بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • پاورپوینت آشنایی با قانون کولن

    پاورپوینت آشنایی با قانون کولن پاورپوینت مثال قانون کولن پاورپوینت قانون کولن یازدهم پاورپوینت تعریف قانون کولن فیزیک یازدهم پاورپوینت آزمایش قانون کولن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با قانون کولن جهت رشته فیزیک در قالب 14 اسلاید…

  • جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا

    جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا آنتی بیوتیک آنزیم ها اسیدهای آلی پربیوتیک ها دانلود مقاله جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا دلایل عقیلی برای منع بکارگیری آنتی بیوتیک ها همکاری در فروش فایل…

  • جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات

    جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات جزوه دست نویس درس روش تحقیق در عملیات محمدرضا مهرگان رفتن به سایت اصلی جزوه دست نویس طول ترم درس روش تحقیق در عملیات 36 صفحه pdf بر اساس کتاب…

  • پاورپوينت آشنایی با مفاهیم WEDM

    پاورپوينت آشنایی با مفاهیم WEDM رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با مفاهیم WEDM جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 90 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • استرس در ورزشکاران و راههای مقابله با آن

    استرس در ورزشکاران و راههای مقابله با آن مقابله با استرس استرس در ورزشکاران مدلهای مقابله با استرس مدلهای نظری مقابله با استرس تحقیق در مورد مقابله با استرس تحقیق در مورد مدلهای مقابله با استرس روشهای مقابله با استرس روشهای مقابله با…

  • بررسی انواع مدل های هوش هیجانی

    بررسی انواع مدل های هوش هیجانی مدل های هوش عاطفی انواع مدل های هوش هیجانی تحقیق در مورد مدل های هوش هیجانی مدل هوش هیجانی توانایی مدل هوش هیجانی دانیل گلمن مدل شخصیتی بار-آن مدل هوش هیجانی کوپر و ساواف…

  • پاورپوینت توانمندسازي و تفویض اختیار به کارکنان

    پاورپوینت توانمندسازي و تفویض اختیار به کارکنان پاورپوینت توانمندسازي و تفویض اختیار به کارکنان توانمندسازي و تفویض اختیار به کارکنان ويژگي فرد توانمند برخي علايم کارکنان غير توانمند تعريف توانمندسازي توانمندسازي کارمندان تعاريف توانمندسازي سير تكاملي مفهوم توانمندسازي دلايل توانمندسازي…

  • پاورپوینت ارم باغ گیاه شناسی ایران

    پاورپوینت ارم باغ گیاه شناسی ایران پاورپوینت باغ ارم شیراز پاورپوینت باغ ارم دانلود پاورپوینت باغ ارم پاورپوینت گیاه شناسی ایران دانلود پاورپوینت باغ ارم شیراز پاورپوینت سمینار ترویج و آموزش کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارم باغ…

  • بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان

    بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان بهسازی لرزه ای بهسازی لرزه ای سازه ورق های FRP تقویت ستونها با ورقهای FRP بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان رفتن به سایت اصلی بهسازی لرزه ای سلف سرویس…

  • پاورپوینت معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری و تصمیم گیریهای مربوط به بودجه بندی سرمایه ای

    پاورپوینت معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری و تصمیم گیریهای مربوط به بودجه بندی سرمایه ای پاورپوینت معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری و تصمیم گیریهای مربوط به بودجه بندی سرمایه ای تحقیق معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری و تصمیم گیریهای مربوط به بودجه بندی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی دانلود مبانی نظری توانمندسازی پیشینه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه گردشگری روستایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه گردشگری روستایی کلمات کلیدی : مبانی نظری توسعه گردشگری روستایی فصل دوم پایان نامه توسعه گردشگری روستایی دانلود مبانی نظری توسعه گردشگری روستایی پیشینه توسعه گردشگری روستایی پیشینه تحقیق توسعه گردشگری روستایی پیشینه داخلی…

  • اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران

    اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران بررسی حقوقی اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در جامعه اشتغال زنان از دیدگاه اسلام دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موسیقی 46 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موسیقی 46 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه موسیقی مبانی نظری موسیقی پیشینه تحقیق موسیقی پیشینه داخلی موسیقی پیشینه خارجی موسیقی پیشینه پژوهش موسیقی پیشینه نظری موسیقی ادبیات نظری موسیقی چارچوب…

  • پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج

    پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت برند و برندسازی و اهمیت آن برای مشتری

