ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

معایب ارزیابی 360 درجه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران
مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته  مدیریت

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید می باشد

 

بازخورد 360 درجهمجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

 

 

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).

 

تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

 

 

 

روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجهارزیابی بالا به پایین: همان شکل سنتی ارزیابی که سرپرستان، مدیران و زیردستان را ارزیابی می‌کنند.
ارزیابی پایین به بالا: در این نوع ارزیابی زیردستان عملکرد مدیران و سرپرستان را از چندین بعد ارزیابی می‌کنند و نتایج ارزیابی را به فرد اصلی ارائه می‌دهند.
ارزیابی همکاران: اعضای گروه، با استفاده از یک مقیاس ارزیابی و براساس یک سری ویژگی‌های پرسنلی یا عملکردی خاص، سایر افراد را ارزیابی می‌کنند.
رتبه‌بندی همکاران: اعضای گروه، بر اساس یک یا چند عامل، همدیگر را از بهترین تا بدترین (به صورت یک طیف) رتبه‌بندی می‌کنند.
خود ارزیابی: به فرآیندی دلالت دارد که به موجب آن، فرد عملکرد خودش را ارزیابی می‌کند. در این فرآیند، خود فرد به عنوان منبع ارزیابی و علاقه‌مند به خود ارزیابی است (جونز و برلی، 1379).

 

 

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه صاحب‌نظران اهداف زیر را برای بازخورد 360 درجه ذکر کرده‌اند:
•    تهیه بازخورد از نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد و واحد کاری
•    تشخیص جهت استراتژیک برای توسعه
•    بهبود سطح درک کاری و توسعه همکاری بین واحدهای کاری 
•    تشخص شایستگی‌های مشترک و قابل دستیابی
•    توسعه و ایجاد فرآیند یادگیری برای اندیشه های باز و انتقاد سازنده
•    تقویت ارزش‌های سازمانی و تسهیل تغییر فرهنگی 
•    کمک در جهت مشاوره به مدیران ارشد
•    برنامه‌ریزی جانشین پروری
•    استقرار مدیریت کیفیت جامع
•    اصلاح مدیران و کلیه افراد در سازمان
•    ساختاردهی مجدد
•    به منظور کمک به تنظیم اهداف
•    ارزشیابی عملکرد برای اصلاح و بهبود شخصی یا ارزشیابی رسمی (ماکس ول، 1386).

 

 

کاپور و راو  (2011) عنوان می‌کنند که هدف بنیادی این ابزار جدید (ارزیابی 360 درجه) در هر سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستگی و سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستکی و صلاحیت را برای برنامه‌ریزی پی‌درپی و مدون فراهم می‌کند. در این روش نتایج از تمامی بررسی‌ها در یک گزارش گردآوری می‌شود به گونه‌ای که سرپرست، همکاران، مرئوسین و مشتریان فرم را تکمیل می‌کنند. اصطلاح ارزیابی 360 درجه به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گرید که شامل سرپرستان، همکاران و زیردستان کاری در یک سلسه مراتب است؛ و در نهایت به ما کمک می‌کند که دیدگاه دیگران را نسبت به کارمند هدف در محل کارش درک کنیم که این خود کارامدی و موثر بودن فرد را تضمین می‌کند.

 

براکن  (1994) خاطرنشان کرده است که سازمان‌ها به پنج دلیل اساسی زیر، از بازخوردهای چند منظوره مشابه بازخورد 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند:
این گونه سیستم‌ها، مکمل مسائل نوین همچون تفویض اخیتار و قدت، مدیریت مشارکتی، از بین بردن لایه‌های متعدد مدیریتی و تاکید بر کار گروهی هستند.بازخوردهای چند منظوره، فاقد برخی محدودیت‌های موجود در روش‌های ارزشیابی سنتی سازمان‌ها، بویژه در طیف وسیعی از کنترل هستند.دیگر روش‌های ارزشیابی مثل زیر نظر گرفتن کارکنان، در خصوص ارزشیابی افزایش پاسخگوئی و احساس مسئولیت مدیران در زمینه پیگیری نتایج بررسی‌ها، موفق نبوده‌اند.ابزار سفارشی بازخورد 360 درجه‌ای را می‌توان به نحوی طراحی کرد که مخصوص سازمانی خاص باشد و نتایج آن بتواند سطح اعتماد به نفس رهبران ارشد را در رسیدن به اهداف نهائی سازمان، افزایش دهد.ارزشیابی‌های چند شاخصی از لحاظ درونی پذیرفتنی‌تر هستند، زیرا گردآوری اطلاعات از چند منبع صورت می‌گیرد، می‌تواند به گسترش دید افراد منجر شود. این روش، شاخص‌هائی را ارائه می‌کند که در نهایت می‌توانند پایه‌هائی برای موفقیت دریافت کنندگان اطلاعات در فرآیند ارزشیابی باشند. این شیوه، افراد را متقاعد می‌سازد که مسئولیت پیشرفت و رشد شغلی آنان، با خود آن‌هاست. در نهایت اینکه اجرای آن بسیار ارزان، ساده و سریع است.

 

 

 اهمیت درخواست بازخورد
مدیران به پنج دلیل اساسی می‌بایستی درباره بازخورد، بویژه در ارتباط با خصوصیات، قابلیت‌ها و نحوه رفتار خود سئوال کنند چرا که:
1- بازخورد می‌تواند به سوال اساسی مدیریت، یعنی نحوه کار کردن من چگونه است؟ پاسخ دهد. به هر اندازه که مدیران در سلسله مراتب سازمانی بالاتری قرار می‌گیرند، اطلاعات ناقص‌تری در باره خود و عملکردشان به آن ها داده می‌شود. بازخورد و ارزشیابی 360 درجه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنان قرار دهد تا عملکردشان را تصحیح کنند.

 

2- درخواست اطلاعات از طریق بازخورد می‌تواند ساز و کاری هدایتی برای بهینه‌سازی مستمر باشد. میراث “حرکت کیفیت جامع” برای سازمان‌های آینده، به احتمال زیاد این طرز تفکر است که همواره می‌بایستی سعی در بهینه‌سازی آرام عواملی داشت که نقش و تاثیری خاص در اهداف نهائی و ماموریت سازمان دارند. برای رهبرانی که بخواهند این گونه مسائل را به خودشان تعمیم داده و سرمشق برای دیگران باشند، اطلاعات می‌بایستی معتبر، صحیح و به روز باشد. آن ها باید بدانند که دیگر افراد سازمان، چه درک و نظری درباره آنان دارند.

 

3- استفاده از نتایج ارزشیابی و بازخورد 360 درجه، می‌تواند به صحت و درستی نظر مدیران نبست به خودشان کمک کنند. مدیران می‌توانند مواضع خود را بر مبنای رفتارهای اتفاقی، استوار کنند. آن‌ها باید بازخوردی درست از دیگر افراد دریافت کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

 

4- با توجه به نظریه “انسان تنها موجود خود غریب است” می‌بایست بازخوردی مطمئن از سوری افراد مورد قبول خود دریافت کرد تا مطمئن شد دیدگاه افراد نسبت به خودشان دیدگاهی واقع گرایانه است.

 

5- مهمترین ویژگی ارزیابی و بازخورد 360 درجه، مشارکت دیگران در کارآمد کردن رهبران است. درخواست بازخورد از روسا، همکاران، زیردستان، مشتریان و دیگران، در واقع درخواست مشارکت آن‌ها در فرآیند بهینه‌سازی فردی و عمومی سازمان است. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد از رهبرانی حمایت می‌کنند که از آن‌ها درخواست بازخورد کرده و به نتایج حاصل از آن عمل می‌کنند (جونز و برلی، 1379).

 

 

 

 

فهرست عناوین.2-1- مقدمه    12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟    13
2-3- وظایف مدیریتی    13
2-3-1- برنامه‌ریزی    15
2-3-2- سازماندهی    15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی    16
2-3-4- هدایت    17
2-3-5- کنترل    17
2-4- مهارت‌های مدیریتی    18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی    18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی    19
2-4-3- مهارت فنی    21
2-5- نقش‌های مدیریتی    22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی    22
2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی    23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی    23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق    24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران    26
2-8- ارزیابی عملکرد    29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد    30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد    34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد    35
2-14- بازخورد 360 درجه    36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه    38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه    39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه    40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد    42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه    42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده    44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه    44
2-23- پیشینه تحقیق    45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور    49

منابع    

 

 

 

