بررسی ارزیابی عملکرد و رتبه بندی صنعت بیمه

بررسی ارزیابی عملکرد و رتبه بندی صنعت بیمه

رتبه بندی در صنعت بیمه
ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه
معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
مروری بر روش های ارزیابی عملکرد شعب بیمه
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه
ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
پایان نامه رتبه بندی در صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی ارزیابی عملکرد و رتبه بندی صنعت بیمه

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه بررسی ارزیابی عملکرد و رتبه بندی صنعت بیمه بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

مقدمه :
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد.سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 
 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد.

 

منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه، ارزیابی پیچیده از شرایط و وضعیت مالی و غیر مالی شرکت بیمه است، که توسط متخصصین مستقل انجام می شود و به عنوان یکی از عناصر اصلی رقابت غیر قیمتی در بازار تلقی می شود. به بیان ساده؛ با رتبه بندی، موقعیت و وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه از ابعاد مختلف به ویژه ابعاد مالی روشن می شود. یا به عبارتی، رتبه بندی رویدادی جهت شفافیت موقعیت و وضعیت مؤسسه بیمه در بازار عمل می کند (میرزائی و صفری، 1388، ص 16).

 

 

 

 دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران:ضرورت رتبه بندی انتشارات صحیح و به موقع از شرکت هایی است که برای ارائه خدمات در آینده به جامعه متعهد می شوند. شرکت های بیمه با فروش بیمه متهعد می شوند که اگر در آینده برای مشتریان خسارتی جانی یا مالی به وجود آمد جبران خسارت وارده را بنماید (rahimaher@yahoo.com).از آنجا که بین فروش بیمه نامه و در یافت حق بیمه از یک سو و ایفای تعهدات بیمه گر در صورت وقوع خسارت از سوی دیگر فاصله زمانی وجود دارد، بنابراین بیمه گذار (مشتری) باید اطمینان داشته باشد تا زمان وقوع حادثه شرکت بیمه گر ادامه فعالیت خواهد داشت و در صورت حیات شرکت از توانایی فنی و مالی لازم جهت ایفای تعهدات خود برخوردار خواهد بود. لذا بررسی توانایی شرکت های بیمه جهت حصول اطمینان بیمه گذار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از آنجایی که شرکت های بیمه علاوه بر اینکه خریدار ریسک های جامعه هستند؛ به منظور خرید انواع دارایی ها با ریسک های مختلف مبادرت می ورزند. با توجه به اینکه بررسی و شناسایی شدت و تعادل ریسک ها در بخش بدهی ها و دارایی ها و نحوه مدیریت آنها از عهده افراد معمولی و حتی شرکت های بزرگ اقتصادی خارج است لذا وجود نهاد های تخصصی و مستقل رتبه بندی و بهره گیری از متدهای علمی رتبه بندی از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است (rahimaher@yahoo.com).

 

 

رتبه بندی شرکت های بیمه، اطلاعات کلیدی و ضروری را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد تا علاوه بر بیمه گذاران ذینفعانی از قبیل سرمایه گذاران، سهامداران، مدیران مؤسسات بیمه ای، کارکنان، نمایندگان و کارگزاران، مشاوران اقتصادی، ناظران، بیمه گران اتکایی و دولت از نتایج آن در خصوص تنظیم رابطه خود با شرکت بیمه و اخذ تصمیمات صحیح اقتصادی بهره لازم را ببرند. با آغاز برنامه اصلاح نظام نظارت تعرفه ای و حرکت به سمت استقرار نظام مالی در صنعت بیمه، رتبه بندی مؤسسات بیمه به عنوان مکملی برای اجرای برنامه نظارت مالی عمل می کند. لذا از رتبه بندی به عنوان ابزار نظارتی و کنترلی، به مقام ناظر (دولت) این امکان را می دهد که به طور دقیق ریسک، بازدهی و ضعف های شرکت های بیمه را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را قبل از هر گونه وضعیت نامناسب در صنعت بیمه اعمال و اقدامات اصلاحی لازم را اخذ کند. در ضمن رتبه بندی اطلاعات دقیقی پیرامون وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه ارائه می دهد و شرکت های بیمه نیز می توانند از اطلاعات رتبه بندی، به عنوان ابزار خود کنترلی استفاده بنماید (میرزائی و صفری، 1388، ص 24-23).