    پاورپوینت برند و برندسازی و اهمیت آن برای مشتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برند و برند سازی جهت رشته مدیریت در 33 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی

    پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی الگوی ارتباطی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی الگوی ارتباطی فصل دوم پایان نامه الگوی ارتباطی مبانی نظری الگوی ارتباطی پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی پیشینه داخلی الگوی ارتباطی پیشینه خارجی الگوی ارتباطی پیشینه پژوهش الگوی ارتباطی پیشینه نظری الگوی ارتباطی ادبیات نظری الگوی…

  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه دهم

    دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه دهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه دهم  جهت رشته علوم پایه در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • مبانی نظری بکارگیری سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در سازمان برق

    مبانی نظری بکارگیری سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در سازمان برق مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق مبانی نظری…

  • پاورپوینت اندیشه مدیریت اسلامی

    پاورپوینت اندیشه مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت اندیشه مدیریت اسلامی اندیشمندان و مدیریت اندیشمندان مدیریت اسلامی رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت اندیشه مدیریت اسلامی فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش ) تعداد اسلاید:…

  • دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx

    دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اخلاق کاری با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       اخلاق را…

  • پاورپوینت انواع و اجزا لیفتراک

    پاورپوینت انواع و اجزا لیفتراک پاورپوینت معرفی انواع لیفتراک پاورپوینت آشنایی با قطعات لیفتراک پاورپوینت همه چیز درباره لیفتراک پاورپوینت مشخصات لیفتراک پاورپوینت آشنایی با لیفتراک پاورپوینت انواع لیفتراک های صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع و اجزا…

  • تراضی و شرایط آن و تحلیل روانی اراده و انواع آن و عیوب اراده

    تراضی و شرایط آن و تحلیل روانی اراده و انواع آن و عیوب اراده کلمات کلیدی : تراضی در عقد تراضي في عقد البيع تراضی طرفین یعنی چه اصل حاکمیت اراده در حقوق ایران تعارض اراده ظاهری و باطنی اختلاف…

  • پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه

    پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش تعریف مدیریت دانش انواع مدیریت دانش…

  • پاورپوینت مدیریت نگرش ها و ارزش ها

    پاورپوینت مدیریت نگرش ها و ارزش ها کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت نگرش ها و ارزش تعریف ارزش ویژگی های اصلی ارزش ها انواع ارزش ها سطوح مختلف ارزش ها تعریف نگرش تفاوت نگرش و احساسات سه مؤلفه در تعریف…

  • فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی حرفه ای

    فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی حرفه ای کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی حرفه ای دانلود مبانی نظری خودکارآمدی حرفه ای پیشینه تحقیق خودکارآمدی حرفه ای دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی حرفه ای پیشینه داخلی خودکارآمدی حرفه ای پیشینه خارجی خودکارآمدی…

  • پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت و هدف از مدیریت آن

    پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت و هدف از مدیریت آن پاورپوینت مدیریت دشت سیلابی پاورپوینت راهنمای مدیریت سیلاب دشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت و هدف از مدیریت آن جهت محیط زیست مدیریت در قالب 60 اسلاید…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت کیفیت فراگیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه داخلی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه خارجی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت جزوه کتاب و درس حقوق بین الملل خصوصی 2

    پاورپوینت جزوه کتاب و درس حقوق بین الملل خصوصی 2 پاورپوینت تعارض قوانین چیست پاورپوینت تعارض قوانین داخلی پاورپوینت تعارض قوانین در قراردادها پاورپوینت تعارض قوانین در زمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جزوه کتاب و درس حقوق بین…

  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان

    مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق…

  • پاورپوینت مديريت ذهن

    پاورپوینت مديريت ذهن پاورپوینت مدیریت ذهن چیست؟ پاورپوینت مدیریت ذهن دانلود پاورپوینت مدیریت ذهن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مديريت ذهن جهت رشته روانشناسی در قالب 24 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش

    پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش در 35 اسلاید کاربردی به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده…

  • پاورپوینت آشنایی با تشخیص های پیش از تولد و ژنتیک تولید مثلی

    پاورپوینت آشنایی با تشخیص های پیش از تولد و ژنتیک تولید مثلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تشخیص های پیش از تولد و ژنتیک تولید مثلی جهت رشته ژنتیک در قالب 11 اسلايد و با فرمت pptx…

  • بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره

    بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره پروتکلهای مسیریابی شبکه های حسگر پروتکلهای مسیریابی پویا شبکه های حسگر بیسیم بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی…