  • بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد

    بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد مسئولیت مدنی دولت شخصی بودن مسئولیت مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث اجتناب ناپذیر مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث غیر مترقبه مسئولیت مدنی…

  • تعریف و توصیف نظام تعزیرات اسلامی و تقسیم بندی های آن

    تعریف و توصیف نظام تعزیرات اسلامی و تقسیم بندی های آن تعزیر در قانون نظام تعزیرات اسلامی تعزیرات شرعی و حکومتی تقسیم بندی  نظام تعزیرات اسلامی تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیر در قانون به…

  • مقاله ترجمه شده با موضوع طراحی قرارداد هماهنگی برای زنجیره تأمین سوخت زیستی در چین

    مقاله ترجمه شده با موضوع طراحی قرارداد هماهنگی برای زنجیره تأمین سوخت زیستی در چین کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین لرزه Earthquake در 134 اسلاید

    پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین لرزه Earthquake در 134 اسلاید پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین لرزه رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین لرزه Earthquake در 134 اسلاید همراه با شکل و تصاویر  و  نمودار به طور…

  • پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی

    پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی دانلود رایگان پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر…

  • دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی

    دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی جهت رشته ادبیات در 50 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       قالب شعر، به…

  • پاورپوینت حسابداری مسئولیت های اجتماعی

    پاورپوینت حسابداری مسئولیت های اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری مسئولیت های اجتماعی جهت رشته ی حسابداری در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       رشد…

  • پاورپوینت آموزشی دوره آموزش مدیریت تضمین کیفیت و تشریح ایزو

    پاورپوینت آموزشی دوره آموزش مدیریت تضمین کیفیت و تشریح ایزو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی دوره آموزش مدیریت تضمین کیفیت و تشریح ایزو جهت رشته گوناگون در قالب 75 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • ماشین بینایی،تصویر برداری دیجیتالی و طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب

    ماشین بینایی،تصویر برداری دیجیتالی و طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب موتور پله ای ماشین بینایی میکروکنترلر ۸۰۵۱ تصویر برداری دیجیتالی طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی ماشین بینایی،تصویر برداری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 91 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 91 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش ادبیات نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش فصل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها با رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک پیشینه برنامه ریزی استراتژیک دانلود مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک ادبیات نظری برنامه ریزی استراتژیک فصل دوم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی 46 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدل های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی پیشینه داخلی مدل های تعهد سازمانی پیشینه خارجی مدل های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند…

  • تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران

    تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل ابزارهای اسرائیل در آذربایجان اصول و مبانی سیاست خارجی اسرائیل علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان اقدامات اقتصادی اسرائیل در جمهوری آذربایجان اهداف…

  • پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن

    پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقلید از طبیعت در معماری و الگوسازی در آن جهت رشته معماری در قالب 31 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان

    معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان مقاله کارشناسی موجبر صفحه ای رفتن به سایت اصلی

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش درک شده فصل دوم پایان نامه ارزش درک شده دانلود مبانی نظری ارزش درک شده پیشینه ارزش درک شده پیشینه تحقیق ارزش درک شده پیشینه داخلی…

  • پاورپوینت درمان های رفتاری ژوزف ولپی

    پاورپوینت درمان های رفتاری ژوزف ولپی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان های رفتاری جوزف ولپی جهت رشته ی روان شناسی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت آشنایی با حافظه ها

    پاورپوینت آشنایی با حافظه ها پاورپوینت واع حافظه انسان pdf پاورپوینت واع حافظه دیداری شنیداری پاورپوینت واع حافظه کامپیوتر پاورپوینت احل حافظه در روانشناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با حافظه ها جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 39…

  • بررسی دیدگاه نظریه پردازان و ابعاد مختلف درباره عزت نفس

    بررسی دیدگاه نظریه پردازان و ابعاد مختلف درباره عزت نفس کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس عزت نفس در نوجوانی ابعاد مختلف درباره عزت نفس شیوه های تربیتی عزت…

  • پاورپوینت ساختمان های پایدار و اهداف کلی  آنها

    پاورپوینت ساختمان های پایدار و اهداف کلی  آنها پاورپوینت سازه های پایدار چیست پاورپوینت شاخه های معماری پایدار پاورپوینت رویکرد پایدار پاورپوینت معماری پایدار نمونه پاورپوینت معماری پایدار در جهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختمان های پایدار و اهداف کلی …

  • پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی آبرامووتیز و همکاران (2002)

    پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی آبرامووتیز و همکاران (2002) کلمات کلیدی : پرسشنامه وسواس مذهبی پرسشنامه وسواس مذهبی پن مقیاس وسواس مذهبی اخلاقی پرسشنامه وسواس مذهبی اخلاقی پرسشنامه وسواس مذهبی آبرامووتیز پرسشنامه آبرامووتیز و همکاران (2002) مقیاس وسواس مذهبی اخلاقی پن…

  • پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

    پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی و تحلیل مدیریت عملکرد سازمان ها پرسشنامه ارزیابی اثربخشی…

  • پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث همنهشتی مثلث ها

    پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث همنهشتی مثلث ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی نهم متوسطه مبحث همنهشتی مثلث ها در قالب 2 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان فصل دوم پایان نامه نظم و انضباط دانش آموزان مبانی نظری نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان…

  • رشوه در فقه شیعه با مقایسه آن در قانون مجازات اسلامی و حقوق ایران

    رشوه در فقه شیعه با مقایسه آن در قانون مجازات اسلامی و حقوق ایران پایان نامه رشوه پایان نامه درباره رشوه پایان نامه در مورد رشوه رشوه در فقه امامیه رشوه در فقه شیعه رشوه در قانون ایران مصادیق رشوه…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی در 42 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با نمودار و شکل و تصاویر

    پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی در 42 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با نمودار و شکل و تصاویر پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی رفتن به سايت اصلي در این پروژه  پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان…

  • تئوریهای متفاوت حسابداری

    تئوریهای متفاوت حسابداری تئوریهای حسابداری حساب های ترازنامه ای دیدگاه های مختلف حسابداری تئوریهای متفاوت حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقالات رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حسابداری تئوریهای متفاوت حسابداری   مقدمه هیات اصول حسابداری در…