 

 

هدف از این پایان نامه بررسی ارزیابی عملکرد و رتبه بندی صنعت بیمه بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31

2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45

2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53

2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61

2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84
2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106

2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124

2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع و مأخذ    
منابع فارسی
منابع انگلیسی

 

  • تحقیق در مورد فراشناخت و راهبردهای کنترل فراشناختی

    تحقیق در مورد فراشناخت و راهبردهای کنترل فراشناختی تحقیق درباره فراشناخت راهبردهای کنترل فراشناختی مدل درمانی فراشناخت تعریف فراشناخت در روانشناسی رفتن به سايت اصلي هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد فراشناخت و راهبردهای کنترل فراشناختی می باشد.…

  • کتاب رفتار درمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی دکتر مجید محمود علیلو و محمد امین شریفی

    کتاب رفتار درمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی دکتر مجید محمود علیلو و محمد امین شریفی کتاب رفتار درمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی دکتر مجید محمود علیلو و محمد امین شریفی رفتن به سایت اصلی کتاب : رفتار درمانی…

  • پاورپوینت درمانهای شناختی آلبرت آلیس

    پاورپوینت درمانهای شناختی آلبرت آلیس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمانهای شناختی آلبرت آلیس جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فهرست:…

  • پاورپوینت تدوین یک پایان نامه خوب

    پاورپوینت تدوین یک پایان نامه خوب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تدوین یک پایان نامه خوب جهت رشته ی انسانی و مهندسی در قالب 94 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • دانلود پاورپوینت ریسک های بانکی، شناسایی و مدیریت

    دانلود پاورپوینت ریسک های بانکی، شناسایی و مدیریت پاورپوینت ریسک های بانکی پاورپوینت شناسایی ریسک های بانکی پاورپوینت مدیریت ریسک های بانکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ریسک های بانکی، شناسایی و مدیریت جهت رشته مدیریت در 50 اسلاید…

  • پاورپوینت بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن

    پاورپوینت بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن کلمات کلیدی : بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن پاورپوینت نقد و بررسی مفهوم فقر اهمیت اجتماعی فقر تعاریف فقر فقر مطلق یا معیشتی فقر یا محرومیت نسبی نظریات فقر نظریه…

  • پاورپوینت آشنایی با سه داروی تنفسی

    پاورپوینت آشنایی با سه داروی تنفسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سه داروی تنفسی جهت رشته داروسازی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود تحقیق استرس شغلی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق استرس شغلی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی استرس شغلی با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

    پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت ) دانلود پاورپوینت منحنی یادگیری تعریف منحنی یادگیری شرایط لازم جهت اجرای منحنی یادگیری محاسبه منحنی یادگیری کاربردهای منحنی یادگیری محدویت های منحنی یادگیری رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت منحنی…

  • دانلود تحقیق ارزش ها و ماهیت آن ها با فرمت ورد

    دانلود تحقیق ارزش ها و ماهیت آن ها با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ارزش ها و ماهیت آن ها با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید

    پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید پاورپوینت بررسی تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید پاورپوینت تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری…

  • مقاله مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L

    مقاله مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها مقاله آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل مقاله آبشستگی در آبشکن…

  • ماهیت و تعاریف مختلف احساس پیوستگی و مولفه های احساس پیوستگی 

    ماهیت و تعاریف مختلف احساس پیوستگی و مولفه های احساس پیوستگی  کلمات کلیدی : مقاله احساس پیوستگی مولفه های احساس پیوستگی  تعاریف مختلف احساس پیوستگی تحقیق کامل در مورد احساس پیوستگی بخش های اصلی و مرکزی احساس پیوستگی رفتن به…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد دلبستگی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد دلبستگی فصل دوم پایان نامه دلبستگی مبانی نظری دلبستگی پیشینه تحقیق دلبستگی پیشینه داخلی دلبستگی پیشینه خارجی دلبستگی پیشینه پژوهش دلبستگی پیشینه نظری دلبستگی ادبیات نظری دلبستگی چارچوب نظری دلبستگی رفتن…

  • پاورپوینت آشنایی با معاملات آتی

    پاورپوینت آشنایی با معاملات آتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با معاملات آتی جهت رشته اقتصاد در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت       فرایندی است جهت…

  • پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به نظیر

    پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به نظیر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به…

  • پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی

    پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 16 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " مطالعات فرهنگی دربازاریابی بین…

  • پاورپوینت آشنایی با میوه بنه و خواص آن

    پاورپوینت آشنایی با میوه بنه و خواص آن پاورپوینت آشنایی با میوه بنه دانلود پاورپوینت آشنایی با میوه بنه و خواص آن پاورپوینت میوه بنه و خواص آن پاورپوینت میوه بنه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با میوه…

  • بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی

    بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی پایان نامه مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق راهکارهای مناسب برای وصول مطالبات بانکی مطالبات معوق بانکی علل ایجاد مطالبات معوق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روان درمانی حمایتی گروهی 44 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق روان درمانی حمایتی گروهی 44 صفحه فصل دوم پایان نامه روان درمانی حمایتی گروهی مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه تحقیق روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه نظری روان…

  • پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی در معماری

    پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی در معماری پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی در معماری زیبایی شناسی در معماری خصوصیات معماری آلتو الهام از طبیعت استفاده از پلان L شکل اشاره به طبیعت الهام از معماری سنتی ژاپن کفپوش رنگی ترین نمای خانه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه ادبیات نظری ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران

    اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران داوری دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری تجاری در حقوق ایران سازمان های داوری تجاری بین المللی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اصول حاکم بر داوری تجاری…

  • فایل های پاورپوینت هوش رقابتی

    فایل های پاورپوینت هوش رقابتی فایل های پاور پوینت هوش رقابتی رفتن به سايت اصلي فایل های پاور پوینت هوش رقابتی تعداد 17 فایل پاور پوینت هوش رقابتی مناسب جهت ارائه در کلاس درس کارشناسی - ارشد- دکتری    نگاهی کوتاه…

  • پاورپوینت رابطه بين هوش هیجانی و استرس شغلی كاركنان

    پاورپوینت رابطه بين هوش هیجانی و استرس شغلی كاركنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی رابطه بين هوش هیجانی و استرس شغلی كاركنان جهت رشته مدیریت در قالب 56 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

  • گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS

    گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS GPS نقشه برداری نقشه توپوگرافی پیاده سازی ابنیه های فنی دانلود گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه…

  • پاورپوینت کتاب تفسیر موضوعی قرآن از دکتر شایسته نژاد

    پاورپوینت کتاب تفسیر موضوعی قرآن از دکتر شایسته نژاد پاورپوینت کتاب تفسیر موضوعی قرآن شایسته نژاد پاورپوینت کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم پیام نور پاورپوینت تفسیر موضوعی قرآن علی نصیری پاورپوینت تفسیر موضوعی قرآن علمی کاربردی رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت تفسیر مبحث 8 ساختمان‌های بنایی

    پاورپوینت تفسیر مبحث 8 ساختمان‌های بنایی پاورپوینت مبحث 8 مقررات ملی ساختمان پاورپوینت آموزش مبحث 8 دانلود پاورپوینت راهنمای مبحث 8 پاورپوینت اموزش مبحث 8 پاورپوینت مبحث 8 مقررات ملی ساختمان 96 پاورپوینت آخرین ویرایش مبحث 8 مقررات ملی ساختمان…

  • مقاله تعریف و بررسی لغوی و حقوقی طفل و نوجوان در حقوق ایران و اسناد و مدارک بین الملل

    مقاله تعریف و بررسی لغوی و حقوقی طفل و نوجوان در حقوق ایران و اسناد و مدارک بین الملل تعریف طفل تعریف اطفال و نوجوانان تعریف حقوقی اطفا تعریف لغوی اطفال طفل و نوجوان در حقوق ایران و بین الملل…

  • پاورپوینت کنترل کیفیت آماری با نرم افزار MINITAB

    پاورپوینت کنترل کیفیت آماری با نرم افزار MINITAB رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل کیفیت آماری با نرم افزار MINITAB جهت رشته ی آمار در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 99 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 99 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری برون سپاری ادبیات نظری برون سپاری چارچوب نظری برون سپاری فصل دوم پایان نامه برون سپاری دانلود مبانی نظری برون سپاری پیشینه برون سپاری پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی

    پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی مفهوم قابلیتهای سیاستی تعریف قابلیتهای سیاستی قابلیت و زنجیره ارزش انواع مزیت رقابتی مدلهای شناسایی قابلیتها انواع قابلیتها تحقیق قابلیتهای سیاستهای راهبردی اقتصادی…

  • پاورپوینت احساس و ادراک

    پاورپوینت احساس و ادراک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت احساس و ادراک جهت رشته ی روان شناسی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تعریف احســاس:…

  • پاورپوینت دسته بندی آنتی بیوتیک

    پاورپوینت دسته بندی آنتی بیوتیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آنتی بیوتیک جهت رشته ی پزشکی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تتراسایکلین ها: شامل…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

    پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تأمین رضایت مشتری از طریق کیفیت، خدمات و فایده پاورپوینت کتاب…