ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.      

 

                                                                                                             
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه .3                                                           
1-2-    بیان مسئله 4
1-3-    اهمیت  و ضرورت تحقیق5
1-4-    اهداف تحقیق8
1-5-    مدل تحقیق 9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق 10 
1-7- سوالات تحقیق 12
1-8- روش تحقیق.12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات .12
1-8-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 12
1-9-  قلمرو تحقیق 13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.13

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   

 

   
    
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه . 45
3-2- روش تحقیق  46
3-3- جامعه آماری . 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات  47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون  48
3-6-2- روش کارایی متقاطع . 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق .49
3-7-1- ورودی ها .49
3-7-2- خروجی ها .49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه . 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها 53
3-8-1- روش اول مدل BCC  خروجی محور .53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان .54

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل .58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی 58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
.65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری .71

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی 75 
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق 77
5-4- بحث و نتیجه گیری . 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق .85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه . 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه . 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه  مرکزی . 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده . 87
5-7- محدودیت ها. 87

 

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  89
ب – منابع خارجی . 92

پیوست ها 
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن   94

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA.38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها( )و خروجی های( )،نماینده  بیمه50 
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول 59                                                          
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول . 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول 62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان 66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم  66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم 68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم 69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه  72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی  76 
جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا .78 
جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی 78 
جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم.79 

 

 

فهرست اشکال

شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده  8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی 11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها22  

 

 

 

  • تحقیق کامل در مورد سوء مصرف مواد

    تحقیق کامل در مورد سوء مصرف مواد تحقیق درباره اعتیاد به مواد مخدر تحقیق درباره سوء مصرف مواد سوابق روانی و صفات خلقی معتادان شکال درمان سوء مصرف مواد روشهای درمانی اعتیاد به مواد مخدر رفتن به سايت اصلي هدف…

  • پاورپوینت مطالعه پانل های سقفی و ديواری

    پاورپوینت مطالعه پانل های سقفی و ديواری پاورپوینت پانل های سقفی و ديواری دانلود پاورپوینت پانل های سقفی و ديواری پاورپوینت درباره پانل های سقفی و ديواری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعه پانل های سقفی و ديواری جهت…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای فصل دوم پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای مبانی نظری آموزش های فنی و حرفه ای پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای پیشینه…

  • پاورپوینت اهمیت اخلاق در پزشکی

    پاورپوینت اهمیت اخلاق در پزشکی پاورپوینت اخلاق پزشکی در اسلام پاورپوینت کتاب اخلاق پزشکی پاورپوینت اخلاق پزشکی ppt پاورپوینت موازین اخلاق پزشکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهمیت اخلاق در پزشکی جهت رشته پزشکی در قالب 52 اسلاید و با…

  • پاورپوینت مهندسی اینترنت

    پاورپوینت مهندسی اینترنت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اشنایی با مهندسی اینترنت جهت رشته کامپیوتر در قالب 59 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        چند كاربره: يك كامپيوتر مركزي…

  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

    پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس هوش هیجانی Emotional Intelligence اعتماد به نفس Confidence دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس تكنیك‌های مدیریت هیجانها…

  • پاورپوینت آشنایی با مدیریت حافظه

    پاورپوینت آشنایی با مدیریت حافظه پاورپوینت مدیریت حافظه دانلود پاورپوینت مدیریت حافظه پاورپوینت درباره مدیریت حافظه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مدیریت حافظه جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 53 اسلايد و با فرمت ppt به…

  • پاورپوینت آشنایی با سیمای فرشتگان در قرآن

    پاورپوینت آشنایی با سیمای فرشتگان در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سیمای فرشتگان در قرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 74 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان

    تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان پایان نامه مدیریت استعداد مدل مفهومی مدیریت استعداد پایان نامه تعهد سازمانی کارکنان ناجا رابطه مدیریت استعداد و تعهد سازمانی بکارگیری مدیریت استعداد در بین کارکنان ناجا پایان نامه تاثیر مدیریت استعداد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 100 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 100 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فساد اداری مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق فساد اداری پیشینه داخلی فساد اداری پیشینه خارجی فساد اداری پیشینه پژوهش فساد…

  • بررسی طرح و اجرا دعوی چک با تاکید بر دعوی چک سفید امضا

    بررسی طرح و اجرا دعوی چک با تاکید بر دعوی چک سفید امضا دعوی چک نحوه طرح دعوی چک در مراجع ثبتی نحوه طرح دعوی چک در مراجع قضایی دانلود پایان نامه دعوی چک ماهیت حقوقی دعاوی چك سفید امضا…

  • دانلود پاورپوینت شستشوی شیمیایی دیگهای بخار و مبدلهای حرارتی

    دانلود پاورپوینت شستشوی شیمیایی دیگهای بخار و مبدلهای حرارتی پاورپوینت شستشو پاورپوینت شیمیایی پاورپوینت مبدلهای حرارتی پاورپوینت تصفیه ی آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شستشوی شیمیایی دیگهای بخار و مبدلهای حرارتی در قالب 74 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت درباره آلزایمر

    پاورپوینت درباره آلزایمر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره آلزایمر جهت رشته ی پزشکی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در این بیماری پروتئینهایی در…

  • پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب

    پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب آنالیز روش اجزاء محدود آب تحقیق آنالیز روش اجزاء محدود آب مقاله آنالیز روش اجزاء محدود آب تاریخچه روش اجزاء محدود معرفی آنالیز اجزاء محدود مزیت های آنالیز…

  • پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و پروفسور لطفی زاده

    پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و پروفسور لطفی زاده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و پروفسور لطفی زاده جهت رشته برق و الکترونیک و مخابرات در قالب 24 اسلايد و با فرمت ppt به صورت…

  • دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی

    دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پاورپوینت آموزش عکاسی مقدماتی پاورپوینت آموزش عکاسی با موبایل دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پاورپوینت برای آموزش عکاسی پاورپوینت آموزش عکاسی خبری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی جهت رشته عکاسی در 12 اسلاید و…

  • پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی

    پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه شناسایی مشتریان با داده کاوی…

  • دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی

    دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت کنترل گیاهان هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت روش بیولوژیکی در کنترل گیاهان هرز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان سرمایه اجتماعی سرمایه ساختاری سرمایه شناختی سرمایه ارتباطی مدیریت دانش عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش دانلود پروپوزال پروپوزال بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و…

  • پرسشنامه بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان از بانکداری الکترونیکی

    پرسشنامه بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان از بانکداری الکترونیکی پرسشنامه بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رضایتمندی مشتریان از بانکداری الکترونیکی پرسشنامه عوامل رضایتمندی مشتریان از بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رضایت مشتریان از بانکداری الکترونیکی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی معنوی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی معنوی مبانی نظری بهزیستی معنوی پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی پیشینه داخلی بهزیستی معنوی پیشینه خارجی بهزیستی معنوی پیشینه پژوهش بهزیستی معنوی پیشینه نظری بهزیستی…

  • بحرانها و چالشهای دولت پس از روی کار آمدن آموزگار

    بحرانها و چالشهای دولت پس از روی کار آمدن آموزگار بحرانهای پیش روی دولت آموزگار چالشهای پیش روی دولت آموزگار دابیر و برنامه های دولت آموزگار مسائل اجتماعی و سیاسی دولت آموزگار پیامدهای رحلت مصطفی خمینی برای رژیم حادثه سینما…

  • پاورپوینت انواع مدلهای کسب و کار

    پاورپوینت انواع مدلهای کسب و کار پاورپوینت مدل کسب و کار الکترونیکی پاورپوینت دانلود مدل کسب و کار پاورپوینت مدل کسب و کار شما پاورپوینت مدل کسب و کار چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع مدلهای کسب و…

  • دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات

    دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات جهت رشته روانشناسی در 143 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       به طور کلی، روانشناسی تبلیغات ترکیبی از…

  • دانلود پاورپوینت رایانش ابری

    دانلود پاورپوینت رایانش ابری پاورپوینت در مورد رایانش ابری پاورپوینت انواع مختلف رایانش ابری پاورپوینت خدمات رایانش ابری پاورپوینت پردازش ابری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رایانش ابری جهت رشته فناروی اطلاعات در 20 اسلاید و با فرمت pptx …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک نقدشوندگی 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک نقدشوندگی 70 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری ریسک نقدشوندگی پیشینه تحقیق ریسک نقدشوندگی پیشینه داخلی ریسک نقدشوندگی پیشینه خارجی ریسک نقدشوندگی پیشینه پژوهش ریسک نقدشوندگی پیشینه نظری…

  • دانلود پاورپوینت نحو پر کردن اظهارنامه

    دانلود پاورپوینت نحو پر کردن اظهارنامه پاورپوینت آموزش پرکردن اظهار نامه پاورپوینت فرآیند تکمیل اظهار نامه پاورپوینت در مورد اظهار نامه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نحو پر کردن اظهارنامه جهت رشته حسابداری 67 اسلاید و با فرمت pptx …

  • پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی

    پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی جهت رشته روانشناسی در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

    پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان دانلود پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت آموزش ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت تحقیق راجب ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان و انواع آن رفتن به سايت…

  • ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت

    ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها پایان نامه…

  • دانلود تحقیق درباره ADHD و درمان آن word

    دانلود تحقیق درباره ADHD و درمان آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اختلالات مربوط به  ADHD و درمان آن با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان

    بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 6 پیام های آسمان - نردبان آسمان

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 6 پیام های آسمان - نردبان آسمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 6 پیام های آسمان - نردبان آسمان به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 23 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت سوالات و پاسخ های درس مدیریت منابع انسانی

    پاورپوینت سوالات و پاسخ های درس مدیریت منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سوالات و پاسخ های درس مدیریت منابع انسانی جهت رشته مدیریت در قالب 86 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • دیدگاه ها و نظریه های سازگاری اجتماعی

    دیدگاه ها و نظریه های سازگاری اجتماعی نظریه های سازگاری اجتماعی دیدگاه های سازگاری اجتماعی عوامل موثر بر سازگاری رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دیدگاه ها و نظریه های سازگاری اجتماعی می باشد.     در مورد…