  • فصل دوم پاورپوینت تئوری و طراحی سازمان با عنوان مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان

    فصل دوم پاورپوینت تئوری و طراحی سازمان با عنوان مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان پاورپوینت در مورد تئوري و طراحي سازمان دانلود پاورپوینت تئوري و طراحي سازمان پاورپوینت مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان رفتن…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

    پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز اعتبار برند کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز…

  • پاورپوینت معماری روم شرقی

    پاورپوینت معماری روم شرقی پاورپوینت مقاله معماری بیزانس پاورپوینت معماری بیزانس pdf پاورپوینت معماری بیزانس پاورپوینت دانلود معماری بیزانس ( روم شرقی ) رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت آشنایی یا معماری روم شرقیجهت رشته تاریخ و ادبیات در قالب…

  • راههای تولید برق

    راههای تولید برق مکانیسم مراحل نیروگاه با سوخت فسیلی ژنراتور تولید برق نیروگاه برق مدیریت مصرف راههای تولید برق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی

    فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی دانلود مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی دانلود پیشینه تحقیق عدالت سازمانی پیشینه داخلی عدالت سازمانی پیشینه خارجی عدالت سازمانی پیشینه پژوهش عدالت سازمانی پیشینه…

  • پاورپوینت کتاب و درس مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی ودرسی

    پاورپوینت کتاب و درس مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی ودرسی پاورپوینت کتاب مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی تقی پورظهیر پاورپوینت کتاب مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی…

  • پرسشنامه سنجش تنیدگی ملکی رنجبر با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سنجش تنیدگی ملکی رنجبر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سنچش تنیدگی ملکی رنجبر 1373 با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 43 سوالی در قالب فایل ورد…

  • پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری

    پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری جهت رشته معماری در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت عوامل موثر بر تغییر نگرش

    پاورپوینت عوامل موثر بر تغییر نگرش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر تغییر نگرش جهت رشته آموزشی در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نگرش،…

  • پاورپوینت درز انبساط در ساختمان

    پاورپوینت درز انبساط در ساختمان دانلود پاورپوینت درز انبساط در ساختمان دانلود پاورپوینت درمورد درز انبساط در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درز انبساط در ساختمان جهت رشته معماری در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد و توسعه اقتصادی ایران

    تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد و توسعه اقتصادی ایران بازارهای جهانی رشد و توسعه اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) سرمایه‌گذاری خارجی چیست؟ فرایند و مراحل پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد…

  • سیستم‌های UPS

    سیستم‌های UPS UPS منبع تغذیهٔ بدون وقفه Uninterruptible power supply سیستم‌های UPS سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق برق رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خستگی شغلی 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خستگی شغلی 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خستگی شغلی مبانی نظری خستگی شغلی پیشینه تحقیق خستگی شغلی پیشینه داخلی خستگی شغلی پیشینه خارجی خستگی شغلی پیشینه پژوهش خستگی شغلی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بررسی کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA

    پاورپوینت بررسی کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA جهت رشته گوناگون در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون

    دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون پاورپوینت استراتژی توسعه پاورپوینت درمورد توسعه صنعتی پاورپوینت برای تاریخ توسعه صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون جهت رشته مدیریت در 26 اسلاید…

  • دانلود پاورپوینت فصل پنجم ریاضی هشتم با عنوان بردار و مختصات

    دانلود پاورپوینت فصل پنجم ریاضی هشتم با عنوان بردار و مختصات پاورپوینت بردار و مختصات ریاضی هشتم پاورپوینت بردار و مختصات هشتم پاورپوینت بردار و مختصات ریاضی هفتم پاورپوینت درس بردار و مختصات ریاضی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • ارزیابی مشکلات و اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس و منطقه گرایی در آن

    ارزیابی مشکلات و اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس و منطقه گرایی در آن منطقه‌گرایی خاورمیانه منطقه‌گرایی خاورمیانه در ابعاد و حوزه‌های مختلف اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس مشکلات کشورهای منطقه خلیج فارس نقش ایران در ثبات خاورمیانه رفتن به سایت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان فصل دوم پایان نامه سازگاری کودکان پیش دبستانی مبانی نظری سازگاری کودکان پیش دبستانی پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش…

  • پاورپوینت بهداشت روان کودکان و انواع مشکلات روانی آن ها

    پاورپوینت بهداشت روان کودکان و انواع مشکلات روانی آن ها پاورپوینت بهداشت روانی کودکان دانلود پاورپوینت بهداشت روانی کودکان پاورپوینت درموردبهداشت روانی کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت روان کودکان و انواع مشکلات روانی آن ها جهت رشته…

  • اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد

    اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد تحلیل عمودی تحلیل افقی بازده قیمت روزانه شاخص بازار و…

  • پاورپوینت مطالعات پنجم ابتدایی مبحث ایران بعد از اسلام

    پاورپوینت مطالعات پنجم ابتدایی مبحث ایران بعد از اسلام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مطالعات پنجم ابتدایی مبحث ایران بعد از اسلام در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان 77 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان 77 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد سازمانی تاریخچه تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان فصل دوم…

  • فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی

    فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه داخلی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه خارجی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه نظری خودکارآمدی و پیشرفت…

  • پاورپوینت طراحی ساختمان پژوهشگاه اقیانوس شناسی بندرعباس

    پاورپوینت طراحی ساختمان پژوهشگاه اقیانوس شناسی بندرعباس پاورپوینت پژوهشگاه اقیانوس شناسی پاورپوینت اقیانوس شناسی پاورپوینت طراحی ساختمان پژوهشگاه پاورپوینت پژوهشگاه اقیانوس شناسی پاورپوینت پژوهشگاه اقیانوس شناسی بندرعباس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی ساختمان پژوهشگاه اقیانوس شناسی بندرعباس جهت…

  • مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

    مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه بررسی نقش و فرم در سفالینه های شوش معنی نقوش سفالینه های شوش علل و انگیزه بوجود آمدن نقوش سفالینه های شوش علل پیدایش نقوش سفالینه های شوش وجه مشخص سفالینه های…

  • ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی و ویژگی های شغلی

    ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی و ویژگی های شغلی پایان نامه رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل ویژگی های شغلی مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن دیدگاه آلن و مایر از…

  • پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی

    پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی پاورپوینت ضوابط و استانداردهای طراحی مجموعه ورزشی پاورپوینت ضوابط طراحی سالن ورزشی سرپوشیده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی جهت رشته معماری در قالب 48 اسلاید و با فرمت…

  • پرسشنامه تحریف های شناختی عبدالله زاده و سالار 1389

    پرسشنامه تحریف های شناختی عبدالله زاده و سالار 1389 کلمات کلیدی : پرسشنامه تحریف های شناختی پرسشنامه تحریف های شناختی الیس پرسشنامه تحریف های شناختی عبداله زاده پرسشنامه تحریف های شناختی بین فردی دانلود پرسشنامه تحریف های شناختی دانلود پرسشنامه…

  • نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات

    نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات دستگاه قضا صلاحیت قضات قانون نظارت بر رفتار قضات دانلود مقاله نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی

    پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی کلمات کلیدی : پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی ایده پردازی و سیاست نویسی مدل سیاست نویسی سیاست پرسش و پاسخ های سیاستگذاری طرح تدوین سیاست مهارت های هفت گانه سیاست نویسی روش بنیادی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عزت نفس دانشجویان پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان پیشینه داخلی عزت نفس دانشجویان پیشینه خارجی عزت نفس دانشجویان پیشینه پژوهش عزت نفس دانشجویان پیشینه نظری…

  • مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن

    مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش و منشا و چگونگی شکلگیری آن مولفه های مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش مولفه ها و مدلهای مدیریت دانش منشا مدیریت دانش چگونگی شکلگیری مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه درباره مدیریت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش بانک و بانکداری

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش بانک و بانکداری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بانک و بانکداری مبانی نظری بانک و بانکداری پیشینه تحقیق بانک و بانکداری پیشینه داخلی بانک و بانکداری پیشینه خارجی بانک و بانکداری…

  • بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی

    بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی تابعیت مضاعف راه های كاهش تابعیت مضاعف اثرات تابعیت مضاعف بر جامعه بین المللی دانلود مقالات رشته حقوق بررسی ماهیت تابعیت مضاعف و اثرات آن بر جامعه بین المللی…